Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه همایش شهرداران استان کرمانشاه با حضور معاون عمرانی وزیر کشور برگزار شد و جمعی از مسئولین شهری و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به تشریح مهمترین دغدغه های خود پیرامون مسائل شهری خود پرداختند.

مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، امروز(۱۳ شهریور) در ابتدای این جلسه با اشاره به مشکلات مالی فراوان شهرداری های استان، گفت: متاسفانه به دلیل شرایط تحریم فشارهای اقتصادی به تمام حوزه ها وارد شده و شهرداری ها هم از این وضعیت بی نصیب نمانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر تحریم، در ماه های اخیر نیز شیوع ویروس کرونا موجب شده تا فشارهای اقتصادی مضاعف شود.

سالاری تصریح کرد: کرونا موجب تضعیف معیشت مردم شده و با وجود شهروندان ضعیف قطعا تامین هزینه های شهرداری ممکن نیست.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: کرونا هزینه مضاعفی را هم به شهرداری ها تحمیل کرده و آن بحث جمع آوری زباله های بیمارستانی است و همین کار را برای شهرداری ها دشوار کرده است.

سالاری تصریح کرد: با وجود این شرایط شهرداران با تلاش بسیار چرخه عمرانی و امورات شهر را می‌گردادند، اما برای استمرار آن نیازمند کمک هستند.

سعید سلیم ساسانی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه به مشکلات مالی فراوان شهرداری ها اشاره کرد و افزود: تحریم و کرونا مشکلات شهرداری ها را مضاعف کرده و در حال حاضر شهرداری‌ها برای انجام امورات شهر دچار مشکل هستند.

وی افزود: حتی برخی شهرداری ها در حال حاضر برای پرداخت حقوق پرسنل خود واقعا درمانده اند و وضعیت بغرنجی دارند و این انتظار را داریم که از محل ماده ۵۸ کمک های بیشتری به شهرداری ها صورت گیرد.

تمام مشکلات را به "کمبودِ اعتبار" گره نزنیم

علی رضایی نماینده کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت مالی نامناسب شهرداری ها، گفت: نباید این شرایط موجب شود که امور شهر پیش نرود و نمی توان تمام مشکلات را به کمبود اعتبار گره زد.

وی افزود: بخشی از مشکلات با نوآوری و خلاقیت مدیران و شهرداران قابل حل است و شرایط نامناسب اقتصادی موجود می طلبد که شهرداران بیش از پیش خلاقیت داشته باشند.

رضایی تاکید کرد: مدیران شهرداری می‌توانند با برخی اقدامات از جمله زیباسازی شهر به آرام سازی محیط شهری کمک کرده و نقش موثری در رضایت شهروندان داشته باشند.

وی افزود: همچنین مدیران با جذب بخش خصوصی می‌توانند بسیاری پروژه های عمرانی شهری را از این طریق پیش ببرند.

رضایی تصریح کرد: مجمع نمایندگان از هر کمکی برای افزایش و جذب بیشتر بودجه برای استان دریغ نخواهند کرد، اما مدیران و شهرداران میتوانند با خلاقیت از هزینه های اضافی کم کرده و کارهای بیشتری انجام دهند.

کارخانه "بازیافت زباله" مطالبه جدی مردم اورامانات است

آرش زره تن لهونی نماینده مردم ورامانات در مجلس نیز در این جلسه با بیان اینکه اکثر شهرهای استان زیر 50 هزار نفر جمعیت داشته و کم برخوردار هستند گفت: این انتظار هست که در بحث توزیع برخی تجهیزات و ... از جمله قیررایگان شاخص هایی از جمله کم برخورداری، محرومیت و ضریب استهلاک هم لحاظ شود تا شهرهای استان بتوانند سهم بیشتری از این اقلام توزیعی داشته باشند.

وی با اشاره به طبیعت زیبای منطقه اورامانات گفت: متاسفانه نبود کارخانه بازیافت زباله موجب شده تا بسیاری از نقاط این طبیعت بکر بوسیله انباشت زباله آلوده شود و راه اندازی کارخانه بازیافت زباله مطالبه جدی مردم اورامانات است.

وی افزود: اگر بخش خصوصی برای احداث این کارخانه پای کار بیاید قطعا خوشحال می شویم، اما در این شرایط واقعا برای بخش خصوصی راه اندازی چنین کارخانه ای به صرفه نیست و تقاضای ما از دولت و سازمان شهرداری هاست که در این زمینه استان را یاری کند.

وی یادآور شد: سال گذشته 180 میلیارد تومان به خط شمال در بحث پسماند اختصاص دادید و امسال تقاضا داریم چنین اعتباری برای منطقه غرب و استان کرمانشاه لحاظ شود.

وی افزود: طبیعت کرمانشاه اگر از شمال زیباتر نباشد چیزی کم ندارد و نباید بگذاریم این طبیعت بکر و زیبا به یک زباله دانی تبدیل شود.

مشکلات مالی شهرداری ها، وضعیت استخدام شهرداران، کمبود اعتبار پروژه های عمرانی شهری و لزوم بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری از جمله مهم ترین دغدغه های شهرداران استان بود که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه شهرداري نماينده مجلس بازیافت زباله شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۵۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود

به نقل از شهرداری قم، باتوجه به گستردگی جغرافیایی و وجود شهرک‌های مسکونی به شکل پراکنده در منطقه پردیسان، کمبود مراکز خدماتی به‌عنوان یکی از نیاز‌های اساسی ساکنین، بیشتر احساس می‌شود که با راه‌اندازی مجتمع نانوایی به متراژ ۱۸۰ مترمربع در بازار همشهری ۱۷ واقع شاهد کاهش این کمبود خواهیم بود.

سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم، با ایجاد تسهیلات لازم و ساخت فضای مناسب در امر تهیه و توزیع میوه و تره‌بار و محصولات کشاورزی، در راستای اهداف سازمان خدمات ارزنده‌ای را به شهروندان ارائه، و با همکاری شهرداری‌های مناطق در قبال تحویل زمین، ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم را با جدیت پیگیری و شهرداری را در راستای شهری سالم یاری می‌نماید.

شایان‌ذکر است، سازمان میادین در راستای امر ساماندهی، نیازمند دریافت زمین مناسب جهت توسعه خدمات‌رسانی مؤثر و مطلوب است، تا زمینه فعالیت در سازمان گسترده‌تر و خدمات شایسته‌ای را به شهروندان ارائه و رضایت‌مندی عموم را جلب نماید. در نهایت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های سازمان در سطح شهر، باعث جذب سرمایه، ساماندهی مشاغل مختلف و کسب درآمد پایدار می‌گردد و از سفر‌های غیرضروری درون‌شهری کاسته، که این امر باعث کاهش ترافیک و مصرف انرژی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • «به یادِ ماموستا فخری»
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود