Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:20:58 GMT

جهرم از نظر شیوع کرونا در وضعیت نارنجی قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۶۰۳۶

جهرم از نظر شیوع کرونا در وضعیت نارنجی قرار گرفت

دکتر محمد رحمانیان پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان جهرم افزود: تغییر وضعیت این شهرستان از قرمز به نارنجی به هیچ عنوان نشان دهنده بهتر شدن اوضاع نیست بلکه بهتر یا بدتر شدن شرایط این بیماری، بستگی کامل به رفتار مردم دارد و در صورت عدم رعایت هشدارها، جهرم می‌تواند دوباره به وضعیت قرمز بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در صورت ساده انگاری و عادی تلقی کردن اوضاع، شاهد پیک دوباره بیماری با شدت بیشتر در روزهای آغازین پاییز خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار داشت: یکی از عوامل نگران کننده موجود در جامعه، کاهش حساسیت‌ها نسبت به بیماری کرونا و عادی شدن خطرات این بیماری در مردم است، این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود با  شروع فصل سرما و همزمانی بیماری آنفلوانزا با کرونا احتمال همه‌گیری این ۲ بیماری با وسعت و شدت بیشتر همراه باشد.

به گفته رحمانیان، تداخل بیماری کرونا و آنفلوانزا می‌تواند عواقب جبران ناپذیری در جامعه به بار آورد و سالمندان و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای از گروه‌های پُر خطر و در معرض ابتلای به این ۲ بیماری هستند.

وی، با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد نمونه‌های تشخیصی کرونا در روزهای اخیر در شهرستان جهرم مثبت اعلام شده است، افزود: استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی تنها راه مقابله با بیماری کروناست، اما متاسفانه برخی از شهروندان این موضوع مهم را نادیده می‌گیرند و در استفاده از ماسک کوتاهی می‌کنند در حالیکه توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت دقیق آنها نقش چشمگیری در کاهش بیماری کرونا و آنفلوانزا خواهد داشت.

رحمانیان، مراجعه به موقع مبتلایان به کرونا به پزشک را در روند بهبودی آنها بسیار موثر دانست و گفت: ۵۳ درصد بیماران به صورت اورژانس و حال وخیم به بیمارستان مراجعه می‌کنند که این موضوع می‌تواند در روند درمان آنها مشکل ایجاد کند.

وی ادامه داد: ۹۳ درصد بیماران فوت شده بر اثر کرونا در زمان مراجعه به بیمارستان، دارای درگیری شدید ریه بودند و ۷۰ درصد از آنها تنگی نفس شدید (دیسترس تنفسی) داشتند که این امر بیانگر آن است که آنها در مراحل آخر بروز علائم بیماری به پزشک مراجعه کرده‌اند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

بنا به اظهار سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز (سیزدهم شهریورماه ۹۹) تا کنون ۳۸۰ هزار و ۷۴۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جانباختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۹۲۶ نفر رسیده است.

به گفته سیما سادات لاری، بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، فارس، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی جهرم فاصله گذاری اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی جهرم فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی جهرم فاصله گذاری اجتماعی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی

آفتاب‌‌نیوز :

زهرا مینویی، وکیل ترانه علیدوستی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: در روز‌های اخیر دوستان بسیاری نگران اخبار مربوط به وضعیت سلامت ⁧ترانه علیدوستی⁩ هستند، برغم عدم تمایل موکلم به انتشار اخبار وضعیت جسمانی‌اش که طبیعتا مربوط به حریم شخصی و خصوصی ایشان است.

برای رفع این نگرانی، لازم به توضیح است؛ خانم ⁧ترانه علیدوستی⁩ از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. خانم علیدوستی در حال حاضر و پس از طی دوره‌های طولانی درمان، در مسیر بهبود نسبی هستند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان