Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که دو روز تا آغاز بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 1399-1400 باقی‌مانده هنوز دانش آموزان و والدین استان مرکزی نمی‌دانند که مدارس به صورت حضوری دایر خواهد شد یا غیر حضوری.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ در حالی که دو روز تا آغاز بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 1399-1400 باقی مانده هنوز دانش آموزان و والدین استان مرکزی نمی دانند که مدارس به صورت حضوری دایر خواهد شد یا غیر حضوری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام حسن روحانی طی سخنانی در جلسه ۱۲ شهریور هیئت دولت با اشاره‌ به آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: از شنبه ۱۵ شهریورماه مراسم سال تحصیلی آغاز می‌شود.

روحانی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی امسال به دو شکل مجازی و حضوری انجام می‌شود، گفت: اولویت برای ما آموزش حضوری است. البته باید پروتکل های بهداشتی هم در این زمینه رعایت شود.

وی افزود: خانواده‌ها هم باید در این زمینه همکاری کنند و خود معلمان و دانش‌آموزان هم باید موارد لازم را رعایت کنند. امسال هیچ کودک ایرانی نباید از تحصیل بازماند و در کنار این باید و آموزش حضوری، صداوسیما هم به امر آموزش کمک خواهد کرد.

همچنین حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش روز گذشته درباره آخرین وضعیت بازگشایی مدارس گفته بود: ما در همه مناطق کشور، دستورالعمل سخت‌گیرانه‌ای را پیش‌بینی کرده ایم. اصل بر آن است که کلاس‌ها به شکل حضوری برگزار شود و به علت اینکه شروع سال تحصیلی است هنوز معلمان با دانش آموزان و بالعکس آشنا نیستند و باید ارتباطات اولیه وجود داشته باشد و هیچ آموزشی هم نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود.

عبدالمجید یوسفی رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی روز گذشته در گفتگو با دیار آفتاب، با توجه به آغاز سال تحصیلی از ۱۵شهریور ماه، در خصوص چگونگی بازگشایی مدارس، گفت: وزارت آموزش و پرورش تابع شرایط اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وی افزود: مدارس استان نیز با توجه به شرایطی که شهرهای استان از نظر شیوع کرونا دارند فعالیت خود را آغاز می کنند. اگر شرایط قرمز باشد، کلیه آموزش ها در تمامی مقاطع به صورت مجازی خواهد بود. اگر وضعیت زرد باشد به صورت شیفتی و هر شیفت با ظرفیت ۵۰درصد یا بر اساس شرایط هر مدرسه و تعداد دانش آموزان آن، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با کمترین تعداد دانش آموز کلاس ها تشکیل می شود.

یوسفی ادامه داد: در واقع اگر وضعیت شهرستان از نظر شیوع کرونا زرد باشد، دانش آموزان ۲ یا ۳ روز در هفته آموزش حضوری دارند. ما بقی آموزش نیز از طریق شبکه شاد، شبکه های سیما و برخی اقداماتی که آموزش و پرورش استان تدارک می بیند به دانش آموزان داده می شود.

در حالی که بسیاری از مدیران مدارس در روز های اخیر با برگزاری جلسه با حضور اولیای دانش آموزان، مدارس را برای حضور زوج و فرد دانش آموزان از 15 شهریورماه آماده می کردند، تصمیم امروز استاندار مرکزی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا همه را شوکه کرد.

آقازاده استاندار مرکزی امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی که پیرامون نحوه فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها بود، گفت: کلیه مراکز آموزشی مناطق شهری استان مرکزی از 15 شهریورماه تا اول مهر به صورت غیرحضوری برگزار می شود و برای مدارس در مناطق روستایی بر اساس نظر کمیته سه نفره ای که در شهرستان ها تشکیل می شود تصمیم گیری خواهد شد.

اتخاذ چنین تصمیماتی که البته در ماه های اخیر بی سابقه نبوده است (نحوه برگزاری کنکور، برپایی هیئات مذهبی در محرم و ...) تنها اعتماد مردم را از بین می برد و آنان را سر در گم می کند. ای کاش مسئولین قبل از اظهار نظر در خصوص مسئله ای که تاثیر آن به عموم مردم بازمی گردد، کمی درنگ می کردند تا شاهد این بی اعتمادی در بین مردم نباشیم.

حال باید دید که از 15 شهریورماه مدارس شهری استان بر اساس تصمیم استاندار مرکزی بازگشایی خواهند شد یا بر اساس تصمیمات مسئولین ستاد ملی کرونا(رئیس جمهور، وزیر آموزش پرورش)

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آغاز سال تحصیلی استاندار مرکزی بازگشایی مدارس آموزش حضوری دانش آموزان استان مرکزی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۲۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی، با بیان اینکه در سال ۱۳۸۵ قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید گفت: بعد از ۱۸ سال که از این قانون می‌گذرد هنوز هم می‌گوییم معاونت پرورشی آن‌چنان که باید باشد نیست.

کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 

وی با بیان اینکه در هجده سالی که بعد از قانون احیا می‌گذرد تقریبا یک بار جذب مربی پرورشی داشتیم ادامه داد: سایر جذب‌هایی که در حوزه مربی پرورشی و مشاور صورت گرفته، در حد سالی ۷۰۰ ـ۸۰۰ نفر بوده، امروز تقریبا ۴۵ هزار نیروی پرورشی و مشاور داریم و حدود ۷۰ هزار کمبود نیرو داریم.

مربیان پرورشی از ابزار لازم برای تربیت دانش‌آموزان بهره‌مند نیستند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکثر فضا‌های پرورشی متروکه شده بودند گفت: تقریبا ۳۴۶ اردوگاه دانش‌آموزی داریم. در بحث محتوا نیز حوزه پرورشی نه به صورت صد درصد، اما در بسیاری مواقع به حوزه‌ای کناردستی و کیفیت‌بخشی تبدیل شده است، مربیان پرورشی در مدارس از ابزار لازم برای تربیت دانش‌آموزان بهره‌مند نیستند بنابراین در عنصر محتوا، نیروی انسانی و فضا که سه ضلع اصلی کار تربیتی هستند مشکل و کمبود داریم و تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم.

پورثانی با بیان اینکه ۱۱۲ هزار مدرسه و ۶۰۰ هزار کلاس درس و حدود یک میلیون فرهنگی داریم افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده بودند دستگاه آموزش و پرورش با بقیه دستگاه‌ها قابل مقایسه نیست، بقیه دستگاه‌ها نیرو را استفاده می‌کنند ولی وزارت آموزش و پرورش نیروی انسانی را تربیت می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همچنین فرموده بودند مصالح کشور و نکات دیگر را معاونت پرورشی با رویکرد عقلانی برای دانش‌آموزان جا بیاندازد ادامه داد: ما نه فقط گروه‌های مردمی بلکه از نهاد‌های انقلابی و گروه‌هایی که دغدغه تربیت دارند، استقبال می‌کنیم. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه هفتم توسعه عنوان کرد: طبق دستورالعمل اوقات فراغت، برای اولین بار در سال گذشته فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار گرفت.

پورثانی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ هزار گروه دانش‌آموزی جهاد تبیین در کشور وجود دارد گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌گوید که کل جریان آموزش و پرورش برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه است. کسانی که سند را نوشته بودند پیشنهاد داده بودند که وزارت آموزش و پرورش به وزارت تربیت رسمی جمهوری اسلامی تغییر نام یابد. در تمامی صفحات مبانی سند تحول یک کلمه به نام آموزش و پرورش پیدا نمی‌کنید و فقط یک کلمه به نام تربیت وجود دارد.

سطح شبهات دانش‌آموزان زیاد، اما عمق کمی دارد

وی با بیان اینکه در هر استان و هر منطقه‌ای که گروه جهادی و مردمی وجود داشته باشد پیگیری لازم برای فعالیتش انجام می‌شود افزود: در ۷۲۰ منطقه کشور، هر منطقه یک معاون پرورشی داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در اعتکاف دانش‌آموزی شرکت کردند، اظهار کرد: سطح شبهات دانش‌آموزان زیاد، اما عمق کمی دارد، باید اقتضائات دانش‌آموزان درک و برای آن برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محدوده محل کار والدین به محل مجاز تحصیل فرزند اضافه شد
  • ضرورت حفظ حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و فرهنگیان
  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود
  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان