Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: عمده واردات به کشور مواد اولیه، تجهیزات و کالاهای اساسی و ضروری معیشت مردم است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی اکبر کریمی ظهر امروز در جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با اشاره به تحریم‌ها و مشکلات موجود در حوزه اقتصادی اظهار داشت: مشکلات موجود در حوزه اقتصادی تنها در حوزه گمرک برطرف نمی‌شود بلکه بخشی از مشکلات هم به بانک مرکزی مربوط می‌شود به همین سبب در کمیسیون صنایع و معادن مجلس و کمیته جهش تولید و بهبود کسب و کار موضوعات حوزه اقتصادی بررسی و پیگیری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تقریبا از یک ماه گذشته جلسات با هدف بررسی موانع تولید و مسائل بسترساز جهش تولید با حضور اتاق بازرگانی، نمایندگان استان در مجلس و غیره تشکیل می‌شود و با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی بیشتر در حوزه تولید تاثیر دارد با جدیت مسائل و مشکلات حوزه اقتصادی را پیگیری می‌کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وجود 3 تا 4 میلیون تن کالای وصول شده در بنادر و گمرکات کشور الزاما فرصت نیست به طوری که سرمایه ملی هستند و عمده واردات با توجه به سختگیری‌ها در سال‌های اخیر بیش از 70 درصد مواد اولیه، تجهیزات و کالاهای اساسی و ضروری معیشت مردم است.

کریمی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات عدم انطباق مقرراتی است که بیشتر خارج از قانون و در قالب بخشنامه‌ها است به طوری که ضوابط و مقرراتی که برای تجار و تولیدکنندگان در بانک مرکزی وجود دارد با الزاماتی که در گذشته وجود داشته درواقع انطباق ندارند به همین سبب این عدم انطباق به ویژه در حوزه تخصیص ارز موضوع مهمی است که باید بیشتر به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: امکان واردات بدون انتقال ارز موضوع مهمی است به طوری که منابع ارزی وصول شده بسیاری در کشور داریم و  ارز منشا خارجی از جمله ارز ایرانیان خارج از کشور داریم که می‌تواند به عنوان منبع ارزی برای واردات مورد استفاده قرار گیرد به طوری که امکان تهاتر ارز مورد نیاز در واردات با ارز صادراتی به بانک مرکزی پیشنهاد شده اما متاسفانه بانک مرکزی این موضوع را نمی‌پذیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  استدلال بانک مرکزی در این زمینه این است که این ارز صرف  کالاهای غیرضروری می‌شود و تامین ارز بازار سبب افزایش ارز و فشارها می‌شود.

کریمی عنوان کرد: امروز شرکت ایرالکو آلومینیوم صادر می‌کند و با مشکلات کمبود مواد اولیه رو به رو است در صورتی که با پذیرفتن این پیشنهادات توسط بانک مرکزی مشکلات برطرف می‌شود و راهکارهایی است که در سطح ملی می‌تواند راهگشا باشد.

80 درصد لاستیک ناوگان سنگین کشور وارداتی استواکاوی تذکر رهبر انقلاب در مورد واردات گوشی‌‌‌های آمریکایی/ ضرورت جلوگیری از واردات کالاهای لوکسربیعی: وارد کنندگان با ارز 4200 تومانی مشخص هستند/ سفارش واردات 7 میلیون واکسن آنفولانزا به کشور

وی افزود: امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم اما سربازان و سرداران این جنگ به رسمیت نمی‌شناسند و آنچه برای شرایط جنگی وجود دارد برای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در نظر گرفته نمی‌شود به طوری که برای صادرکنندگان و فعالان این حوزه بستری برای انتقال ارز به صورت شفاف نداریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی عنوان کرد: راهکارهای کالاهای دپو شده که در گذشته ارزی برای آن در نظر گرفته شده اگر تسهیل شود گشایش و ارزانی ایجاد می‌کند و در زمینه نحوه ارزش‌گذاری کالاهای صادراتی باید فکر اساسی شود.

کریمی خاطرنشان کرد: اکنون سختگیری‌ها در تعهد ارزی و غیره بر صادرکنندگان باید پیگیری شد تا تعهد مازاد بر آنها تحمیل نشود.

وی افزود: در گذشته کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف اجاره‌ای وجود داشت که سبب عدم اعتماد به فعالان اقتصادی شد و صادرکنندگان که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کردند و سبب رونق اقتصادی می‌شدند تحت تاثیر شرایط نابسامان گذشته قرار گرفتند.

انتهای پیام/713/ح

R7980/P1357/S6,73/CT11 بیشتر بخوانید... واردات برنج ممنوع است اما.../ فولادی‌های متخلف تهدید قضایی شدند واردات رسمی ۱۲۰ هزار بشکه در روز نفت ایران توسط چین در ماه ژوئیه تسهیل تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی/ ترخیص و توزیع نهاده دامی بدون مجوز وزارت جهاد ممنوع شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... واردات برنج ممنوع است اما.../ فولادی‌های متخلف تهدید قضایی شدند واردات رسمی ۱۲۰ هزار بشکه در روز نفت ایران توسط چین در ماه ژوئیه تسهیل تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی/ ترخیص و توزیع نهاده دامی بدون مجوز وزارت جهاد ممنوع شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با تسنیم: برای بازگشت مرزبانان گروگان‌ گرفته‌شده در تلاشیم / ادعای ‌افغانستانی‌ها ‌بی‌اساس بود‌ ۲ گزارش| اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های خاص/  توزیع واکسن از چه زمانی در زنجان آغاز می‌شود؟ ۳ آمادگی بالای نیروی دریایی سپاه در حفاظت از مرزهای ‌آبی‌ ایران / دشمن را در خلیج فارس به ستوه آورده‌‌ایم ۴ شیراز در وضعیت هشدار؛ نگران بازگشایی مدارس هستیم ۵ وسعت دریاچه ارومیه به کمتر از ۳ هزار کیلومترمربع رسید / حجم آب دریاچه ۳ میلیارد و ۴۹ میلیون مترمربع است ۶ واکنش آیت‌الله اعرافی به هتک قرآن‌/ تمدن بشری ‌در پرتو قرآن جان ‌گرفت/ این حرکت ننگین برای مدعیان تمدن غربی ‌گران تمام‌ می‌شود ۷ واحد دوم گاز نیروگاه دالاهو با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد / توسعه تولید برق در غرب کشور ۸ سد کلقان‌چای بستان‌آباد با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور افتتاح شد مهمترین اخبار استانها اختصاصی| اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در دستور کار مجلس قرار گرفت + فیلم اختصاص ۵۰۰ کولر گازی به مدارس جنوب سیستان و بلوچستان/ ۲۰۰ کلاس درس خشت و گلی جمع‌آوری شد+فیلم معاون رئیس جمهور: ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان ‌ساخته می‌شود ‌ میزگرد| حلقه مفقوده در مقابله با آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها / چرا نمایندگان مجلس کمک نمی‌کنند؟ + فیلم مهمترین اخبار تسنیم اختصاصی تسنیم|عرضه سنگین ارز در بازار/ ۷۰ میلیون دلار وارد بازار شد/ کاهش قیمت ارز در راه است؟ واحد دوم گاز نیروگاه دالاهو با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد / توسعه تولید برق در غرب کشور تقدیر سردار سلامی از فرمانده ناجا برای برقراری امنیت مراسم محرم عراق| انتقاد تند گروه‌های سیاسی از ادامه حضور آمریکایی‌ها و ادعاهای مشاور الکاظمی اختصاصی| اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در دستور کار مجلس قرار گرفت + فیلم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کالاهای اساسی حوزه اقتصادی بانک مرکزی رئیس جمهور مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه

تصویبنامه هیات وزیران موضوع تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ 1403/02/02 هیات وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال 1403» طی نامه شماره 18978 در تاریخ 1403/02/08 توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

برهمین اساس، داروهای خارجی فاقد تولید داخل، مواد اولیه دارویی، تجهیزات و ملزومات پرشکی و مواد اولیه، قطعات ساخت، قطعات یدکی آنها به جز تجهیزات  وملزومات پزشکی با مصرف خانگی، پوست، مو و زیبایی و دندانپزشکی؛ تجهیزات پزشکی، مصرفی و توانبخشی مورد نیاز جانبازان و ایثارگران؛ شیرخشک رگولار/رژیمی، فراورده های متابولیک/ غذای ویژه بیمارستانی و مواد اولیه آنها؛ ملزومات دارویی شامل محلول چشمی و هیالورونیک اسید و مواد اولیه آنها در سال 1403 در فهرست اقلام سلامت محور مشمول ارز ترجیحی قرار گرفته اند.

در این بخشنامه تأکید شده است: اقلامی که تا پیش از این مصوبه، مشمول ارز ترجیحی بوده و کالای آن از گمرکات ترخیص شده و با قیمت مصوب و با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فروش رسیده‌اند، درصورتی که ارز خود را دریافت ننموده اند نیز مشمول دریافت ارز ترجیحی در سقف باقی مانده بودجه ارزی مصوب تفاهم نامه سه جابنه سال 1402 بابت تامین ارز اقلام سلامت محور می باشند.

همچنین فهرست کالاهای اساسی کشاورزی مشمول دریافت ارز ترجیحی، موضوع بند الف تبصره 4 ماده واحده قانون بودجه سال 1403 کل کشور بخش اول به شرح جدول پیوست که تایید شده به مهر دفتر هیات دولت است، تعیین میشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد