Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد داده که مردم در ایالت کارولینای شمالی دو بار در انتخابات ریاست جمهوری این کشور رای بدهند. کارولینای شمالی از ایالت‌های کلیدی در انتخابات ریاست جمهوری بشمار می‌رود.
به گزارش بی بی سی، ترامپ در جریان دیدارش از این ایالت گفته که رای دهندگان یک بار از طریق پست و یک بار هم با حضور در حوزه‌های رای‌گیری رای خود را به صندوق بیندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، به این ترتیب رای دهندگان می‌توانند سیستم رای‌گیری این ایالت را آزمایش کنند و این اطمینان وجود خواهد داشت که رای آن‌ها شمارش خواهد شد.
در آمریکا دو بار رای دادن غیرقانونی است.
ترامپ بارها مدعی شده که رای‌گیری‌ پستی منجر به تقلب می‌شود.
به گفته او این حزب دموکرات است که از این گونه رای‌گیری سود خواهد برد.
منتقدان ضمن ابراز نگرانی، دونالد ترامپ را متهم به نقض قانون کرده و می‌گویند که در تلاش است تا اعتماد به سیستم انتخاباتی را تضعیف کند.
در همین رابطه، اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در توییتی گفته: "دو بار رای دادن غیرقانونی است، به رئیس جمهور گوش ندهید."
روز گذشته ویلیام بار، دادستان کل آمریکا گفت که رای‌گیری‌های پستی برای انتخابات سوم نوامبر ممکن است در معرض تقلب باشد. این سخنان بار منعکس کننده استدلالی است که ترامپ نسبت به رای‌گیری از طریق پست ابراز می‌کند.
شیوع ویروس کرونا باعث شده که بسیاری در آمریکا نخواهند در مکان‌های سربسته تجمع کنند. همین امر باعث می‌شود که تعداد بیشتری بخواهند به جای حضور در مراکز رای‌دهی، از امکان رای دادن پستی استفاده کنند.
اما ترامپ بارها گفته که انتخابات پستی موجب تخلف و فساد می‌شود.
به رغم ادعاهای ترامپ، چندان مشخص نیست که رای‌دهی پستی، به نفع یک حزب آمریکا باشد یا آنکه امکان تقلب را بالا ببرد.
قرار است نظامیان آمریکا از این طریق رای بدهند.
در انتخابات ۲۰۱۶، تقریبا یک‌چهارم آراء از طریق پست ارسال شد، و انتظار می‌رود که این دفعه شمار این رای دهندگان بیشتر باشد.
تنظیم قوانین مربوط به انتخابات فدرال به عهده ایالات است - و خیلی از آن‌ها می‌خواهند با افزایش آراء پستی مانع از تجمع گسترده مردم در شعب اخذ رای در روز انتخابات شوند.
حدود نیمی از ایالات آمریکا به همه رای‌دهندگان ثبت‌شده اجازه می‌دهند که در صورت تمایل از طریق پست در انتخابات شرکت کنند.
در باقی ایالات اما باید دلیل موجهی برای درخواست رای پستی ارائه کرد، مثل سن بالای ۶۵ سال، یا حاضر نبودن در ایالتی که فرد به عنوان رای‌دهنده در آن ثبت شده است. برچسب ها: ترامپ ، کارولینای شمالی ، انتخابات

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترامپ کارولینای شمالی انتخابات کارولینای شمالی رای دهندگان طریق پست رای گیری یک بار دو بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمد هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با ایرنا درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

گفتنی است، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • باجه معطله در انتظار مراجعه حضوری!
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • آمادگی مازندران برای برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد