Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعدی پور با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت در زیست بوم جدید با توجه به شیوع کرونا و وضعیت قرمز استان نیاز به ایده‌های خلاقانه و پویا در حوزه آموزش و پرورش دانش آموزان دارد، گفت: تقویت سوادرسانه ای معلمان برای تولید محتوای الکترونیکی مورد توجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «علیرضاسعدی پور»امروز(13شهریور) در نشست خبری پویش همکلاسی مهربان بیان کرد: امسال پس از ۴ سال اجلاس آموزش و پرورش به‌صورت متفاوت برگزار شد، اظهار کرد: حضور ویدئو کنفرانسی رهبری در این اجلاسیه قوت قلب خوبی برای دستگاه تعلیم و تربیت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که معلمان افسران پیشرفت کشور هستند، گفت: کار آموزش و پرورش اساس همه فعالیت‌های کشور است، آموزش و پرورش یک دستگاه سرمایه‌گذاری و مبلغ است.

 

سعدی پور ابراز کرد: ما نیاز به ایده‌های خلاقانه و پویا در این حوزه داریم، نقد منطقی و سازنده نیز موجب پویایی این سازمان است پس اصحاب رسانه در این زمینه کمک‌کار ما هستند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، تصریح کرد: سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارد. ما سند تحول بنیادین در سال ۱۳۹۰ به تایید رهبری رسیده را سرلوحه کار و معیار همه کارهای اجرایی قرار دادیم.

 

این مسئول اعلام کرد: این سند ۱۳۱ راهکار اجرایی با ۲۳ هدف عملیاتی تدوبن شده است، تا به الان در همه زمینه‌ها برسد، این سند دارای چند مولفه اساسی است بر طبق آموزه‌های دینی و قرآنی و اسلامی است و با آموزش و پرورش دنیای غرب تفاوت اساسی دارد.

 

وی ادامه داد: ما در آموزش و پرورش به دنبال فطرت خداجویی انسان‌ها هستیم انقلابی بودن این سند که فراتر از مرزهاست کمک می کند این مکتب انقلابی شود.

 

سعدی پور اظهار کرد: ما دنبال تمدن فرهنگ ایرانی اسلامی هستیم، بومی بودن این سند ویژگی است که ما تن به ذلت سند ۲۰۳۰ ندهیم، بومی‌سازی این سند مهم است.

 

وی متذکر شد: عدالت آموزشی از محورهای اصلی این سند است، در آموزش عدالت به‌معنای توسعه و بسط فرصت‌های برابر آموزشی برای همه دانش آموزان دختر و پسر است.

 

سعدی پور گفت: شناسایی تفاوت‌های آموزشی فرزندانمان مد نظر ما است،  آموزش و پرورش در راستای اجرایی کردن این سند، منویات مقام رهبری و برنامه ششم توسعه تعلیم و تربیت را برعهده دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ابراز کرد: اگر مدرسه تعطیل شود آموزش و تعلیم و تربیت تعطیل نخواهد شد، آموزش ما همچون کرونا در بحران قرار دارد.

 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در روزهای اول، گفت: در آن زمان ۲۰ درصد از آموزش‌ها باقی مانده بود وبا ایجاد سامانه مازند مجاز، تولید محتوای الکترونیکی را در قالب یک کار باارزش و فرهنگی پیگیر شدیم.

 

سعدی پور تصریح کرد: در بحث سوادآموزی برای جامعه هدف  ۱۸۰ تولید محتوا بارگذاری شد در بحث پرورشی بالغ بر ۲۷ هزار تولید محتوا داشتیم،  امروز باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: برای سال تحصیلی جدید، پس از اتمام امتحانات در پایه دوازدهم شاهد رشد نمره و معدل بالا بودیم که نشان می‌دهد خانواده‌ها در اجرای تدریس آموزش فضای مجازی کمک کردند.

 

این مسئول عنوان کرد: البته نقاط ضعف داشتیم پذیرای نقد هستیم، باید شیوه‌های جدید مشخص می‌کردیم، ناگفته نماند در وضعیت قرمز مدرسه ما باز است مدیران و معلمان حضور دارند.

 

وی ادامه داد: آموزش حضوری در اولویت است چون آموزش مجازی با حضوری برابری نمی کند، در مجازی احساس و عاطفه معلم مشهود نیست ولی در آموزش چهره به چهره معلم نقش بی‌بدیلی دارد.

 

سعدی پور تاکید کرد: توجه به الگوی جمعیتی در مدارس مهم است، در مدارس پرجمعیت گروه‌های کوچک ۱۰ نفره ایجاد شود و بر اساس منطقه و محل تصمیمات مقتضی بگیریم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش در مازندران متذکر شد: تصمیم داریم در وضعیت زرد کرونایی به زوج و فرد بودن بیاندیشیم، به‌طوری که یک گروه دو روزه و بعدی سه روزه و جابه‌حایی داشته باشیم تا آموزش تعطیل نشود، گردشی کردن آموزش و پرورش مهم است.

 

این مسئول اعلام کرد: حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی در شیفت عصر برای پایه اول ابتدایی از ساعت 15و 30دقیقه  تا 17و 45دقیقه و برای دوره اول دوم تا پنجم ۱۳ الی 15و 30 دقیقه است،انتخاب بعدازظهر به این دلیل است که بسیاری از خانواده‌ها فارغ از کار هستند.

 

وی اضافه کرد: البته ممکن است دانش‌آموزان از حوزه مجازی غیررسمی دیگر دچار آسیب شوند که در این خصوص مدیریت آسیب و فضای مجازی باید مدنظر خانواده‌ها باشد.

 

سعدی پور خاطرنشان کرد: مدارس کمتر از پنجاه دانش‌آموز می توانند حضوری فعال باشند، در روستاهای استان ۵۲۳ مدرسه کمتر از پنجاه دانش‌آموز داریم که خانواده‌ها با اختیار می‌توانند فرزندانشان را به مدرسه بفرستند اجبار نداریم، ما مقدمات را آماده می‌کنیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، اذعان کرد: زنگ تفریح‌ها ۱۰ دقیقه‌ای و با حضور دانش آموزان و به‌صورت ضربدری است، باز بودن درب و پنجره ضروری است، مدارس با تراکم کم ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

 

این مسئول تاکید کرد: معاونان موظف هستند رابط بهداشتی انتخاب کنند، انتخاب همیار دانش آموزی با کمک سمن‌های بهداشتی صورت خواهد گرفت، در ورود و خروج هم فردی با لباس مخصوص بهداشتی خوشامد گفته و بررسی داشته باشد آیا ماسک و دستکش دارند یا خیر!

 

وی متذکر شد: ضدعفونی کردن مدارس باید صورت بگیرد شهرداری نیرو بدهد تا سمپاشی و گندزدایی مدارس را بر عهده بگیرند همه کمک کنیم تا آموزش و پرورش بتوانند در راستای ارتقای کیفیت آموزشی گام بردارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران، از شروع مدارس در ۱۵ شهریور و استفاده از مدرسه تلویزیونی خبر داد و گفت: مدارسی که دسترسی به سیستم آموزشی ندارند به صدا و سیما معرفی شوند.

 

وی افزود: چراغ مدارس روشن است برطبق الگوها و شیوه‌ها با تدوین درسنامه سی دی و دی وی دی برای مناطقی که دسترسی با اینترنت ندازند.

 

سعدی پور خاطرنشان کرد: هزار و ۵۸۳ مدرسه مجهز به اینترنت دو ساله شدند ۹۶ مدرسه فاقد بستر مناسب برای اینترنت هستند با وایرلس مجهز شدند ۳۳ مدرسه در حال تجهیز است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، با اشاره به اینکه پوشش شبکه تلویزیونی مازندران ۹۷ درصد است، بیان کرد: با توجه به اینکه کار جدید ما در یک زیست بوم غیر حضوری است معلم بابد تولید محتوا کند که نیازمند سواد رسانه‌ای در کنار برنامه‌محوری و بهداشت است.

 

این مسئول ادامه داد: سر کلاس درس هوشمند نیازمند انرژی و شغل جدید هستیم تا به مرور زمان توانمند شویم، ما به دنبال نتایج خوب برای موفقیت هستیم.

 

وی به الگوی شهریه‌ها اشاره کرد و گفت: شهریه مصوب مدارس در الگو آمده است و توسط مدیران مدرسه به اولیا اطلاع داده می‌شود،  توافق بین والدین و موسس مدرسه در آموزش حضوری مدارس دارای شهریه راهگشا است.

 

سعدی پور تصریح کرد: اگر قرار است شهریه فوق برنامه باشد، باید مطرح شود به تصویب شورای استان رسیده واعلام شود، فراموش نشود بوفه‌های مدارس باز نیست.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ابراز کرد: بخش خصوصی و سمن‌ها کمک کار ما بوده و هستند، ما هم شیوه‌های مختلف آموزش و پرورش را در نظر می‌گیریم، طرح والد مربی را فعال خواهیم کرد تا والدین هم نقش خود و هم نقش معلم را ایفا کنند.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: همیار سلامت اجلاس آموزش و پرورش پویش همکلاسی مهربان مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گوشی هوشمند شبکه شاد سند ۲۰۳۰ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سواد رسانه ای کرونا مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تعلیم و تربیت دانش آموزان خانواده ها سعدی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود، بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده‌ساز این کشور باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونان و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت هم‌زمان مدیریت شود، امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد، اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

وی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود، بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده‌ساز این کشور باشند، زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند، علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا بحران‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است، باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مسئله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود، اینها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند، بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

به گزارش ایمنا، در ابتدای این دیدار، جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی جاری و انعکاس چالش‌های موجود پرداختند.

کد خبر 749404

دیگر خبرها

  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • درخشش ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای ملی
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای