Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@13:28:31 GMT

نمره عزاداری هیاتها در کرونا ۲۰ است

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۳۳۱۰

نمره عزاداری هیاتها در کرونا ۲۰ است

کنعانی مقدم بااشاره به مراسم عزاداری در شرایط کرونا گفت: امسال در مراسم عزاداری شعور حسینی بر شور غلبه پیدا کرد و نمره عزاداری هیاتهای مذهبی ۲۰ است.

«حسین کنعانی مقدم» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در ارتباط با تغییر شکل عزاداری با توجه به شرایط کرونا در کشور گفت: همه ساله حضور مردم در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شور حسینی بر شعور غلبه می کرد اما امسال شعور حسینی در هیئت های عزاداری بر شور قالب شد و عمق نگاه مردم به حوادث کربلا با توجه به اقدام رسانه ها در تبیین عاشورا بیشتر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر کل حزب سبز خاطرنشان کرد: شور حسینی امسال در دل های مردم به شعور حسینی تبدیل شد و این عزاداری تا ابد برای مردم ماندگار می شود.

 

وی گفت: این نوع عزاداری نشان داد که ملت ما ملتی حسینی است و از هیچ چیزی ترس و واهمه ای ندارد و در برگزاری مراسم سوگواری ابا عبدالله (ع) هر سال این مراسم را با شکوه تر از گذشته برگزار می کند. امسال شعور مردم در حفظ جان همنوعان خود و حق الناس پررنگ تر شد و همه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی تلاش کردند تا بهترین نوع عزاداری را برگزار کنند.

 

وی یادآور شد: در اینجا از تمام هیئت های عزاداری تشکر می کنیم که در خیابان ها به راه نیفتادند، گرچه فشار زیادی بر روی هیئت های مذهبی بود اما همه تلاش کردند با رعایت پروتکل های بهداشتی از انتشار بیماری جلوگیری کنند. امسال هیئت های عزاداری در برگزاری مراسم سوگواری ابا عبدالله (ع) نمره 20 گرفتند.

 

وی تصریح کرد: تمامی هیئت های عزاداری پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند و در تایید فرمایشات رهبر انقلاب از آن پیروی کردند و ولایت مداری خود را نشان دادند. اگر کسی نتواند در امتحان ولایت فقیه در چنین صحنه هایی نمره خوبی کسب کند، نمی تواند ادعا کند که راه امام حسین(ع) را ادامه می دهد.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: مساجد و هیات های مذهبی عزاداری محرم محرم هیئت های عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۳۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط

علی حسینی می‌گوید: جنگل‌های بلوط لرستان در حکم ذخایر انرژی خاورمیانه و به‌عنوان میراثی گران‌بها نه تنها می‌توانند در کاهش آلاینده‌ها، حفظ آب، تولید اکسیژن و ممانعت از فرسایش و رسوب نقش اساسی ایفا کنند بلکه با مشارکت مردم از طریق تولید فرآورده‌های مختلف می‌تواند اشتغال‌زایی به دنبال داشته باشد.
کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری روغن مستخرج از میوه درخت بلوط با اهداف دارویی (درمان زخم‌ها، کنترل دیابت، بهبود هضم و گوارش، جلوگیری از آسم، بهبود سلامت قلب، جلوگیری از آلزایمر و ضدعفونی کننده)، صنعتی (در صنایع شامپوسازی و صابون‌سازی) و تغذیه‌ای (اسید اولئیک و اسید لینولئیک) را از جمله فرآورده‌های درخت و میوه بلوط عنوان می‌کند.
به گفته کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری اسانس‌گیری از میوه درخت بلوط برای تولید شیرینی، کیک، دمنوش، پماد و کرم‌های که در سلامت پوست و مو موثر هستند، همچنین تولید عصاره از برگ درخت بلوط به منظور افزایش تولید مرکبات از طریق مبارزه با باکتری گرینینگ جهشی در تولیدات کشور و بهبود وضعیت مردم به ویژه جوامع محلی ایجاد کند.
حسینی معتقد است: حفظ ذخایر ارزشمند جنگل‌های بلوط استان بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.
منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تدوین برنامه‌های اجرایی شعار امسال در کار‌های عمرانی مازندران
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • نوشتن و برچسب زدن روی خودرو ممنوع است | بیشترین شکایت مردم به پلیس راهور از ۳ مورد
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • اتصال استان به راه آهن از مطالبات مردم است/ لب تشنه در کنار آب
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود