Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@13:47:16 GMT

کشف ماسک های تاریخ مصرف گذشته خارجی در شیراز

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۲۸۶۷

کشف ماسک های تاریخ مصرف گذشته خارجی در شیراز

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان صمت فارس، محمدابراهیم صداقت گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و افزایش تقاضای مردم برای خرید ماسک، متأسفانه برخی افراد سودجو به توزیع ماسک‌های قاچاق تاریخ مصرف گذشته در بازار اقدام کرده اند.

صداقت اظهار داشت: بر پایه گزارش‌های دریافتی و تحقیقات میدانی به عمل آمده مشخص شد این ماسک‌ها تولید یک کشور خارجی بوده و از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس وارد ایران شده و برخی افراد سودجو آن را وارد بازار استان به ویژه شیراز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بر اساس این گزارش‌ها بازرسی از بازار ماسک و واحدهای عرضه کننده ماسک و محلول‌های بهداشتی در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفت که با بازرسی‌های به عمل آمده مشخص شد توزیع ماسک قاچاق تاریخ مصرف گذشته در شیراز توسط برخی واحدهای صنفی و داروخانه‌ها انجام می‌شود.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس تاکید کرد: از آنجا که ماسک کالای سلامت محور است و مستقیماً با سلامت مردم سر و کار دارد بنابراین نظارت بر این محصول و برخورد با متخلفین در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفت.

صداقت با اشاره به اینکه طی بررسی‌های صورت گرفته توزیع این ماسک‌ها در برخی داروخانه‌ها در حال انجام است، گفت: از آنجا که نظارت بر داروخانه‌های بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است با این دانشگاه برای برخورد با داروخانه‌هایی که به توزیع و فروش این ماسک‌های قاچاق و تاریخ مصرف گذشته می‌پردازند، هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

به گفته وی طی بازرسی‌های به عمل آمده از واحدهای صنفی فروشندگان لوازم بهداشتی و لوازم پزشکی برای ۶ واحد که به توزیع این ماسک‌های قاچاق تاریخ مصرف گذشته می‌پرداختند پرونده تخلف به ارزش ریالی ۱۵۶ میلیون ریال تشکیل و تاکنون ۷ هزار و ۸۰۰ ماسک از سطح بازار جمع آوری شده است ضمن آنکه بازرسی‌ها از مراکز عرضه ماسک و محلول ضدعفونی همچنان ادامه دارد و با متخلفین به شدت برخورد می‌شود.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس تصریح کرد: انتظار داریم واحدهای صنفی و داروخانه‌های استان فارس به منظور حمایت از تولید داخلی به خرید ماسک از واحدهای تولیدی استان که با نظارت دستگاه‌های نظارتی مربوطه به تولید این محصول بهداشتی می‌پردازند، اقدام کنند.

صداقت از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت فارس اطلاع دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

کد خبر 5014815

منبع: مهر

کلیدواژه: ماسک طبی ویروس کرونا شیراز محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری شیراز ماه محرم بوشهر عاشورا آمار کرونا کرمانشاه گرگان مجلس شورای اسلامی مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین قزوین تاریخ مصرف گذشته سازمان صمت فارس داروخانه ها ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۲۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند

رئیس اداره داروخانه‌های سازمان غذا و دارو، از رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت و برخورد قانونی با آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مینا آژوغ گفت: رتبه بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • مربی تیم جوانان: فوتبال پایه برای نتیجه گرفتن نیست
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی