Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@19:49:15 GMT

۱۵ شهریور در همه مدارس اصل بر حضور است

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۳۴۷۱

۱۵ شهریور در همه مدارس اصل بر حضور است

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، در آیین رونمایی از نسخه جدید شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با بیان اینکه شاد عرصه ارائه خدمات متنوع آموزشی است، گفت: کرونا دنیا را غافلگیر کرد و به سرعت هم نظام های جاری و مناسبات مردم تحت تاثیر قرار گرفت و در قرن اخیر پدیده‌ای به این حد تاثیرگذاری با دابره شمول بالا ندیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توزیع مناسب زیرساخت های آموزشی از مهم ترین ارکان هر جامعه است و برای داشتن جامعه عادلانه باید خدمات آموزشی عادلانه داشته باشیم.

حاجی‌میرزایی اظهار کرد: تعطیلات طولانی آموزشی را دز جریان کرونا تجربه کردیم اما تعطیلات طولانی آثار روانی و اجتماعی کوتاه و بلند مدتی دارد بنابراین باید دست به کار می شدیم و وارد عمل شدیم. در دنیا هیچ کشوری تجربه مشابهی نداشتند و حتی کشورهای پیشرفته دنیا هم هیچ راه حل قاطعی برای پاسخگویی به این پدیده را نداشتند. امروز رونمایی از نسخه پیشرفته تر این شبکه را شاهد هستیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه وارد زیست بومی جدیدی شدیم و کرونا ما را به این زیست بوم پرت کرد، گفت: باید از قابلیت های این زیست بوم بهره بگیریم و هم باید محدودیت های آن را بشناسیم؛ برای رفع محرومیت از مناطق مختلف کشور آموزش در شاد کمک کننده است و می توانیم بهترین تدریس ها را برای دانس آموزان سراسر کشور ارائه دهیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: این ظرفیت خوب و ممتاز در جامعه وجود دارد اما برخی به این ابزار دسترسی ندارند یا از پوشش اینترنت محروم هستند اما عدم دسترسی به این فضا نباید مانع محرومیت آنها از تحصیل شود بنابراین صرف نظر از هر شرایطی که دانس آموزان دارند، امکان تحصیل را برای آنها فراهم می کنیک.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه اصل بر حضور است، اظهار کرد: خر جایی که تراکم دانش آموزان بابا بود از گروه بندی استفاده می کنیم. برای کسانی که از تلویزیون. استفاده می کند زمان هایی مشخص می کنیم که معلمان در مدارس حضور دارند

حاجی‌میرزایی همچنین در حاشیه آیین رونمایی از نسخه جدید شبکه شاد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۱۵ شهریور سال تحصیلی آغاز می‌شود و در تلاش هستیم، آمادگی لازم را برای شروع باشکوه انجام دهیم؛ همکاران من تمام وقت خود صرف آماده‌سازی مدارس برای استقبال می‌کنند.

وی درباره نحوه حضور دانش‌آموزان در مدارس گفت: اصل بر شرکت حضوری دانش‌آموزان است؛ ما سال گذشته دو سوم سال و محتوا را طی کرده بودیم اما امسال شرایط متفاوت است و دانش آموزان و معلمان باید در سال تحصیلی جدید با هم آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هر جا بتوانیم حضور با رعایت پروتکل است و ۱۵ شهریور در همه مدارس اصل بر حضور است؛ در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان بیشتر از پروتکل است ناگزیر هستیم تا دانش‌آموزان را گروه بندی کنیم و برخی در روزهای زوج و برخی روزهای فرد بیایند.

وی با بیان اینکه حضور هر دانش‌آموز در کلاس ۳۵ دقیقه است، افزود: زمان‌های ساعات تدریس برای همه دروس حداکثر ۳۵ دقیقه است و تلاش می‌کنیم ورود و خروج به تفاوت باشد تا تزاحم ایجاد نشود.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: نیاز به همراهی خانواده ها برای تردد و ورود و خروج به مدرسه است. در این شرایط نمی توانیم فرصت ها را نادیده بگیریم و باید آموزش را تعقیب کنیم و در کنار آن از سلامت دانش‌آموزان مراقبت کنیم؛ اگر دانش‌آموزان آگاه باشند هم خود و هم خانواده‌ها رعایت می‌کنند.

کد خبر 5014859

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی وزارت آموزش و پرورش سال تحصیلی جدید محرم 99 وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا شورای شهر تهران شهرداری تهران سال تحصیلی جدید قوه قضاییه پیش بینی وضعیت هوا متروی تهران وضعیت راهها محسن حاجی میرزایی سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی ترافیک حاجی میرزایی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۳۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است

ایسنا/خوزستان نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش انسان‌ساز است، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد امروز (۱۴ اردیبهشت‌ ماه) در اختتامیه نوزدهمین دوره جشنواره قرآن، عترت و نماز نخبگان دانش‌آموزی خوزستان که در اهواز برگزار شد، گفت: قرآن کریم در جایی می‌فرماید، هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ و در جای دیگر می‌فرماید، هُدًی لِلْمُتَّقِینَ. انسان‌ها وقتی حق را می‌شنوند آن‌ را می‌پذیرند که این هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ است، اما یک دسته اهل ایمان حق‌پذیرند یعنی وقتی کلام حق را بشنوند اطاعت می‌کنند و این هُدًی لِلْمُتَّقِینَ است.

او در ادامه بیان کرد: رژیم صهیونیستی در غزه جنایت می‌کند و نیمی از شهدا در غزه کودک هستند. این رژیم در عرصه نظامی به هیچ‌یک از اهدافش نرسیده است. اکنون هم فطرت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی به آنها نهیب زد و دست به اعتراض زدند.

وی با اشاره به اینکه چهره تمدن غربی را در اسرائیل ببینید، افزود: می‌گفتند هر آنچه را که به سمت ما شلیک شود، در هوا می‌زنیم، اما وقتی بزدلانه به سفارتخانه ما در سوریه حمله کردند در یکی دو هفته تا عملیات «وعده صادق» آماده بودند و موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایران به هدف اصابت کرد. 

وی در پایان، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

عبدالله حبیبی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این آیین گفت: ۲۰۰ هزار نفر دانش‌آموز در منطقه انتخاب شدند که از این تعداد ۴۵۰۰ نفر به رقابت پرداختند و در نهایت ۵۵۰ نفر برتر استان شدند و ۷۰ نفر برای مسابقات کشوری معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان قرآنی باعث مباهات آموزش و پرورش استان خوزستان هستند، افزود: هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی است. مکتب شیعه با وجود این کتاب‌های با ارزش، با بشریت اتمام حجت کرده است و باید قدر این دین و شریعت الهی و کامل را دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان