Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح طرح ۱۶۲ واحدی شرکت تعاونی مسکن کارکنان بیمارستان شهید باهنر کرمان گفت: طرح جامع جهش تولید مسکن با همکاری کمیسیون عمران و اقتصادی مجلس تهیه شده و در آن جهش در تولید مسکن کشور را پیش می‌بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: موضوع تامین مالی طرح جامع جهش تولید مسکن، مربوط به کمیسیون اقتصادی و ساخت و ساز به کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مربوط می‌شود که این طرح به‌زودی به صحن علنی مجلس وارد می‌شود.

پورابراهیمی گفت: مالیات بر خانه‌های خالی و احتکار مسکن در کمیسیون اقتصادی و مجلس شورای اسلامی تصویب شد و با این اقدام، عرضه مسکن افزایش و قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

او افزود: شنبه هفته آینده اصلاحیه شورای نگهبان برای این طرح لحاظ می‌شود که اثر گذاری در وضعیت مسکن کشور خواهد داشت.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت تولید بخش مسکن کشور نسبت به نیاز بسیار پایین بوده و استان کرمان عملکردی پایین‌تر از کشور دارد و با توجه به نیاز، باید سرمایه‌گذاری بیشتری در حوزه مسکن می‌ کردیم.

او افزود: سالانه بیش از ۹۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز کشور است که تقاضای جاری به مسکن را پوشش دهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: پس از اجرایی شدن خط نخست، خط دوم انتقال آب از خلیج فارس آغاز شده و شرکت‌های بزرگ پای کار می‌آیند و امیدواریم خط سوم به‌ سرعت صورت گیرد که بخشی از آن برای تامین آب آشامیدنی شهر کرمان است و تامین این بخش آب می‌تواند طرح‌های مسکن را تامین کند.

کارنما، مدیر عامل تعاونی مسکن بیمارستان شهید باهنر کرمان نیز در این مراسم گفت: برای اجرای طرح ۱۶۲ واحدی شرکت تعاونی مسکن کارکنان بیمارستان شهید باهنر کرمان در زمینی به مساحت ۳۰۲ قصب و زیربنای ۲۱ هزار متر مربع ۲۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

او  افزود: ۶۲ واحد از این طرح، مشمول وام‌ مسکن مهر بوده و بقیه از طریق خرید اوراق مسکن و سهم آورده اعضا با مبلغی حدود ۱۲۱ میلیون تومان بوده است.

 رضا اسماعیلی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان هم با اشاره به تشکیل ۱۰ هزار شرکت تعاونی در قالب ۲۰ گرایش در استان گفت: بین ۵۰ تا ۶۰ هزار شغل از سهم اشتغال این استان در بخش تعاون است.

او افزود: نقش تعاونی‌های در اقتصاد استان کرمان بین ۴.۵ تا ۶ درصد است و تا رسیدن به سهم ۲۵ درصدی فاصله زیادی است.

اسماعیلی با اشاره به رویکرد توسعه تعاونی‌ها در حوزه دانش بنیان و نوآوران گفت: رویکرد جدید در بخش تعاونی‌ها استفاده از دانش آموختگان دانشگاهیان است و  بدین منظور  تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه‌های استان منعقد شده است.

او تصریح کرد: پارسال حدود ۱۹۰ شرکت تعاونی با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد تومان با گرایش‌های مختلف با رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به برنامه ابلاغی وزارتخانه شکل گرفته که منجر به ایجاد بیش از سه هزار فرصت شغلی  شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به تجلیل از تعاونی‌های برتر گفت: با بروزرسانی سامانه جامع تعاون به راحتی می‌توانیم نظارت کافی بر روند و تشکیل کار تعاونی‌ها داشته باشیم و ۱۵ تعاونی به عنوان تعاونی برتر استان کرمان معرفی و سه تعاونی شرایط حضور در تعاونی‌های برتر ملی را گرفتند.

 محمد جواد فدائی، استاندار کرمان هم در این مراسم با اشاره به پایین بودن میزان تسهیلات مسکن گفت: سهم تسهیلات و آورده متقاضیان در ساخت مسکن باید منطقی باشد.

طرح ۱۶۲ واحدی مسکن کارکنان بیمارستان شهید باهنر به مناسبت آغاز هفته تعاون با حضور استاندار کرمان، افتتاح و از تعاونی‌های برتر استان، قدردانی شد.

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واحد مسکونی تعاون کار و رفاه اجتماعی بیمارستان شهید باهنر مجلس شورای اسلامی کمیسیون اقتصادی شرکت تعاونی استان کرمان تولید مسکن تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد

پروانه فعالیت شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی به‌عنوان اولین شرکت تعاونی ثبت‌شده دارای مجوز توکن سازی مسکن از سوی اتاق تعاون صادر شد.

پروانه فعالیت این شرکت که با گرایش فعالیت خدمات اداری، مالی و پشتیبانی (توکن سازی دارایی) با اعتبار ۲ ساله صادرشده است، تأثیر قابل‌توجهی در توسعه فعالیت و ارائه خدمات تعاونی به سایر اشخاص حقیقی، حقوقی و نهاد‌های دولتی و حاکمیتی را خواهد داشت.

گفتنی است؛ بانک پارسیان با حمایت از تشکیل اولین شرکت تعاونی توکنایز مسکن بانام «نوآوران لوتوس پیروزی» به‌عنوان بانکی پیشرو با به‌کارگیری این ابزار نو و فناورانه در زمینه واگذاری املاک در قالب مشارکت عمومی قدم پیش گذاشته است. استفاده از فناوری بلاکچین امکان تبدیل یک دارایی بزرگ به واحد‌های کوچک با امکان مدیریت آسان و شفافیت بالا را فراهم می‌کند.

شایان‌ذکر است؛ اولین شرکت تعاونی ثبت‌شده دارای مجوز توکن سازی مسکن در قالب اوراق سهام برای گروه‌های هدف پارسیان بر بستر بلاکچین با ضمانت سرمایه توسط بانک پارسیان توانسته است مجتمع مسکونی، تجاری واداری لوتوس پیروزی واقع در خیابان پیروزی را برای نخستین بار در کشور توکنایز کند و نسبت به جذب سرمایه‌گذاری خرد به گروه‌های هدف در حوزه مسکن گامی مهم بردارد.

دیگر خبرها

  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است