Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@09:10:11 GMT

در جامعه پزشکی و درمانی ما اخلاق و معنویت متجلی است

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۴۶۶۵

در جامعه پزشکی و درمانی ما اخلاق و معنویت متجلی است

ایسنا/لرستان فرمانده سپاه لرستان گفت: در جامعه پزشکی و درمانی ما اخلاق و معنویت متجلی بوده و عیار معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه چشمگیر است و افزایش دارد.

سردار مرتضی کشکولی امروز پنجشنبه ۱۳ شهریورماه در مراسم بزرگداشت شهدای سلامت که در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان بروجرد برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری شهاد امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش اظهار کرد: انقلاب اسلامی به عنوان پدیده‌ای نوظهور و مؤثر وضعیت جهان را به جهت دیگری تغییر داده و مجاهدتی که از سوی کادر درمانی، پزشکی و پرستاری در حال انجام بوده، بخشی از همین خدمات نظام و انقلاب به مردم محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه لرستان به مشارکت فعال بیش از ۲۳ هزار جهادگر زن در دوران دفاع مقدس و فعالیت ۲۳۰۰ پزشک زن در جبهه دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه ۷۰۰۰ شهید زن و ۵۰۰۰ جانباز زن در جنگ تحمیلی نشان از مقاومت زنان ایران اسلامی دارد، افزود: البته در انقلاب اسلامی، به جز دفاع سخت و امنیتی، توسعه فرهنگ وقف، راه‌اندازی نهضت مدرسه‌سازی، برگزاری جشن‌های گلریزان و  عاطفه‌ها، رزمایش کمک مومنانه و حضور گروه‌های جهادی  و… را شاهد بودیم.

کشکولی گفت: داوطلبی گروههای جهادی در همه عرصه‌ها از جمله سیلاب، کرونا، اهدای عضو و… ظرفیت‌هایی بوده که در عرصه‌های مختلف جامعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی گفت: تا به امروز در لرستان ۲.۶ متوفی در روز به دلیل بیماری کرونا ظرف شش تا هفت ماه گذشته  داشتیم و این امر به خاطر مدیریت قوی، حضور مجاهدانه کادر درمان و همکاری مردم  رخ داده است.

این مسئول با بیان اینکه بدنه اجتماعی جامعه همراه با نظام است، افزود: اگر امروز امن‌ترین کشور دنیا هستیم بخاطر حضور موثر مردم است.

وی گفت: ناکامی‌ها در بخشی از عرصه‌ها را داریم بویژه در مسائل اقتصادی که بخشی به سوءمدیریت بر می‌گردد.

کشکولی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی مترادف است با ملت ایران، گفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبلور اراده ملت بوده و این حضور دلی کمترین اثرش تعمیق معنویت و اخلاق است.

فرمانده سپاه لرستان به تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: معظم‌له معنویت را برجسته کردن ارزش‌هایی از قبیل اخلاص، ایثار، توکل، ایمان در خود و جامعه می‌دانند.

وی افزود: رعایت فضیلت‌های خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمندان، شجاعت و اعتماد به نفس نیز مورد تاکید رهبری قرار گرفته است.

کشکولی بیان کرد: در جامعه پزشکی و درمانی ما اخلاق و معنویت متجلی بوده و عیار معنویت و اخلاق در فضای  عمومی جامعه چشمگیر است و افزایش دارد و ما حق نداریم جایی ناهنجاری اخلاقی دیدیم بگوییم که دین و اسلام از دست رفت؛ مادامیکه توکل، ایثار، اخلاص، گذشت، خیرخواهی و کمک به هم نوع هست شاهد معنویت در جامعه هستیم، در قالب رزمایش کمک مومنانه ایام محرم، از سوی سپاه و با کمک مردم ۱۰ هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی در حال توزیع در بین نیازمندان است.

وی گفت: با استفاده بیانیه گام دوم انقلاب و واقعیت‌های موجود، پس از ۴۱ سال با وجود همه دعواهای فضای مجازی، شاهد تحقق معنویت و اخلاق کارکردی در جامعه هستیم.

فرمانده سپاه لرستان اظهار کرد: پرستاران ما با هر پوششی با دعا و ذکر در راه بهبودی بیماران تلاش می‌کنند و این تداعی کننده صحنه‌های مجاهدانه در دفاع مقدس است.

وی گفت: در بخش سلامت هنرمندان و نویسندگان ورود پیدا کنند و این مجاهدت‌ها را به تصویر بکشند. از اخلاق و معنویت نوعدوستی، فداکاری و ایثار ایجاد می‌شود.

فرمانده سپاه لرستان تصریح کرد: باید از یادواره این شهیده سلامت تعهدی بین مسئولین ایجاد شود که اهل گذشت و خیرخواهی و دلسوزی برای مردم باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شهدای سلامت فرمانده سپاه لرستان معنویت و اخلاق اخلاق و معنویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،دکتر ابراهیم مقیمی سارانی گفت: این مرکز با داشتن ۲۲۳ تخت فعال روان پزشکی و ضریب اشغال تخت ۱۰۰ درصد به صورت شبانه، به شهرورشد ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
رئیس بیمارستان ابن سینا، از رشد سی درصدی خدمات درمانی انجام شده در این مرکز در سال ۱۴۰۲ خبر داد.ندان و هموطنان از استان‌های دور و نزدیک خدمات ارائه می‌دهد.
او اضافه کرد: در سال گذشته، ۵۵ درصد خدمات بیمارستان ابن سینا به شهروندان شیرازی و ۴۵ درصد مربوط به مراجعان از شهرستان‌ها و سایر استان‌های همجوار ارائه شده است.
رئیس بیمارستان ابن سینا، با اشاره به وجود بخش روان پزشکی کودکان و بخش اورژانس شبانه روزی زنان و مردان در مرکز آموزشی درمانی ابن سینا افزود: ارایه خدمات بستری روان پزشکی این بیمارستان در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصددر مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است و همچنین طیف وسیعی از خدمات روان پزشکی و بازتوانی سرپایی مهم و تخصصی و فوق تخصص را به جامعه فارس و کشور ارائه کرده است.
دکتر مقیمی سارانی ادامه داد: پارسال حدود ۲۶ هزار بیمار و مراجعه کننده در مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ابن سینا ویزیت شده اند و خدمات دیگری شامل خدمات روان پزشکی، روان شناسی، نوروفیدبک، QEEG، کار درمانی و گفتار درمانی، مشاوره تغذیه، شوک درمانی سرپایی و همچنین ویزیت متخصص مغز و اعصاب به مراجعان و بیماران ارایه شده است.

او بیان کرد: امسال هم کلینیک اوتیسم، کار درمانی و گفتار درمانی با محوریت بازتوانی کودکان مبتلا به این عارضه‌ها با امکانات قابل قبول و با همه توانمندی‌های ممکن راه اندازی شده و آماده خدمات رسانی به خانواده‌ها است.

دیگر خبرها

  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند