Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور در پیامی از همه کنشگران حوزه تعاون خواست برای توسعه بیش از پیش فرهنگ تعاون و یاری یکدیگر، سهم و نقش تعاونی ها در توسعه اقتصادی کشور را بیش از پیش افزایش دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در پیامی با تبریک روز ملی تعاون به همه اعضای تعاونی‌ها و کارآفرینان و حامیان الگوی بین المللی تعاون، از همه کنشگران حوزه تعاون خواست برای توسعه بیش از پیش فرهنگ تعاون و یاری یکدیگر، سهم و نقش تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی کشور را بیش از پیش افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بدین‌وسیله روز ملی تعاون (۱۳ شهریور) را که سالروز تصویب قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران (مصوب ۱۳۷۰) نیز می‌باشد، به همه اعضای تعاونی‌ها و کارآفرینان و حامیان الگوی بین‌المللی تعاون تبریک می‌گویم.

تجمیع سرمایه‌های خرد مردمی و سازماندهی منابع انسانی کارآفرین و کارجو از جمله اصلی‌ترین کارکردهای تعاونی‌هاست و بر همین اساس در همه کشورها از نظام کسب و کار تعاونی به عنوان مدلی کارآمد با رویکرد اقتصادی و اجتماعی برای توانمندسازی آحاد جامعه و مردمی‌سازی اقتصاد و گسترش عدالت اجتماعی یاد می‌شود.

خوشبختانه در ایران اسلامی، تعاون و یاریگری هم در فرهنگ دینی و هم در سنت‌های اجتماعی مردم به نیکویی وجود دارد و از دیرباز همواره مردمان این مرز و بوم برای مواجهه با مشکلات گوناگون و پاسخگویی به نیازهای مشترک، به تعاون و تعاونگری گرایش داشته و دارند و بویژه این تعاون و همدلی را در عرصه‌های گوناگون بعد از انقلاب اسلامی نشان داده‌اند.

در شرایط کنونی اقتصادی و در سال جهش تولید و با توجه به وجود تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی، نقش و جایگاه تعاونی‌ها در هدایت نقدینگی و دارایی‌های مردمی به منظور کمک به ایجاد کسب‌وکارهای مولد و کارآفرینی اجتماعی و نیز در بهبود معیشت و رفاه اجتماعی از اهمیتی مضاعف برخوردار است.

سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، سیاست‌های کلی بخش تعاونی، قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، سند توسعه بخش تعاون و ده‌ها سند سیاستی موجود در کشور نیز بر حمایت همه‌جانبه از توسعه بخش تعاونی در کشور تاکید کرده‌اند و بر این اساس از کلیه دستگاه‌های اجرایی انتظار دارم با تمام توان ضمن انجام تکالیف مقرر در اسناد مذکور با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای پیشبرد برنامه‌های مورد نظر بویژه در ایجاد و توسعه نظام شفافیت و نوآوری در بخش تعاونی و بهبود حمایت‌ها و مشوق‌های مؤثر بر ایجاد و گسترش تعاونی‌ها و گسترش عضویت و سرمایه گذاری در تعاونی‌ها همکاری کرده و نهایت اهتمام خود را بکار گیرند.

با تبریک مجدد روز و هفته تعاون، از همه کنشگران حوزه تعاون می‌خواهم برای توسعه بیش از پیش فرهنگ تعاون و یاری یکدیگر، سهم و نقش تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی کشور را بیش از پیش افزایش دهند.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

منبع: دانا

کلیدواژه: نقش تعاونی ها در توسعه کنشگران حوزه تعاون افزایش دهند بخش تعاونی بیش از پیش بخش تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در حوزه‌های مختلف در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، فرزاد پیشکاری پیش‌ازظهر امروز در مراسم جهانی روز کارگر که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه 14 هزار شهید جامعه کارگری اظهار داشت: جامعه شریف کارگران از ابتدای انقلای اسلامی تاکنون در همه عرصه‌های انقلاب حضور چشم‌گیر، تعیین‌کننده و تاثیرگذار داشته‌اند.

وی گفت: کارگران و کارفرمایان با شرافت و کرامت علاوه بر حضور درردوران دفاع مقدس، بعد از آن نیز با دست‌های پولادین و اندیشه والا و تفکر و خلاقیت خرابه‌های بعد از جنگ را بازسازی کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ از کارگران به‌عنوان ستون فقرات اصلی کشور و پیش قراول و سربازان جنگ نام برد و تصریح کرد: اگر شاهد شکوه و فعالیت در همه عرصه‌ها هستیم ناشی از زحمات جامعه کارگری است.

وی افزود: در دو سال اخیر با همراهی مسئولان و تشکلات و جامعه کارگری در حوزه روابط کار از 19 هزار و 284 واحد صنعتی و تولیدی سطح استان، بازرسی‌های مختلف صورت گرفت.

پیشکاری ایمنی و حفاظت از کارگران را یکی از راهبردهای وزارت کار عنوان و بیان کرد: در حوزه روابط کار در سال گذشته 10 هزار پرونده در حوزه‌های مختلف از جمله مشاغل سخت و زیان‌آور در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به برخورداری 224 هزار نفر کارگر کردستانی از مزایای سازمان بیمه تامین اجتماعی  اظهار کرد: 700 هزار نفر زیرپوشش جامعه هدف هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان خاطر نشان کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی و تحقق فصل هشتم جامعه کارگری؛ 92 کارگاه آموزشی برای ارتقای دانش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است.

به گفته پیشکاری، 2040 تعاونی و 150 هزار نفر کردستانی در این حوزه فعالیت‌ می‌کنند. امیدواریم همواره بتوانیم خدمتگزار جامعه کارگری بمانیم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند