Web Analytics Made Easy - Statcounter

تني چند از انديشمندان و پژوهشگران ديني، با اشاره به آثار کنگره بين المللي امام سجاد(ع)، غربت زدايي از صحيفه سجاديه را يکي از برکات اين رخداد مهم فرهنگي معنوي برشمردند و ابراز داشتند: دعاهاي صحيفه سجاديه زبان برون ديني و مشترک بين همه مردم جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، وبینار علمی تخصصی امام سجاد(ع)؛ اسوه معنویت، عقلانیت، مقاومت پنجشنبه 13 شهریور با حضور علمای شیعه و اهل سنت برگزار شد و تنی چند از اندشمندان و پژوهشگران به بیان مباحث خود پیرامون ادعیه صحیفه سجادیه و سیره امام چهارم پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام و المسلمین «محمد عبادی» نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در این وبینار گفت: صحیفه سجادیه در دنیای امروز مورد غفلت قرار گرفته بود که هرمزگان با برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، این کتاب ارزشمند را تا حدودی از غربت درآورده است.

 

وی افزود: طی 10 دوره برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) اقدامات بسیار خوب و موثری در راستای تبیین، گفتمان سازی و فرهنگ سازی سیره و معارف امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه و رساله الحقوق آن حضرت صورت گرفته است.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه به شعار امسال کنگره اشاره و عنوان کرد: « امام سجاد(ع) اسوه معنویت، عقلانیت و مقاومت » شعار کنگره دهم است.

 

وی با بیان اینکه امروز دنیا با خلاء معنویت مواجه است، گفت: این خلاء باید با زبانی پُر شود که فراتر از مرزها، مذاهب و ادیان باشد و دعاهای صحیفه سجادیه زبان برون دینی است و دعا زبان مشترک مردم دنیاست.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده با ذکر این نکته که دنیای امروز تشنه دعاهای ارزشمند صحیفه سجادیه است، افزود: هرگاه بشر به دعا روی آورده، موفق شده است و صحیفه سجادیه گنجینه تمام ناشدنی است.

 

وی صحیفه سجادیه را بهترین ابزار برای پُر کردن خلا معنویت و تمدن سازی در دنیای معاصر معرفی و اظهار کرد: عقلانیت نیز وجه مشترک بین مردم دنیاست و دعا نیز زبان فطرت و عقلانیت است.

 

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه بیانات امام سجاد(ع) تفسیری لز قرآن کریم است، گفت: امروز تنها راه نجات جامعه بشری در برابر ظلم، بیدادگری، و تک روی های دنیای استکبار، مقاومت است.

 

وی با اشاره به اینکه ما برای دفاع از مظلومان جهان نیاز به فرهنگ مقاومت داریم، افزود: استکبار هیچ منطقی را بر نمی تابد و از این رو باید فرهنگ مقاومت را برای بشریت تبیین کنیم.

 

نظام امامت، نظام الگو گرفتن است

 

حجت الاسلام «محمد صادق کفیل» مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه نیز با بیان اینکه نظام امامت، نظام الگو گرفتن است، گفت: وجود امامان معصوم(ع) در هر دوره ای احیا و توسعه دین و مقابله با شبهات را بررسی می کردند و با توجه به شرایط زمانه، روش های مختلفی را برای این منظور انتخاب می کردند.

 

وی با اشاره به اینکه شیوه  ائمه در تبلیغ دین و مبارزه با ظلم و جور با توجه به شرایط زمانه تغییر می کرد، افزود: امام حسین(ع) برای احیای دین دست به قیام زدند و امام سجاد(ع) از روش دعا و تربیت نیرو و کادر سازی بهره گرفتند.

 

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با ذکر این مطلب که دوران امامت امام سجاد(ع) بدترین دوران بود، خاطرنشان کرد: ابتدای امامت حضرت، زمان حکومت یزد(لعنت الله علیه) است که بیش از سه سال حکومت کرد و سه حادثه عاشورا، واقعه غره و حمله به مسجدالحرام را رقم زد.

 

وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) می دانست که جامعه با نظام توحیدی فاصله دارد، تصریح کرد: امام سجاد(ع) با دعا، یک تغییر پایه ای و اساسی در عالم اسلام ایجاد کردند.

 

کفیل به تربیت نیرو و کادرسازی امام سجاد(ع) اشاره و بیان کرد: بستر سازی توسط سیدالساجدین موجب شد تا چند هزار نفر بر سر کلاس درس امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بنشینند.

 

وی ضمن قدردانی از استان هرمزگان به ویژه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان در برگزاری 10 دوره کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، گفت: بهترین ابزار برای تغییر برای یک جامعه و تحقق تمدن اسلامی، احیای صحیفه سجادیه است.

 

کنگره امام سجاد (ع) با هدف شناخت دقیق حقیقت شکل گرفته است

 

حجت الاسلام «محمد بارانی» امام جمعه شهرستان پارسیان نیز با بیان اینکه امروز دنیا تشنه حقیقت است، گفت: کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با شناخت دقیق این نیاز شکل گرفته و هم اکنون شاهد استقبال مردم اقصی نقاط جهان از برنامه های این رخداد معنوی هستیم.

 

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنگره امام سجاد علیه السلام امام جمعه بندرعباس کنگره بین المللی امام سجاد ع صحیفه سجادیه حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۷۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلام من به مدینه به غربت صادق (ع) ... + فیلم

نوای ماندگار و دلنشین حاج منصور ارضی بمناسبت شهادت رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را بشنوید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • رده نهم، بهترین رتبه تیم‌های میکس تفنگ بادی
  • سجادیه بر سکوی نخست جوانان ایستاد
  • احیای جایگاه مرجعیت علمی اهل‌ بیت در مکتب امام صادق (ع)
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • سلام من به مدینه به غربت صادق (ع) ... + فیلم
  • تروما چهارمین علت مرگ در دنیا
  • گردهمایی جامعه جراحان ایران در تهران/ تبادل اطلاعات علمی
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • احیای ۲۶رشته قنات توسط بسیج سازندگی قزوین
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند