Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از صدا و سیما، فرامک عزیزکریمی شب گذشته در استودیوی پخش خبر ۲۱ شبکه اول سیما افزود: از حدود ۴ سال قبل در مناطق خشک و نیمه خشک کشور مانند کرمانشاه، کردستان، لرستان و آذربایجان شرقی برای جبران کاستی‌های تولید حبوبات و مخصوصاً نخود اقداماتی برای نوسازی کردن کاشت این محصول انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حدود ۱۰۴ هزار هکتار از زمین‌های زیر کشت حبوبات نوسازی شده و برای برداشت این محصول حدود ۱۳۰ دستگاه با لوازم (هِد) مخصوص ساخته و در میان کشاورزان توزیع شده است تا هزینه تولید حبوبات در کشور پایین بیاید، ولی هنوز هم نرخ تمام شده این محصول (نخود) بالاست.

عزیزکریمی گفت: با وجودی که نخود نسبت به دیگر محصولات کشاورزی حدود دو سال رکود قیمت داشت، اما امسال با افزایش کیلویی ۶ هزار تومانی و با قیمت ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود و با قیمتی حدود ۲۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

مدیرکل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی درباره واردات نخود در شرایط فعلی تصریح کرد: با حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از سال گذشته، دیگر واردات نخود با نرخ هر کیلو ۲۰ هزار تومان برای واردکنندگان صرفه اقتصادی ندارد و این اتفاق فضای مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌آورد تا بتوانند محصولات خود را حتی با نرخ بالاتر از ۱۳ هزار تومان به دلالان بفروشند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، واحدیان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: به دلیل عقبه ذهنی که در ده سال گذشته درباره برج‌های دو قلو پیش آمده سرمایه گذاران برای خرید برج‌ها اطمینان خاطر ندارند.
وی افزود: تمام بدهی‌ها پرداخت شده و مجوز‌ها و کاربری‌ها انجام شده و برای خرید مشکلی نیست.
واحدیان گفت: تسهیلات خاصی برای فروش برج‌های دو قلو در نظر گرفته شده است تا سرمایه گذاران بیشتری جذب شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • ۴۰۰ سال پیش شغل اصلی مردم دربند خرید و فروش برده بود!
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • وعده رییس اتحادیه بارفروشان برای قیمت پیاز/یک کیلو پیاز چند؟
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟
  • احکام شرعی | حکم خرید و فروش سگ
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود