Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@14:03:38 GMT

درخواست روحانی از کنشگران حوزه تعاون

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۵۳۳۰

درخواست روحانی از کنشگران حوزه تعاون

به گزارش جماران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در پیامی با تبریک روز ملی تعاون به همه اعضای تعاونی‌ها و کارآفرینان و حامیان الگوی بین المللی تعاون، از همه کنشگران حوزه تعاون خواست برای توسعه بیش از پیش فرهنگ تعاون و یاری یکدیگر، سهم و نقش تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی کشور را بیش از پیش افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بدین‌وسیله روز ملی تعاون (۱۳ شهریور) را که سالروز تصویب قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران (مصوب ۱۳۷۰) نیز می‌باشد، به همه اعضای تعاونی‌ها و کارآفرینان و حامیان الگوی بین‌المللی تعاون تبریک می‌گویم.

تجمیع سرمایه‌های خرد مردمی و سازماندهی منابع انسانی کارآفرین و کارجو از جمله اصلی‌ترین کارکردهای تعاونی‌هاست و بر همین اساس در همه کشورها از نظام کسب و کار تعاونی به عنوان مدلی کارآمد با رویکرد اقتصادی و اجتماعی برای توانمندسازی آحاد جامعه و مردمی‌سازی اقتصاد و گسترش عدالت اجتماعی یاد می‌شود.

خوشبختانه در ایران اسلامی، تعاون و یاریگری هم در فرهنگ دینی و هم در سنت‌های اجتماعی مردم به نیکویی وجود دارد و از دیرباز همواره مردمان این مرز و بوم برای مواجهه با مشکلات گوناگون و پاسخگویی به نیازهای مشترک، به تعاون و تعاونگری گرایش داشته و دارند و بویژه این تعاون و همدلی را در عرصه‌های گوناگون بعد از انقلاب اسلامی نشان داده‌اند.

در شرایط کنونی اقتصادی و در سال جهش تولید و با توجه به وجود تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی، نقش و جایگاه تعاونی‌ها در هدایت نقدینگی و دارایی‌های مردمی به منظور کمک به ایجاد کسب‌وکارهای مولد و کارآفرینی اجتماعی و نیز در بهبود معیشت و رفاه اجتماعی از اهمیتی مضاعف برخوردار است.

سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، سیاست‌های کلی بخش تعاونی، قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، سند توسعه بخش تعاون و ده‌ها سند سیاستی موجود در کشور نیز بر حمایت همه‌جانبه از توسعه بخش تعاونی در کشور تاکید کرده‌اند و بر این اساس از کلیه دستگاه‌های اجرایی انتظار دارم با تمام توان ضمن انجام تکالیف مقرر در اسناد مذکور با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای پیشبرد برنامه‌های مورد نظر بویژه در ایجاد و توسعه نظام شفافیت و نوآوری در بخش تعاونی و بهبود حمایت‌ها و مشوق‌های مؤثر بر ایجاد و گسترش تعاونی‌ها و گسترش عضویت و سرمایه گذاری در تعاونی‌ها همکاری کرده و نهایت اهتمام خود را بکار گیرند.

با تبریک مجدد روز و هفته تعاون، از همه کنشگران حوزه تعاون می‌خواهم برای توسعه بیش از پیش فرهنگ تعاون و یاری یکدیگر، سهم و نقش تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی کشور را بیش از پیش افزایش دهند.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

اخبار مرتبط درخواست روحانی از همه دستگاه ها برای جهش تولید درخواست روحانی از رحمانی فضلی برای حضور اقوام مختلف کشور و زنان در وزارت کشور درخواست روحانی از رسانه ها: نقص کوچک بزرگنمایی نشود درخواست روحانی از ایرانیان مقیم خارج برای دوران پسابرجام آیا درخواست روحانی اجابت می شود؟/ پدیده «پایان نامه فروشی» و آزمون سخت متولیان

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا حسن روحانی روز ملی تعاون روز تعاون سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی درخواست روحانی بخش تعاونی بیش از پیش تعاونی ها بخش تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۵۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل

معاون وزیر راه و شهرسازی از بررسی درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار ملک این تعاونی روی گسل در شهر شهید باقری خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران اظهار کرد: در خصوص پلاک ثبتی موصوف در شهرک شهید باقری به درخواست تعاونی مسکن کارکنان سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، موضوع در دستور کار کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به استقرار ملک شهرک شهیدباقری روی گسل موجود و برای استفاده حداکثری از توان علمی و اجرایی کشور با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌عنوان مرجع قانونی امکان حداکثر بارگذاری سازه‌ای با رعایت جمیع عوامل موثر از جمله مقررات ملی ساختمان تعیین و بر آن اساس میزان تراکم ساختمانی و سایر ضوابط شهرسازی و معماری مشخص و پس از طی روال قانونی ابلاغ شود.

وی همچنین یادآور شد: ضرورت تهیه طرح ویژه مجموعه مصلی امام‌خمینی (ره) و صیانت از حریم مصلی در جلسه شورای‌عالی با حضور وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورا و نمایندگان مصلی امام‌خمینی، سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران مطرح و با توجه به نقش، جایگاه، اهمیت، رسالت ملی و فراملی مجموعه مصلی این طرح بررسی شد.

دانشجو گفت: این اراضی با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از فرصت‌های مکانی با عملکردهای ویژه، نقش بی‌بدیلی در هویت فرهنگی شهر تهران دارد. بنابراین با هدف پاسخگویی به تغییر و تحولات رخ داده و ساماندهی وضعیت موجود و گذشت حدود دو دهه از تهیه طرح‌های مختلف برای این مجموع منحصر به فرد، تهیه طرح ویژه برای این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات