Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌حسین حسین‌زاده روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا بیان کرد: تبلیغات دومین مرحله انتخابات مجلس، با حضور ۲ نامزد در حوزه انتخابیه اهواز، همزمان با کشور، از امروز آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: همه گیری ویروس کرونا در این مرحله از انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، محدودیت‌هایی برای تبلیغات نامزدها ایجاد کرده است، بر همین اساس تبلیغات این مرحله بیشتر در فضای مجازی خواهد بود و تشکیل ستادهای انتخاباتی و اجتماعات و توزیع جزوه و اقلام تبلیغاتی ممنوع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پیش از این، تبلیغات انتخاباتی برای نامزدهای مجلس در صدا و سیما ممنوع بود اما به دلیل شرایط همه گیری کرونا در این مرحله برای نخستین بار، به نامزدها زمانی برای تبلیغات اختصاص داده شده که مقرر شده برای هر کدام از ۲ نامزد حوزه انتخابیه اهواز، پنج دقیقه تیزر تبلیغاتی و یک گفت وگوی ۲۵ دقیقه (در مجموع ۳۰ دقیقه) در پنج نوبت از شبکه استانی خوزستان و ۶ نوبت از صدای خوزستان پخش شود.

فضای مجازی انتخاباتی

معاون استاندار خوزستان گفت: سه‌شنبه هفته جاری نشستی با نامزدها و اعضای ستاد انتخابات برگزار شد و پروتکل‌های بهداشتی و نحوه تبلیغات ۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس یازدهم، مورد بحث قرار گرفت.

وی با اشاره به هماهنگی برای استفاده از فضای شهری در این مرحله از انتخابات، افزود: مقرر شده که فرمانداری و شهرداری اهواز، فضایی را برای تبلیغات شهری نامزدها اختصاص دهند و انتظار داریم این فضاها تا روز شنبه آینده آماده سازی شود.

حسین‌زاده ادامه داد:به دلیل احتمال سرایت ویروس کرونا، استفاده از جزوه و اقلام انتخاباتی ممنوع است، اما نامزدها می‌توانند از پوستر، بنر، استند و بیلبوردهای تبلیغاتی را بر اساس اندازه‌هایی که قانون تعیین کرده، استفاده کنند.

وی افزود: سلامتی مردم اهمیت زیادی دارد و نامزدها باید ضمن خودداری از تجمع، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر داشته باشند.

حسین‌زاده ادامه داد: انتظار داریم تبلیغات نامزدها در راستای افزایش مشارکت مردم و وحدت جامعه باشد و از تخریب دیگران جلوگیری شود. با توجه به اینکه تمرکز تبلیغات در فضای مجازی است ممکن است برخی بخواهند اقداماتی انجام دهند، که لازم است نامزدها از این مساله جلوگیری کنند.

وی با اشاره به تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی، افزود: پلیس فتا تمام فعالیت‌ نامزدها و هواداران آنها را رصد و بر آنها نظارت می‌کند و در صورت لزوم با متخلفان برخورد می‌شود.

اختصاص ۵۲۵ شعبه اخذ رای در شهرها

رییس ستاد انتخابات خوزستان همچنین تعداد شعب اخذ رای در این دوره از انتخابات را ۷۰۴ شعبه بیان کرد و گفت: از این تعداد، ۴۹۰ شعبه برای شهرستان اهواز، ۸۵ شعبه کارون، ۷۸ شعبه باوی و ۵۱ شعبه حمیدیه اختصاص داده شده است.

وی افزود: از تعداد کل شعب اخذ رای، ۵۷۳ شعبه ثابت و ۱۳۱ شعبه سیار پیش بینی شده و ۵۲۵ شعبه شهری و ۱۷۹ شعبه روستایی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، تمام شعب اخذ رای در سامانه ثبت شده و اعضای شعب نیز تا پایان روز جمعه در سامانه ثبت می‌شوند.

حسین‌زاده اضافه کرد: سهمیه حوزه انتخابیه اهواز از تعرفه‌های رای امروز پنجشنبه از وزارت کشور تحویل گرفته شده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های احراز هویت به تعداد شعب اخذ رای (۷۰۴ دستگاه) تحویل گرفته و بازبینی شده و تعداد قابل توجهی نیز به عنوان پشتیبان پیش بینی شده است.

تمهیدات کرونایی انتخابات

معاون استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به نشست دیروز ستاد انتخابات با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در محل این دانشگاه، گفت: در این نشست که فرمانداران، بخشداران مربوطه، و رییس هیات نظارت انتخابات خوزستان حضور داشتند، آخرین دستورالعمل‌های ابلاغی انتخابات در زمینه چگونگی اجرا در شعب اخذ رای و امکانات مورد نیاز و نظارت بهداشتی بر شعب، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: تامین ماسک و مواد ضدعفونی، نحوه ضدعفونی شعب اخذ رای، چینش میزها و صندلی‌ها و سایر امکانات شعب، نحوه تهویه هوا در حوزه‌ها، نحوه توزیع غذا و خودروهای انتقال دهنده صندوق‌ها و اعضای شعب از جمله مواردی بود که در این نشست بحث و تصمیم گیری شد.

حسین‌زاده ادامه داد: الزامات بهداشتی شعب و نظارت مستمر بر آنها با حضور نماینده بهداشت، پیش بینی شده و شهروندان با اطمینان می‌توانند برای رای دادن مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: ۲ شعبه سیار نیز برای بیمارستان‌ها اختصاص یافته که برای حضور در محل بستری بیماران مبتلا به کرونا، پیش بینی‌ لازم از جمله لباس مخصوص انجام شده است.

بر اساس این گزارش، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار بود ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و خطرات ناشی از پیامدهای آن به ۲۱ شهریور موکول شد.

دور نخست انتخابات مجلس یازدهم، دوم اسفند ۹۸ و یک روز پس از اعلام خطر شیوع ویروس کرونا در کشور برگزار شد.

خوزستان دارای ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی است که غیر از یک نماینده در حوزه انتخابیه اهواز، همه نماینده‌ها در مرحله اول مشخص شدند.

حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون سه کرسی نمایندگی در مجلس دارد که در مرحله نخست انتخابات که در دوم اسفند ماه برگزار شد، سید کریم حسینی و مجتبی یوسفی به عنوان نماینده راهی مجلس یازدهم شدند و شبیب جویجری و احمد سراج ۲ نامزد دیگر به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان نیز در ۶ حوزه انتخابیه به مرحله دوم کشیده شد. انتخابات این مرحله ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار شد که در آن ۱۶ نامزد در حوزه های انتخابیه اهواز، بهبهان، ماهشهر، آبادان، ایذه و باغملک و مسجدسلیمان برای انتخاب هشت نماینده با هم رقابت کردند.

برچسب‌ها استانداری خوزستان ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی تبلیغات انتخاباتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری خوزستان ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی تبلیغات انتخاباتی استانداری خوزستان ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی تبلیغات انتخاباتی حوزه انتخابیه اهواز تبلیغات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس ستاد انتخابات ویروس کرونا شعب اخذ رای فضای مجازی حسین زاده برگزار شد بینی شده پیش بینی ۲ نامزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر

به گزارش جام جم آنلاین،بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، تبلیغات دومین مرحله از انتخابات مجلسِ دوازدهم از بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

انتخابات در دو حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و مرودشت-ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم کشیده شده تا سرنوشت ۳ نماینده باقی مانده استان، ۲۱ اردیبهشت مشخص شود. 

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت
  • اسلامی: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است