Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران افزود: اگر بیشتر کلاس‌های درس هم به صورت غیرحضوری برگزار شود، کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها نیاز نخواهد بود، زیرا تعداد چندان زیادی به مسافران مترو اضافه نمی‌شود.

وی بیان کرد: اگر در آینده همه کلاس‌های درسی دانش‌آموزان و دانشجویان به صورت حضوری برگزار و مسافران مترو به صورت چشمگیر بیشتر شود، برای کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر اینکه مترو برای آغاز سال تحصیلی در آمادگی کامل قرار دارد، بیان کرد: در زمان حاضر سرفاصله حرکت قطار‌ها در خطوط یک و چهار ۳.۵ دقیقه، در خط ۲ سه دقیقه، در خط سه و ۶ پانزده دقیقه و در خط هفت ۱۰ دقیقه است.

به گزارش ایرنا وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال تحصیلی جدید به شکل حضوری از روز شنبه ۱۵ شهریور ماه آغاز می‌شود، تاکید دارد که دانش‌آموزان باید برای سال تحصیلی جدید و حضورشان با مدیران مدارس هماهنگ باشند.

به گفته «محسن حاجی‌میرزایی» برای آماده شدن شرایط بازگشایی، تلاش‌های بسیار شده است و دست‌اندرکاران آموزش‌وپرورش در سراسر کشور، مدارس را برای استقبال از دانش‌آموزان آماده کرده‌اند.

دانش‌آموزان کشور دوسوم سال تحصیلی گذشته را به شکل حضوری و یک‌سوم پایانی را به‌طور مجازی و با استفاه از روش‌های آموزش غیرحضوری پشت گذاشتند.

ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و ۱۲۷ ایستگاه فعال است و هم‌اکنون روزانه ۸۰۰ هزار مسافر از طریق این ناوگان زیرزمینی جابجا می‌شود.       منبع:ایرنا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مترو تهران شهرداری تهران پارسی خبر سرفاصله حرکت قطار ها دانش آموزان سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۵۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا مبنی‌بر اینکه برنامه آموزش و پرورش برای عدم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان چیست، اظهار کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از ظریف‌ترین و مینیاتوری‌ترین اقدامات است که باید در آموزش و پرورش صورت بگیرد.

وی افزود: این کار در مقطع متوسطه اول با بهره‌گیری از توان مشاوره دقیق روان‌شناختی و تحصیلی در مدرسه انجام شود و به نیرو‌های کیفیت‌بخشی و مشاور در مدرسه وابستگی دارد. فرهادی ادامه داد: زمانی‌که یک انحراف در آمار می‌بینیم؛ در بخش‌های نرم‌افزاری و فکری دچار خطا هستیم و در امکانات مشکلی وجود ندارد. در دبیرستان‌ها امکاناتی که رشته‌های دیگر و دانش‌آموزان تحربی دارند، دانش‌آموزان ریاضی نیز بهره‌مند هستند.

انتخاب رشته تحصیلی ناظر بر بازار اشتغال است

سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نکته دوم ناظر بر بازار اشتغال است و نوع اطلاع‌رسانی برای مشاغل در کشور و تحقیقات صورت می‌گیرد. نهاد‌هایی که در آموزش و پرورش همکار هستند و در سند تحول برای آنها وظیفه‌ای تعیین شده، مراقب باشند که خلاف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدام نکنند و تبلیغات کاذب شکل بگیرد.

در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم

وی با اشاره به برنامه ششم و هفتم توسعه، اضافه کرد: در این برنامه قرار است دانش‌آموزان در رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش با یک ضریب بالای پنجاه درصد هدایت شوند و در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم؛ به عبارت دیگر، بیکار نداریم، زیرا دانش‌آموزان مهارت دارند.

فرهادی ادامه داد: بسیاری از دختران در رشته‌های کامپیوتر و طراحی و دوخت، هنری و صنایع دستی نه‌تنها بیکار نداریم، بلکه با افزایش بیشتر تقاضا در حرفه آموزش‌دیده روبرو هستند.

هنرستان‌ها برای همه رشته‌ها الگو موفقی هستند

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه هنرستان‌ها برای نه‌تنها برای رشته‌های ریاضی بلکه برای هنرستان‌ها الگوی موفقی است و باید به آنها مشاوره دقیقی ارائه دهیم، ابراز کرد: برای رشته ریاضی ما در آموزش و پرورش وظیفه مشاوره دقیق ارائه دهیم که ناظر بر استعداد‌های خدادادی و علایق است تا در این رشته تحصیل کنند.

وی در پایان افزود: رشته بنده ریاضی و فیزیک است و معتقد هستم مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است و باید این موضوع با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی