Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سردار "احمدعلی گودرزی" در بازدید از نمایشگاه کشفیات هنگ مرزی ارومیه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مرزهای استان آذربایجان‌غربی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده که این حساسیت با اشراف اطلاعاتی مرزبانان به خوبی کنترل و مدیریت شده است.

وی با اشاره به بازدید از یگان های مرزی استان آذربایجان غربی، افزود: خوشبختانه طی دو روز گذشته بازدیدی از نوار مرزی استان داشتیم و در این بازدید حضور مقتدرانه‌ و حماسی مرزبانان را در مرزهای شمال غرب کشور را مشاهده کردیم که همانند رزمندگان دفاع مقدس بدون هیچ چشم داشتی به دفاع از حدود و ثغور ایران اسلامی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: هم‌اکنون ثبات و امنیت رو به رشد و پایداری در مرزهای شمالغرب کشور وجود داشته و اشراف کامل بر معاندانی که قصد ورود به داخل کشور را دارند، وجود دارد و با اقدام بسیار سخت نیروهای مسلح مواجه خواهند شد.

گودرزی با تاکید بر اینکه امنیت مطلوب و پایدار در مرزهای آذربایجان‌غربی حاکم است، افزود: در این راستا مرزبانان درک درستی از خدمت‌رسانی و تأمین امنیت مردم و مرزنشینان دارند و با روحیه مضاعف بر استمرار امنیت مرزها تلاش می کنند.

وی از کشفیات انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیاردی در پنج ماهه امسال در مرزهای استان خبر داد و افزود: هم‌اکنون مدیریت مرزها با اقدامات پهپادی اداره می‌شود و اولویت این استان حفظ امنیت است که کسی جرأت تجاوز مرزی را به خود ندهد.

فرمانده مرزبانی ناجا، مبارزه با قاچاق احشام را نیز مهم دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه در کشورهای همسایه قیمت گوشت گران‌تر از کشور ایران است، به همین سبب قاچاقچیان اقدام به قاچاق احشام می‌کنند اما خوشبختانه کشفیات فراوانی نیز در این زمینه انجام شده و از سوی دیگر در زمینه قاچاق دارو، طلا و نقره نیز دستگیری قاچاقچیان افزایش یافته است.

گودرزی در ادامه با اشاره به اینکه زیرساخت‌های مرزی در حال فراهم شدن است، گفت: خوشبختانه هم‌اکنون مرزها به صورت هوشمند اداره می‌شود و انسداد مرزها در دستور کار قرار گرفته و در زمان پایش نوار مرز از سیستم‌های اپتیکی و الکترونیکی استفاده می‌شود تا مرزها به خوبی اداره شود.

وی از کشف ۵۶ تن انواع مواد مخدر در پنج ماهه امسال خبر داد و بیان کرد: در این رابطه کشفیات موادمخدر ۷۲ درصد و دستگیری قلچاقچیان مواد افیونی نیز ۲۷ درصد افزایش داشته است.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: در چند روز گذشته، ۳ تن مواد مخدر در یک مبارزه مسلحانه در زاهدان کشف شد و در این رابطه یک نفر از مرزبانان غیور کشور به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه اولویت مرزبانی ناجا در مرزها، مبارزه با سلاح و مهمات است، خاطرنشان کرد: در این رابطه با مقامات کشورهای همسایه رایزنی شده تا در کشفیات سلاح و مهمات مخرب با مرزبانان ما همکاری داشته باشند، سلاح‌های مخرب امنیت جانی مردم را به خطر می‌اندازد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، گودرزی در ادامه با تاکید بر اینکه مرزبانان پشتیبان مرزنشینان هستند، گفت: باید دولت ساز و کاری را فراهم کند که کولبران به صورت قانونی از مرزها عبور کرده و در این راستا مرزبانی هم امنیت آنها را تامین ‌کند تا داد و ستد مرزی افزایش یابد.

پربیننده ترین تغییرات جدید در نحوه پرداخت یارانه‌ها چرا دلار گران شد؟/ پیش‌بینی قیمت ارز در روزهای آتی استفاده از سهام عدالت برای خودرودار کردن خانوارهای نیازمند اجبار به بانک‌های دولتی برای اعطای وام خرید سهام به شرکت‌های سرمایه‌گذاری/ تحمیل ریسک سفته‌بازان به مردم از طریق تورم آتی ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۶/۱۱

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مواد مخدر نیروی انتظامی کولبران مرزبانی ناجا مرزهای کشور قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت مرزبانی ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند

وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به زنجیره تامین و حمایت از داعش گفت سه کشور همسایه زمینه این گروه تروریستی در منطقه را فراهم کرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان بدون نام بردن از کشور خاصی گفت سه کشور همسایه زمینه را برای حضور گروه تروریستی داعش در منطقه فراهم کرده‌اند.

وی افزود یکی از این کشورها نیروی انسانی داعش را فراهم می‌کند، دومی برنامه‌های آموزشی و کشور سوم نیز حملات تروریستی آن را هدایت می‌کند.

متقی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه افغانستان-قزاقستان در کابل اظهار داشت بررسی‌ها نشان می‌دهد که از هر 10 مورد رویداد امنیتی دستکم هشت مورد آن در خارج از افغانستان طراحی شده است.

وی تصریح کرد اگر این کشورهای همسایه مسئولیت خود را به درستی انجام دهند، در افغانستان مشکلات امینتی بوجود نخواهد آمد.

گزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستانحقانی: تهدید داعش در افغانستان، نگران‌کننده نیستنیویورک‌تایمز: نصف اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند

وزیر خارجه حکومت طالبان همچنین تاکید کرد از خاک افغانستان به دیگران آسیبی نخواهد رسید اما کشورهای دیگر نیز از اقدامات ویرانگر دست بردارند.

امیرخان مقتی اظهار داشت امنیت افغانستان به امنیت منطقه مرتبط است.

«ملا یعقوب مجاهد» وزیر دفاع حکومت طالبان پیش از این با اظهار اینکه عناصر داعش از تاجیکستان و پاکستان وارد افغانستان می‌شوند از این کشورها خواسته بود مرزهای خود را کنترل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • دولت امنیت شغلی کارگران را فراهم سازد/ کارگر رکن تولید
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد