Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ سردار احمدعلی گودرزی در بازدید از نمایشگاه کشفیات هنگ مرزی ارومیه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مرز‌های استان آذربایجان‌غربی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده که این حساسیت با اشراف اطلاعاتی مرزبانان به خوبی کنترل و مدیریت شده است.

وی با اشاره به بازدید از یگان‌های مرزی استان آذربایجان غربی، افزود: خوشبختانه طی دو روز گذشته بازدیدی از نوار مرزی استان داشتیم و در این بازدید حضور مقتدرانه و حماسی مرزبانان را در مرز‌های شمال غرب کشور را مشاهده کردیم که همانند رزمندگان دفاع مقدس بدون هیچ چشم داشتی به دفاع از حدود و ثغور ایران اسلامی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: هم‌اکنون ثبات و امنیت رو به رشد و پایداری در مرز‌های شمالغرب کشور وجود داشته و اشراف کامل بر معاندانی که قصد ورود به داخل کشور را دارند، وجود دارد و با اقدام بسیار سخت نیرو‌های مسلح مواجه خواهند شد.

گودرزی با تاکید بر اینکه امنیت مطلوب و پایدار در مرز‌های آذربایجان‌غربی حاکم است، افزود: در این راستا مرزبانان درک درستی از خدمت‌رسانی و تأمین امنیت مردم و مرزنشینان دارند و با روحیه مضاعف بر استمرار امنیت مرز‌ها تلاش می‌کنند.

وی از کشفیات انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیاردی در پنج ماهه امسال در مرز‌های استان خبر داد و افزود: هم‌اکنون مدیریت مرز‌ها با اقدامات پهپادی اداره می‌شود و اولویت این استان حفظ امنیت است که کسی جرأت تجاوز مرزی را به خود ندهد.

فرمانده مرزبانی ناجا، مبارزه با قاچاق احشام را نیز مهم دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه در کشور‌های همسایه قیمت گوشت گران‌تر از کشور ایران است، به همین سبب قاچاقچیان اقدام به قاچاق احشام می‌کنند، اما خوشبختانه کشفیات فراوانی نیز در این زمینه انجام شده و از سوی دیگر در زمینه قاچاق دارو، طلا و نقره نیز دستگیری قاچاقچیان افزایش یافته است.

گودرزی در ادامه با اشاره به اینکه زیرساخت‌های مرزی در حال فراهم شدن است، گفت: خوشبختانه هم‌اکنون مرز‌ها به صورت هوشمند اداره می‌شود و انسداد مرز‌ها در دستور کار قرار گرفته و در زمان پایش نوار مرز از سیستم‌های اپتیکی و الکترونیکی استفاده می‌شود تا مرز‌ها به خوبی اداره شود.

وی از کشف ۵۶ تن انواع مواد مخدر در پنج ماهه امسال خبر داد و بیان کرد: در این رابطه کشفیات موادمخدر ۷۲ درصد و دستگیری قلچاقچیان مواد افیونی نیز ۲۷ درصد افزایش داشته است.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: در چند روز گذشته، ۳ تن مواد مخدر در یک مبارزه مسلحانه در زاهدان کشف شد و در این رابطه یک نفر از مرزبانان غیور کشور به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه اولویت مرزبانی ناجا در مرزها، مبارزه با سلاح و مهمات است، خاطرنشان کرد: در این رابطه با مقامات کشور‌های همسایه رایزنی شده تا در کشفیات سلاح و مهمات مخرب با مرزبانان ما همکاری داشته باشند، سلاح‌های مخرب امنیت جانی مردم را به خطر می‌اندازد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، گودرزی در ادامه با تاکید بر اینکه مرزبانان پشتیبان مرزنشینان هستند، گفت: باید دولت ساز و کاری را فراهم کند که کولبران به صورت قانونی از مرز‌ها عبور کرده و در این راستا مرزبانی هم امنیت آن‌ها را تامین کند تا داد و ستد مرزی افزایش یابد. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کولبری کولبران مرزبانی ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۴۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت شغلی کارگران و معلمان باید تأمین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه اردستان، اظهار داشت: انسان اگر به خودسازی توجه کند، اخلاق زشت را از خود دور کرده و در مسیر پاکسازی نفس باشد موفق می‌شود اما اگر اینگونه نباشد موفقیت نخواهد داشت.

وی افزود: یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر و دوازدهم نیز سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم است، این دو قشر، مهم و اثرگذار در کشور هستند و وجه مشترکی دارند که آن کار و تلاش است که کارگر با دست و قوای جسمانی خود به مردم و جامعه خدمت می‌کند و معلم نیز با اندیشه خود خدمت انجام می‌دهد.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: در فرهنگ دینی کار این دو قشر مورد توجه قرار دارد و کار آنان به نوعی جهاد تشبیه شده است بنایراین وظیفه مسئولان است که امنیت شغلی کارگران و معلمان را تأمین کنند.

دهشیری تصریح کرد: روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه است که برای ارج‌گذاری به مقام ورزشکار ارزشی شهید ابراهیم هادی است و اگر ورزش باارزش توأمان باشد مفید است که این ورزش ریشه در تاریخ کشور دارد و هرچه بیشتر توسعه یابد خوب است.

وی بیان کرد: مدح امام علی در این ورزش بیان می‌شود و این‌ها ستودنی است، در منطقه اردستان با کمبود امکانات این ورزش جای گرفته و نوجوانان را جذب کرده، ۱۵ سال است که کلنگ این زورخانه زده شده و هنوز نیز تکمیل نشده که امید می‌رود با همکاری مسئولان و خیران این مکان آماده شود.

امام جمعه اردستان ادامه داد: در جنگ تحمیلی پنج‌هزار ورزشکار به شهادت رسیدند که این ارزشمند است و باید ستایش کرد، امید می‌رود برای ورزش و تفریح جوانان بستر مناسبی فراهم شود و در فضای مجازی و حقیقی مشوق اینان باشیم.

دهشیری با اشاره به هفته سلامت، اضافه کرد: برای مشخص شدن برخی بیماری‌ها اقدامات خوبی توسط بهداشت شهرستان صورت گرفته، سلامت جامعه موجبات شادی و نشاط را فراهم می‌کند و خوب است زودتر بیماری‌ها تشخیص داده شده و درمان شوند.

وی یادآور شد: روز ملی خلیج فارس را نیز داریم، بعد از ۱۱۷ سال اشغال کشور توسط پرتغالی‌ها، خلیج فارس از چنگال آنان آزاد و به این عنوان نامیده شد که ما به این موضوع در کشورمان افتخار می‌کنیم.

امام جمعه اردستان ادامه داد: طرح نور در کشور به فرماندهی نیروی انتظامی اجرا می‌شود که دعوت به عفاف و حجاب می‌کند و مورد تأیید رهبری و سران قوه و عموم مردم نجیب قرار گرفته است.

دهشیری خاطرنشان کرد: حجاب امر شرعی و واجب شرعی بوده که قانونی نیز است و باید افراد علاوه بر دین، قانون را رعایت کنند چرا که بی‌حجابی جرم است همه باید برای اجرایی این طرح کمک کنند، منحرف کردن جوانان و از بین بردن غیرت به دنبال کشف حجاب رخ می‌دهد و نباید از کنار این‌ها به راحتی گذشت.

وی یادآور شد: بارندگی‌های بسیاری را در نقاط مختلف کشور و شهرستان اردستان داشتیم، برای پیشگیری از خسارات حریم رودخانه باید مشخص شود، دستگاه‌ها باید وظیفه خود را انجام دهند و مسیر عبور سیل باید باز باشد.

کد خبر 6089148

دیگر خبرها

  • امنیت شغلی کارگران و معلمان باید تأمین شود
  • دولت امنیت شغلی کارگران را فراهم سازد/ کارگر رکن تولید
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند