Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:45:48 GMT

توسعه صنعت آب و برق در ایستگاه هجدهم

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۲۲۴۰

توسعه صنعت آب و برق در ایستگاه هجدهم

به گزارش ایرنا، امروز به صورت ویدئو کنفرانس با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی واحد دوم ۳۱۰ مگاواتی بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو و سد «کلقان چای» در شهرستان بستان‌آباد آذربایجان شرقی با حجم مخزن ۲۱ میلیون مترمکعب به بهره برداری رسید.

افتتاح دو نیروگاه خورشیدی ۰.۲ مگاواتی و خورشیدی ۱.۵ مگاواتی به همراه پست ۲۳۰ کیلولت آرتا در استان اردبیل از دیگر افتتاح های مهم امروز بود که جمع سرمایه‌گذاری طرح‌های امروز ۳۲۴۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر نیرو در آیین بهره‌برداری از این پنج طرح با ارایه  گزارشی از عملکرد صنعت آب و برق در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: در این دولت سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در صنعت برق انجام شده و سال آینده گزارش خواهیم داد که در ۸ سال دولت تدبیر و امید علاوه بر مدیریت مصرف، هر سال ۲۵۰۰ مگاوات ظرفیت جدید به مدار بهره‌برداری اضافه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری نیز در این آیین با قدردانی از تلاش وزارت نیرو و مجموعه دولت در حوزه آب و انرژی اظهار داشت: تا پایان دولت دوازدهم ۲۰هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران از لحاظ برخورداری مردم از آب و برق با کشورهای پیشرفته قابل قیاس است، گفت: ۱۰۰ درصد مردم ساکن در شهرهها و نزدیک ۹۹ درصد ساکنان روستاها از نعمت برق برخوردارند و همه روستاهای بالای ۲۰ نفر و حتی ۱۰ نفره از برق استفاده می کنند.
 



نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو

واحد ۳۱۰ مگاواتی بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۹ میلیون یورو با هدف توسعه تولید برق در غرب کشور، پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه و صادرات برق به کشورهای همسایه، پروژه ساخت نیروگاه سیکل ‌ترکیبی کلاس اف دالاهو با راندمان ۵۶ درصد احداث شده است.

نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو شامل ۲ واحد گازی ۳۱۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۲۹۳ مگاواتی در مجموع به ظرفیت ۹۱۳ مگاوات است که امروز دومین واحد گازی آن به بهره برداری رسید و قرار است واحد بخار نیز در بهار سال آینده وارد مدار شود.

اجرای پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو اشتغال‌زایی مستقیم ۵۰۰ نفر و غیرمستقیم پنج هزار نفر را به همراه خواهد داشت و ۹۰ درصد از کل اشتغال نیروگاه سهم شاغلان بومی منطقه خواهد بود.نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو با سرمایه‌گذاری شرکت فراب در کیلومتر ۶۰ جاده کرمانشاه به اسلام‌آباد در حال احداث است.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به افتتاح سه طرح بزرگ این استان در ۶۰ روز گذشته، از رئیس جمهوری درخواست کرد که از اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران برای احداث نیروگاه برق در کرمانشاه حمایت کند.



تامین آب شرب سه شهرستان با سد کلقان چای

سد مخزنی خاکی «کلقان چای» بستان‌آباد با حجم ۲۱ میلیون مترمکعب، ارتفاع سد ۶۵ متر و طول تاج آن ۵۲۰ متر است و در ردیف سدهای بزرگ آذربایجان شرقی محسوب می شود و هدف از اجرای آن تامین آب شرب شهرستان های چاراویماق، هشترود و بستان آباد و نیازهای صنعتی شهرستان بستان آباد، کنترل سیلاب‌های فصلی و جلوگیری از هدررفت آب‌های سطحی بوده است.

با بهره برداری از این سد بیش از ۹۰ روستای منطقه از منابع آبی سد استفاده خواهند کرد زیرا حجم آب ورودی رودخانه کلقان به این سد، ۴۰ میلیون مترمکعب در سال است و آب ذخیره‌شده در پشت سد، برای تأمین آب شرب و آب مورد نیاز در بخش صنعت و کشاورزی استفاده خواهد شد.

تاکنون در آذربایجان شرقی ۱۰ سد بزرگ با ظرفیت ۵۹۰ میلیون مترمکعب به بهره برداری رسیده و ۱۴۰ مخزن و تأسیسات آبی نیز در این استان وجود دارد.

سد کلقان چای یکصد و هشتاد و هشتمین سد ملی کشور  و چهل و چهارمین سد افتتاح شده در دولت تدبیر و امید به شمار می رود.

افتتاح دو نیروگاه خورشیدی در اردبیل

سه پروژه تولید انرژی برق شامل پست ۲۳۰ کیلوولت آرتا و خطوط ارتباطی آن و ۲ نیروگاه خورشیدی روز پنجشنبه از طریق ویدئو کنفرانس با حضورحجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در استان اردبیل به بهره‌بردای رسید.

برای اجرای این پروژه‌ها که عملیات اجرایی آنها در سال‌های ۹۴ و ۹۸ آغاز شده  ۲۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده  و با افتتاح آنها برای ۷۰ نفر فرصت اشتغال مستقیم فراهم شده‌است.

یکی از طرح‌های بخش انرژی های تجدیدپذیر، بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۰.۲ مگاواتی با تولید تجمعی  ۳۲۶ هزار کیلووات ساعت است که با افتتاح آن، سالانه معادل ۰.۱۱ میلیون مترمکعب در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی و از انتشار گاز دی اکسید کربن معادل ۲۷۴ تن در سال جلوگیری می‌کند.

برچسب‌ها انرژی تجدیدپذیر آذربایجان شرقی توسعه ایران انرژی برق اردبیل کرمانشاه وزارت نیرو پروندهٔ خبری افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق در اردبیل، آذربایجان شرقی و کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی تجدیدپذیر آذربایجان شرقی توسعه ایران انرژی برق اردبیل کرمانشاه وزارت نیرو انرژی تجدیدپذیر آذربایجان شرقی توسعه ایران انرژی برق اردبیل کرمانشاه وزارت نیرو نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو نیروگاه خورشیدی آذربایجان شرقی میلیون مترمکعب سرمایه گذاری بهره برداری بستان آباد کلقان چای آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری

مصطفی گل شکن ، معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان  گفت:  بهداشت و درمان رسالت اول دانشگاه علوم پزشکی است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۱۲۰۰ نیرو پیمانی دارد گفت: در پرداخت حقوق این دانشگاه از بین ۶۷ دانشگاه رتبه ۱۱ کشور رل دارد.‌

 گل شکن افزود: ۱۶۸ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در دست اجرا دارد که از این مجموع۴۳ پروژه افتتاح شد و ۸۱ پروژه آماده افتتاح است و با حضور ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد.‌ ‌ 

وی با بیان اینکه پروژه عمرانی بهداشت و درمان بسیار است، خاطر نشان کرد: برای ۸۱ پروژه ۳۱۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان به  بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی لاکان رشت اشاره و خاطر نشان کرد : این بیمارستان   ۸۶ درصدپیشرفت فیزیکی دارد.

گل شکن  اظهار داشت: با راه اندازی این بیمارستان ۱۳۰۰ نفر نیرو جدید جذب خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه خیرساز در خنداب
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • ◄ احداث و بهره‌ برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد