Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلاح آیین‌نامه منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها، اصلاح قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان بررسی می‌شود، قدردانی از مردم و نیروی انتظامی در تامین نظم و امنیت مراسم سوگواری حسینی برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، اصلاح آیین‌نامه منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها، اصلاح قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان بررسی می‌شود، قدردانی از مردم و نیروی انتظامی در تامین نظم و امنیت مراسم سوگواری حسینی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۱۳ شهریور ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکنش ظریف به تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه دادستان دادگاه بین‌المللی کیفری

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در توییتی نوشت: ایالات متحده آمریکا اقدام به تحریم دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری کرده است. این رویه‌ای بود که از [تحریم] افراد آغاز شد، سپس با تسری به قدرت‌های کوچک، متوسط و بزرگ تشدید شد و هم اکنون شخصیت‌های بین المللی را شامل شده ‌است. تنها راه برای توقف این جنون بی‌پایان، توقف تن‌دان به خواست [آمریکا] است. تسلیم شدن بخاطر ترس از خشم آمریکا صرفا اشتهای آن را زیاد می‌کند.

 

آیین‌نامه منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها اصلاح شد

هیئت وزیران در جلسه پنجم شهریور ١٣٩٩ به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور، آیین‌نامه اجرایی بند (الف) تبصره (١٤) ماده واحده قانون بودجه سال ١٣٩٩ کل کشور موضوع منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها را اصلاح کرد.

بر این اساس، در بند (٥) ماده (٣) عبارت «معادل حداقل مبلغ یکصد و سه هزار و ٧٥ میلیارد ریال بابت اجرای کاهش فقر مطلق خانوار‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و باقیمانده، حداکثر مبلغ پنج هزار و ٤٢٥ میلیارد ریال» به عبارت «معادل ٩٥ درصد از محل ردیف (٢٤) تبصره مزبور بابت اجرای کاهش فقر مطلق خانوار‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و باقیمانده» اصلاح می‌شود.

همچنین، ماده (٦) به این شرح اصلاح می‌شود: «تخصیص یارانه موالید جدید در چارچوب اعتبارات موضوع تبصره (١٤) امکان پذیر است و چنانچه تخصیص یارانه به ایشان، مازاد بر سقف اعتبارات مذکور باشد و جبران کسری از محل جا به جایی ردیف‌های مصارف قانون هدفمندکردن یارانه‌ها تا سقف ١٠ درصد میسر نباشد، اعتبار مورد نیاز جهت پرداخت یارانه به موالید جدید با رعایت سایر قوانین و مقررات جاری، در لایحه بودجه سال آتی منظور خواهد شد.»

 

اصلاح قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان بررسی می‌شود

کارگروه منتخب کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی دوشنبه بعد جلسه‌ای برای بررسی طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان برگزار خواهد کرد.

این کمیسیون همچنین روز سه‌شنبه رسیدگی به طرح اصلاح قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را با حضور طراح، کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و سایر مدعوین در دستور کار خواهد داشت.

کمیسیون آیین‌نامه بعد از این دستور به رسیدگی طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با حضور طراح، کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و سایر مدعوین می‌پردازد.

همچنین بررسی نحوه ایفای وظیفه کمیسیون آیین‌نامه داخلی برای اجرای تبصره ماده ۷۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نیز در دستور کار قرار دارد.

کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در روز چهارشنبه هفته آینده نیز  رسیدگی به طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را با حضور طراح، کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و سایر مدعوین در دستور کار می‌گذارد.

 

وزیران ورزش، ارتباطات و امورخارجه به مجلس می‌روند

وزیران ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات و امور خارجه هفته آینده در کمیسیون‌های اصل ۹۰ و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حاضر می شوند. حسین میرزایی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان برای توضیح در مورد قرارداد ویلموتس در نشست روز شنبه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس حضور می‌یابد، اظهارداشت: هفته‌های گذشته نشستی با حضور برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش برای بررسی قرارداد سرمربی سابق تیم ملی فوتبال برگزار شد.

وی افزود: قرار است شنبه آینده هم نشستی را با حضور وزیر ورزش و اعضای فدراسیون فوتبال برگزار و به جمع‌بندی برسیم.

اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس هم هفته بعد به بررسی تهدیدات امنیتی فضای سایبری در حضور وزیر ارتباطات می‌پردازند و وزیر امور خارجه نیز برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان به این کمیسیون می‌رود.

اعضای کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست ‌خارجی در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده در نشست‌های مختلف ضمن مروری بر آخرین اخبار و تحولات، میزبان وزرای ارتباطات و امور خارجه هستند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز یکشنبه بررسی طرح/لایحه «تشکیل سازمان پدافند غیرعامل» و طرح/لایحه «الحاق یک ماده به قانون خدمت وظیفه عمومی» را در دستور کار نشست‌های هفتگی خود قرار داده است.

اعضای این کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه ضمن مروری بر آخرین اخبار و تحولات به استماع گزارش رییس کمیته روابط خارجی درخصوص برگزاری نشست تخصصی این گروه و بررسی و جمع‌بندی طرح‌ها و لوایح مطروحه خواهند پرداخت.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم در ادامه برنامه کاری روز سه‌شنبه خود به بررسی تهدیدات امنیتی فضای سایبری در کشور در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌پردازند.

نشست با وزیر امور خارجه برای طرح و بررسی سوال علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان، محمدحسن آصفری نماینده اراک، کمیجان و خنداب، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات، زهره الهیان نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان و سوال مشترک علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان و ۲۱ نفر از نمایندگان، از دیگر دستور کارهای روز سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.

 

قدردانی از مردم و نیروی انتظامی در تامین نظم و امنیت مراسم سوگواری حسینی

در پی برگزاری باشکوه و متفاوت مراسم دهه اول ماه محرم در سراسر کشور، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی تماس تلفنی با سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از تلاشهای مجاهدانه و هوشیارانه فرماندهان و کارکنان این نیرو و نیز همکاری مردم در این راستا، قدردانی و تشکر کرد.

 سرلشکر سلامی تاکید کرد: خدای بزرگ را شاکریم که به رغم تبلیغات مسموم دشمنان اسلام و محرم ، آیین‌های عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و  محدودیت های ایجاد شده با تدابیر ، تمهیدات و برنامه ریزی های دقیق و هوشمندانه نیروی انتظامی و هم افزایی و همکاری سایر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و به ویژه مشارکت مردم فهیم و قانون مدار کشورمان ، در امنیت کامل و نظم مثال زدنی برگزار و در وضعیتی متفاوت تجربه منحصر به فردی را در تاریخ ثبت کرد.

فرمانده کل سپاه  نقش مشارکت مردم عزیز و عزادار ایران در برگزاری باشکوه و پرشور و شعور برنامه‌های سوگواری تاسوعا و عاشورا در لبیک به توصیه‌های رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی (مدظله العالی )و رعایت پروتکل های بهداشتی را قابل تحسین و درس‌آموز توصیف و افزود: همکاری و التزام عزاداران و هیئت‌های مذهبی به رعایت توصیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا بیانگر عزت، عظمت  و کرامت ملت ایران و پای بندی آنان به صیانت از نعمت امنیت و سلامت جامعه بود که در این شرایط خطیر پلیس مقتدر و مجاهدان سلامت را یاری بخشید.

 

اجرای دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی، سلامت دانش آموزان را تضمین می‌کند

حجت الاسلام حسن روحانی امروز (پنجشنبه،  ۱۳ شهریور) در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: عمده سیاستگذاری‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در ماه‌های نخست مقابله با این بیماری، بر پایه یافته‌های علمی و توصیه‌های متخصصان بود، اما اکنون همه سیاستگذاری‌ها در کنار یافته‌های علمی و توصیه‌های متخصصان، از یک پشتوانه قوی و موفق تجربی نیز برخوردارند.

رئیس جمهور گفت: پس از برگزاری موفق مناسبت‌های ملی و مذهبی، بازگشایی کسب و کار‌ها و برگزاری کنکور سراسری، ارشد و دکترا، اکنون و به اعتقاد متخصصان امر، به این نقطه اطمینان بخش رسیده ایم که شرط بازگشایی مدارس، سلامت دانش آموزان به عنوان اولویت نخست است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش روسای کمیته‌های درمانی و امنیتی و اجتماعی از روند برگزاری مراسم عزاداری محرم با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی اظهار کرد: این گزارش که بیانگر رعایت دقیق و در حد قابل قبول اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی است، جای قدردانی از همه مردم، دستگاه‌های مجری و ناظران شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظیر روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، استانداران، فرمانداران و نیرو‌های انتظامی و همه برگزارکنندگان مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) در ایام محرم دارد.

رئیس جمهور افزود: رعایت این دستورالعمل‌ها نشان داد که می‌توان با حفظ ضوابط بهداشتی، تمامی شئون زندگی مردم در شرایط کرونایی برگزار شود و تعطیل کردن فعالیت‌ها راهکار درستی برای حفظ سلامتی مردم نیست./

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار اصلاح قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها امنیت ملی و سیاست خارجی شیوه نامه های بهداشتی کمیسیون امنیت ملی دستور کار روز سه شنبه امور خارجه طرح اصلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۵۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود

سخنگوی دولت گفت: برای نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت مورد موافقت قرار گرفت تا فرآیند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی بیان کرد: برای نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت مورد موافقت قرار گرفت تا هم فرآیند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند و هم ضمانت اجرای محکومیت‌ها و مجازات تعزیرات حکومتی را تقویت کند تا در نهایت نظارت موثرتر بر گران‌فروشی، احتکار و تخلفات دیگر انجام شود.

واردات خودرو دنبال می‌شود/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته وی افزود: هیئت وزیران به پیشنهاد بانک مرکزی موافقت کرد که سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول افزایش یابد تا حق امتیاز و حق رأی ایران حفظ شود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: پیش از این وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه‌ای ارتقای مهارت‌آموزی در حوزه آموزش و پرورش ارائه کرده بود که تکالیف متعددی برای دستگاه‌های مختلف در بر داشت و همدلی مناسبی هم از سوی بخش‌های مختلف دولت دریافت کرد و این آیین‌نامه امروز در هیئت وزیران به تصویب رسید. امیدواریم با این اقدام، ارتباط آموزش با صنعت و اشتغال هرچه بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی