Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:59:30 GMT

۹۰ موسسه آموزش عالی در کشور ساماندهی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۵۱۵۷

۹۰ موسسه آموزش عالی در کشور ساماندهی می‌شود

غلامحسین رحیمی شعرباف روز پنجشبه در گفت و گو با خبرنگاران در محل پارک و علم و فناوری خراسان شمالی اظهار داشت: این ۹۰ موسسه به ۴۵ موسسه تبدیل می شود و فعالیت هیچیک از این موسسات حذف و یا متوقف نمی شود و کارمندان و اعضای هیات های علمی آنها بازآرایی ساختاری خواهند شد.  

صندلی های خالی دانشگاهی

وی از وجود یک میلیون و ۲۰۰ صندلی خالی در دانشگاه های کشور خبر داد و افرود: توزیع این صندلی ها در دانشگاه های مختلف متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: توزیع صندلی های خالی در دانشگاه ها یکنواخت نیست اما به علت نبود داوطلب برای برخی دانشگاه ها و رشته های دانشگاهی این اتفاق روی داده است و دانشگاه های غیردولتی با کاهش شدیدتر دانشجو مواجه شده اند به طوری که به یکسوم ظرفیت خود رسیده اند.

وی افزود: با توجه به رشد کمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و افزایش افزون بر نیاز دانشجو در کشور، وزارت علوم از سال ۹۵ تا کنون مجوزی برای توسعه کمی دانشگاه ها نداده است.

رحیمی شعرباف با مقایسه تعداد دانشجویان در سال ۹۲ و اکنون گفت: چهار میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو در سال ۹۲ در دانشگاه های کشور تحصیل می کردند که اکنون این رقم به سه میلیون و ۴۰۰ هزار دانشجو رسیده است.

رشد شدید علمی

معاون وزیر علوم با بیان اینکه کشور در همین مقطع از نظر کیفیت علمی رشد بسیار خوبی داشته است، افزود: البته بار این رشد علمی بر دوش دانشگاه هایی بود که در توسعه کیفی کشور نقش بیشتری داشتند.

وی یکی از زیرطرح های آمایش آموزش عالی را ساماندهی دانشگاه های کشور بیان کرد و افزود: ساز و کارهای این ساماندهی به استان ها ابلاغ شده و تا چهار ماه دیگر اجرای آن در تمام استان ها آغاز می شود.

وی با اشاره به فعالیت ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور، گفت: برای هر استان ایجاد و فعال سازی یک پارک علم و فناوری در نظر گرفته شده است و در شهرستان های بزرگ هر استان نیز می توان پردیس علم و فناوری ایجاد کرد.

رحیمی شعرباف افزود: ۶ هزار شرکت دانش بنیان در کشور داریم که البته شمار آن نسبت به نیاز کشور اندک است و باید در برنامه ای عملی به ایجاد شرکت های دانش بنیان روی بیاوریم.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را پارکی رو به رشد دانست و افزود: اقدامات خوبی در این پارک انجام شده است اما برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش بیشتری لازم است.  

خراسان شمالی، دومین استان در ساماندهی دانشگاهها

معاون وزیر علوم از خراسان شمالی به عنوان دومین استانی یاد کرد که در آن طرح ساماندهی موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها ابلاغ شده است.

وی در مورد وضعیت آموزش عالی در این استان نیز گفت: آموزش عالی خراسان شمالی در مرتبه کیفی خوبی نیست.

رحیمی شعرباف افزود: تعدد و رشد کمی دانشگاه ها و موسسات اموزش عالی در این استان موجب شده تا اعتبارات اندک این بخش تجمیع نشود و به همین دلیل هنوز در این استان تحصیلات تکمیلی در دوره های دکترا ایجاد نشده است.

وی افزود: در این استان اکنون هیچ گروهی در دانشگاه ها دارای استادتمام نیست در حالی که داشتن استادتمام از حداقل داشته های دانشگاه ها است.

وی با بیان اینکه در خراسان شمالی یک دانشگاه جامع دولتی و حضوری با استانداردهای کیفی شکل خواهد گرفت، افزود: مجتمع آموزش عالی اسفراین به عنوان پردیس فنی و شیروان به عنوان پردیس کشاورزی باقی خواهند ماند و یک پردیس فنی با توجه به ظرفیت های استان در دانشگاه بجنورد شکل می گیرد و دوره های دکترا و پسادکترا در آن ایجاد خواهند شد.

وی با بیان اینکه هنوز تصمیمی برای دانشگاه تک جنسیتی کوثر بجنورد گرفته نشده است، اظهار داشت: وضعیت این دانشگاه در خراسان شمالی در دست بررسی است.

برچسب‌ها بجنورد ساماندهی مراکز آموزش عالی خراسان شمالی پارک علم و فناوری علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد ساماندهی مراکز آموزش عالی خراسان شمالی پارک علم و فناوری علم و فناوری بجنورد ساماندهی مراکز آموزش عالی خراسان شمالی پارک علم و فناوری علم و فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه ها خراسان شمالی رحیمی شعرباف آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی از رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در این استان در سال گذشته خبر داد.

دکتر هادی نوری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به رتبه دوم کشوری برای انتقال خون خراسان شمالی اظهار کرد: انتقال خون استان رتبه دوم در دو بخش رشد اهدای خون، رشد اهدای خون بانوان و رتبه دوم در شبکه ملی خون رسان را در کشور کسب کرد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل اهداکنندگان خراسان شمالی در تامین خون استان و بخشی از کشور تصریح کرد: انتقال خون خراسان شمالی به برکت حضور اهداکنندگان خیرخواهی که همیشه همراه بیماران بودند در سال گذشته در دو بخش مهم و یک بخش حیاتی حائز رتبه دوم کشوری در تامین خون و فرآورده های خونی شد.

دکتر نوری با بیان اینکه در فصول مختلف به خصوص فصول سرد سال میزان اهدای خون به طور چشمگیری کاهش می یابد اهداکنندگان استان با آگاهی از این موضوع زمستان امسال برای تامین خون استان و شبکه ملی خونرسان کشور سنگ تمام گذاشتند به طوری که استان خراسان شمالی بعد از استان لرستان در رتبه دوم مشارکت در شبکه ملی خون رسان قرار گرفت.

وی افزود: طی سال گذشته میزان اهدای خون در استان بیش از ۱۶ درصد با افزایش روبرو بود و این در حالی است که در این شاخص هم رتبه دوم کشوری از آن خراسان شمالی شد.

این مقام‌مسئول ادامه داد: رشد اهدای خون بانوان که از موارد قابل اهمیت در سازمان انتقال خون ایران نیز به شمار می رود در استان با رشد هشت درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود