Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@12:23:52 GMT

وزیر بهداشت ترکیه: شاهد موج دوم شیوع کرونا هستیم

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۶۳۶۴

خرداد: به دنبال افزایش سریع آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در ترکیه، وزیر بهداشت این کشور اذعان کرد که شاهد موج دوم شیوع ویروس هستند.
به گزارش خرداد، شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «فخرالدین کوجا»، وزیر بهداشت ترکیه عصر امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که به دلیل عدم رعایت و سهل انگاری در مراسم های ازدواج و گردهمایی های اجتماعی، این کشور شاهد دومین موج از شیوع نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کوجا طی سخنانی پس از جلسه یک تیم علمی در رابطه با ویروس کرونا، ضمن اعلام این که شهر آنکارا، پایتخت ترکیه در این اواخر شاهد سریع ترین افزایش در موارد ابتلا به ویروس بوده، تاکید کرد که تاکنون ۲۹ هزار و ۸۶۵ تن از کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی در این کشور نیز به کووید-۱۹ مبتلا شده و ۵۲ تن از آنها نیز جان خود را از دست دادند.
بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر بهداشت ترکیه در این باره همچنین اظهار داشت: شیوع به طور روزافزون ادامه دارد؛ ویروس هر روز به شمار بیشتری از افراد منتقل می شود؛ آمار آزمایشگاه های ما هر روز افزایش می یابد و شمار بیماران جدید ما نیز کاهش پیدا نمی کند.
لازم به ذکر است که بر اساس داده های رسمی وزارت بهداشت ترکیه، این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد ثبت هزار و ۵۹۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و مرگ ۴۵ مبتلای دیگر به این ویروس کشنده بوده تا شمار مجموع مبتلایان به ۲۷۳ هزار و ۳۰۱ نفر و آمار کلی مرگ و میر ناشی از ابتلا به شش هزار و ۴۶۲ مورد افزایش یابد در حالی تاکنون ۲۴۶ هزار و ۸۷۶ مبتلا نیز بهبود پیدا کرده اند. برچسب ها: وزیر بهداشت ترکیه ، کرونا

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزیر بهداشت ترکیه کرونا وزیر بهداشت ترکیه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

کد خبر 6091919 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه