Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی تصمیم مقامات اتیوپی برای آب گیری سد النهضه (که بر سر آن میان مصر و اتیوپی و سودان اختلافات وجود دارد)، دولت آمریکا ۱۰۰ میلیون دلار از کمک‌های خود را به اتیوپی قطع می‌کند. یک منبع در کنگره آمریکا روز چهارشنبه (به وقت محلی) با ارسال ایمیلی به خبرگزاری رویترز گفت: دولت تصمیم به کاهش کمک‌ها گرفته است و تا ۱۰۰ میلیون دلار تحت تأثیر (این تصمیم) قرار خواهد گرفت که از جمله آن، ۲۶ میلیون دلاری است که تا پایان سال مالی (مهلت آن) منقضی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع گفت این کمک‌ها مرتبط با امور غذایی، امنیت مرزی، رقابت‌های سیاسی است و تأثیری بر کمک‌های مالی به پروژه‌های مرتبط با «اچ آی وی» یا ایدز، مهاجرت، کمک به پناهندگان و برنامه غذا در برابر صلح نخواهد داشت. همچنین رویترز به نقل از یک منبع در وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد تصمیم توقف مقدار خاصی از کمک‌های مالی به اتیوپی به خاطر نگرانی‌های واشنگتن از تصمیم یکجانبه اتیوپی برای آب گیری سد النهضه پیش از دستیابی به یک توافق با کشور‌های دیگر است. این مقام به خبرگزاری رویترز گفت: آمریکا بار‌ها پیشتر اعلام کرده بود نگران شروع پر کردن سد بزرگ رنساس اتیوپی (یا همان سد النهضه) پیش از آن است که اقدامات ایمنی اجرایی شود. همچنین خبرگزاری آسوشیتد پرس نیز با بازتاب این خبر نوشت: این، یک نمونه از دخالت‌های مستقیم ترامپ در خصوص یک مسأله در آفریقاست؛ قاره‌ای که او به عنوان رئیس جمهور به آنجا سفر نیز نکرده و حتی به ندرت به آنجا اشاره کرده است. آسوشیتد پرس همچنین به نقل از یکی از سخنگو‌های وزارت خارجه آمریکا نوشته: این تصمیم از سوی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و طبق سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اتخاذ شده است. انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سد النهضه مایک پمپئو دونالد ترامپ سد النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900402

دیگر خبرها

  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • تصاویری از لاشه پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا که حوثی‌ها منفجرش کردند
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات ضداسرائیلی در آمریکا
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین