Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: باید دولت، ساز و کاری را فراهم کند که کولبران به صورت قانونی از مرزها عبور کرده و در این راستا مرزبانی هم امنیت آنها را تأمین ‌کند تا داد و ستد مرزی افزایش یابد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار احمدعلی گودرزی در بازدید از نمایشگاه کشفیات هنگ مرزی ارومیه، اظهار کرد: مرزهای استان آذربایجان‌غربی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده که این حساسیت با اشراف اطلاعاتی مرزبانان به خوبی کنترل و مدیریت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به بازدید از یگانهای مرزی استان آذربایجان غربی، افزود: خوشبختانه در دو روز گذشته بازدیدی از نوار مرزی استان داشتیم و در این بازدید حضور مقتدرانه‌ و حماسی مرزبانان را در مرزهای شمال غرب کشور مشاهده کردیم که همانند رزمندگان دفاع‌مقدس بدون هیچ چشمداشتی به دفاع از حدود و ثغور ایران اسلامی پرداختند.

اشراف کامل بر معاندانی که قصد ورود به کشور دارند

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ثبات و امنیت رو به رشد و پایداری در مرزهای شمال غرب کشور وجود داشته و اشراف کامل بر معاندانی که قصد ورود را به داخل کشور دارند، وجود دارد و با اقدام بسیار سخت نیروهای مسلح مواجه خواهند شد.

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه امنیت مطلوب و پایدار در مرزهای آذربایجان‌غربی حاکم است، بیان کرد: در این راستا مرزبانان درک درستی از خدمت‌رسانی و تأمین امنیت مردم و مرزنشینان دارند و با روحیه مضاعف بر استمرار امنیت مرزها تلاش می‌کنند.

مدیریت مرزها با اقدامات پهپادی اداره می‌شود

گودرزی از کشفیات انواع کالای قاچاق به ارزش 200 میلیاردی در پنج ماهه امسال در مرزهای این استان خبر داد و افزود: هم‌اکنون مدیریت مرزها با اقدامات پهپادی اداره می‌شود و اولویت این استان حفظ امنیت است که کسی جرأت تجاوز مرزی را به خود ندهد.

علت قاچاق احشام به خارج کشور

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی، مبارزه با قاچاق احشام را نیز مهم دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه در کشورهای همسایه قیمت گوشت گران‌تر از کشور ایران است، به همین سبب قاچاقچیان اقدام به قاچاق احشام می‌کنند اما خوشبختانه کشفیات فراوانی نیز در این زمینه انجام شده و از سوی دیگر در زمینه قاچاق دارو، طلا و نقره نیز دستگیری قاچاقچیان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه زیرساختهای مرزی در حال فراهم شدن است، گفت: خوشبختانه هم‌اکنون مرزها به صورت هوشمند اداره می‌شود و انسداد مرزها در دستور کار قرار گرفته و در زمان پایش نوار مرز از سیستمهای اپتیکی و الکترونیکی استفاده می‌شود تا مرزها به خوبی اداره شود.

این مقام انتظامی از کشف 56 تن انواع مواد مخدر در پنج ماهه امسال خبر داد و بیان کرد: در این رابطه کشفیات موادمخدر 72 درصد و دستگیری قلچاقچیان مواد افیونی نیز 27 درصد افزایش داشته است.

گودرزی یادآور شد: در چند روز گذشته، سه تن مواد مخدر در یک مبارزه مسلحانه در زاهدان کشف شد و در این رابطه یک نفر از مرزبانان غیور کشور به شهادت رسید.

رایزنی با مقامات کشورهای همسایه برای همکاری با مرزبانان در کشف سلاح و مهمات مخرب

فرمانده مرزبانی پلیس با اشاره به اینکه اولویت این نیرو در مرزها، مبارزه با سلاح و مهمات است، خاطرنشان کرد: در این رابطه با مقامات کشورهای همسایه رایزنی شده تا در کشفیات سلاح و مهمات مخرب با مرزبانان ما همکاری داشته باشند، سلاح‌های مخرب امنیت جانی مردم را به خطر می‌اندازد.

لزوم فراهم‌سازی ساز و کار دولتی برای عبور قانونی کولبران از مرزها

وی با تأکید بر اینکه مرزبانان پشتیبان مرزنشینان هستند، گفت: باید دولت، ساز و کاری را فراهم کند که کولبران به صورت قانونی از مرزها عبور کرده و در این راستا مرزبانی هم امنیت آنها را تأمین ‌کند تا داد و ستد مرزی افزایش یابد.

هلاکت 3 متجاوز مرزی در سردشتفرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با تسنیم: برای بازگشت مرزبانان گروگان‌ گرفته‌شده در تلاشیم / ادعای ‌افغانستانی‌ها ‌بی‌اساس بود‌

انتهای پیام/

R1370/P/S2,21/CT12 واژه های کاربردی مرتبط قاچاق کالا قاچاق قاچاق مواد مخدر عملیات پلیس کشفیات پلیس کشفیات مرزبانی ناجا پلیس بیشتر بخوانید... فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با تسنیم: برای بازگشت مرزبانان گروگان‌ گرفته‌شده در تلاشیم / ادعای ‌افغانستانی‌ها ‌بی‌اساس بود‌ کسب مقام نایب قهرمانی تیم حافظان نظم مرزبانی پلیس در مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه دیدار مرزبانان با استاندار کردستان/ همدلی و همفکری برای حفظ امنیت مرزها و آسایش مردم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با تسنیم: برای بازگشت مرزبانان گروگان‌ گرفته‌شده در تلاشیم / ادعای ‌افغانستانی‌ها ‌بی‌اساس بود‌ کسب مقام نایب قهرمانی تیم حافظان نظم مرزبانی پلیس در مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه دیدار مرزبانان با استاندار کردستان/ همدلی و همفکری برای حفظ امنیت مرزها و آسایش مردم واژه های کاربردی مرتبط قاچاق کالا قاچاق قاچاق مواد مخدر عملیات پلیس کشفیات پلیس کشفیات مرزبانی ناجا پلیس پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ حاجی میرزایی: همه دانش‌آموزان در همه مناطق از ۱۵ شهریور در مدارس حضور پیدا کنند ۲ اینترنت شاد برای همه استفاده‌کنندگان رایگان شد+ امکانات نسخه جدید ۳ بلاتکلیفی خانواده‌ها و معلمان در آستانه سال تحصیلی میان اخبار متفاوت ۴ منشأ و انواع "سردرد" از نگاه طب سنتی ۵ "شاد۲" فردا برای استفاده معلمان و دانش‌آموزان رونمایی می‌شود ۶ ۱۰ تا ۱۵ درصد زوجین دچار مشکل "ناباروری‌‌" هستند/ رابطه مستقیم ازدواج در سنین بالا و ناباروری ۷ برای بازگشایی تمام مدارس منتظر اعلام نظر ستاد کرونا هستیم ۸ جزئیات افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اعلام شد مهمترین اخبار اجتماعی بلاتکلیفی خانواده‌ها و معلمان در آستانه سال تحصیلی میان اخبار متفاوت شهریه مهدهای کودک ۳۱ درصد افزایش یافت/اعمال شهریه‌های جدید از تیر ماه! معافیت مالیاتی مؤسسات خیریه به تراکنش از طریق "ساتنا" و "پایا" مشروط شد آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۲۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مهمترین اخبار تسنیم اختصاصی تسنیم|عرضه سنگین ارز در بازار/ ۷۰ میلیون دلار وارد بازار شد/ کاهش قیمت ارز در راه است؟ واحد دوم گاز نیروگاه دالاهو با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد / توسعه تولید برق در غرب کشور تقدیر سردار سلامی از فرمانده ناجا برای برقراری امنیت مراسم محرم عراق| انتقاد تند گروه‌های سیاسی از ادامه حضور آمریکایی‌ها و ادعاهای مشاور الکاظمی اختصاصی| اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در دستور کار مجلس قرار گرفت + فیلم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قاچاق کالا قاچاق قاچاق مواد مخدر عملیات پلیس کشفیات پلیس کشفیات مرزبانی ناجا پلیس قاچاق کالا قاچاق قاچاق مواد مخدر عملیات پلیس کشفیات پلیس کشفیات مرزبانی ناجا پلیس فرمانده مرزبانی مرزبانی ناجا قاچاق احشام پلیس کشفیات مواد مخدر ساز و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۴۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهریار حیدری، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مورد آخرین شرایط ابلاغ قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان، گفت: طرح مذکور با اشراف کامل به مسائل و مشکلات کولبران و مشکلات مرزنشینان طراحی شد و بیش ۲۰۰ نفر از نمایندگان برای اجرایی شدن آن موافقت کردند.

رشد قاچاق و ناامنی در مرز‌ها در با ارتباط با نیاز معیشتی مرزنشینان است

نماینده مردم قصر شیرین سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این قانون به امنیت پایدار مرز‌ها کمک خواهد کرد، افزود: وجود چنین قانونی به امنیت پایدار مرز‌ها کمک خواهد کرد، یکی از موارد رشد قاچاق و ناامنی در مرز‌ها نیاز معیشتی مرزنشینان است، اگر معیشت آنان به درستی تامین شود شاهد کاهش مولفه‌های ضد امنیتی و قاچاق خواهیم بود تا زمانی که مردمان مرزنشین نیازمند‌ترین قشر جامعه از نظر معیشتی باشند کماکان این مشکلات وجود خواهند داشت، با تمام این تفاسیر اجرایی شدن قانون مذکور به امنیت پایدار کمک می‌کند.

مرزنشینان حافظان مرز‌ها هستند

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضرورت دارد از نظر حاکمیتی مردم مرزنشین، در مرز‌ها ساکن باشند تا توسط خود مردم با همکاری مرزبانی امنیت مرز‌ها را تامین شود، اظهار کرد: این طرح بار‌ها در رفت و برگشت شورای نگهبان بود و مجلس و دولت برای اصلاح و تایید نهایی تلاش داشتند که در نهایت به تصویب رسید، در حال حاضر دولت باید ظرف دو ماه آیین نامه اجرایی آن را به دستگاه‌های مختلف ابلاغ نماید. امیدوارم در اردیبهشت ماه اجرایی و عملیاتی شود تا مرزنشینان از مواهب آن بهره‌مند شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) منجر به اشتغال پایدار و تجارت مرزی می‌شود، گفت: در قانون مذکور فعالیت مرزنشینان مشخص، حقوق گمرکی و بازرگانی نیز تعیین و به بیانی در این قانون وظایف و حقوق دولت، مرزنشینان و تاجران مشخص می‌شود.

در قانون ساماندهی کولبران، تاجران ۳۵ درصد معافیت بازرگانی برخوردار خواهند بود

حیدری با بیان اینکه در قانون ساماندهی کولبران تاجران از ۲۵ تا ۳۵ درصد معافیت بازرگانی و فعالیت گمرکی برخوردار خواهند بود، اظهار کرد: به واسطه اجرایی شدن قانون مذکور تجاری که کالایی را از امارات و یا چین سفارش و توسط تاجر به مرز‌های گمرکی ایران منتقل سپس در اختیار وانتخاب کوله قرار می‌گیرد.  

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این قانون مسیری برای اقدام به فعالیت قانونی کولبران است، گفت: با اجرایی شدن این قانون نیازی نیست کولبران با مشقت در آن سوی مرز‌ها به دنبال تامین کالا‌های خود باشند بلکه در داخل مرز‌ها کالای مورد نیاز را تهیه می‌کنند و حدود ۲ میلیون تومان در ماه تخفیف سود بازرگانی می‌گیرند به فرض مثال اگر کالایی ۱۰میلیون تومان قیمت آن باشد حدود ۴ میلیون سود بازرگانی به آن تعلق می‌گیرد و از محل تخفیف سود بازرگانی دو میلیون تومان تخفیف سود بازرگانی دریافت می‌کنند، به عبارتی سالانه ۲۴ میلیون تومان برای هر کوله‌بری سودآوری خواهد داشت.

سخنگوی فراکسیون مرزنشینان مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه اجرای قانون مذکور موجب افزایش امنیت مرزی خواهد شد، اظهار کرد: حفاظت و حراست از امنیت مرز‌ها از مسئولیت دولتمردان و مسئولان نظام است، این مهم زمانی رخ می‌دهد که قوانین کارآمدی برای بهبود معیشت و امنیت مرزنشینان تصویب شود خوشبختانه این قانون اقدام موثر و مناسب در این راستا است، از دیگر مزایایی این قانون درآمد‌های بازرگانی و گمرکی متعلق به دولت به مدت ۵ سال برای تقویت زیرساخت‌ها و بهبود وضعیت مناطق مرزی بازگردانده می‌شود بنابراین با توجه به مزیت‌ها و ضرورت‌ها دولت هرچه سریعتر این قانون اجرایی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد