Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@03:33:49 GMT

محمود عباس: آمریکا نمی تواند میانجی باشد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۷۵۵۱

محمود عباس: آمریکا نمی تواند میانجی باشد

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با انتقاد از اقدامات آمریکا علیه فلسطینیان، اظهار داشت که واشنگتن از این به بعد نمی‌توان نقش میانجی در مذاکرات را ایفا کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که ایالات متحده آمریکا در راستای تحمیل طرح اشغالی خود بر فلسطینی‌ها، مانع از کمک به این تشکیلات شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود عباس که پنجشنبه از طریق ویدیو کنفرانسی در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در لبنان سخنرانی می‌کرد، گفت: «دولت آمریکا مانع از این شده است که کشورها در مقابل اموال بلوکه شده فلسطینیان، به آن‌ها وام بدهند. ولی ما هرگز فرو نمی‌پاشیم».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که این تشکیلات هرگز بر سر معامله قرن آمریکا و طرح اشغالی «الحاق کرانه باختری» چانه‌زنی نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر از قصد خود برای اشغال ۳۰ درصد از کرانه باختری که بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت غیر قانونی است، خبر داده است. این اقدام بخشی از طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به معامله قرن است که حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین خود و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی را از آن‌ها سلب می‌کند.

او در باره این طرح به اصطلاح صلح‌آمیز آمریکا گفت: «من همه را به چالش دعوت می‌کنم، هیچ انسانی بر روی این پهنه خاکی حاضر نمی‌شود که کشورش بر همین شکل و شمایلی باشد که در معامله قرن آمریکا آمده است».

ابو مازن با بیان اینکه فلسطینیان و نماینده قانونی آن‌ها تشکیلات خودگردان هرگز از اصول ثابت خود کوتاه نخواهند آمد، بار دیگر اعلام کرد که این تشکیلات دیگر آمریکا را به عنوان تنها واسطه و میانجی در مذاکرات بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها قبل ندارد.

او گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین این آمادگی را دارد که یک نشست بین‌المللی برای صلح در فلسطین اشغالی با نظارت سازمان ملل برگزار کند؛ مشروط بر اینکه مذاکرات با طرف اسرائیلی در چارچوب قطعنامه‌های شورای امنیت باشد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که رژیم صهیونیستی برای فشار به این تشکیلات و فلسطینیان، اقدام به مصادره اموال مردم فلسطین کرده و آن‌ها را سرقت کرده است.

او گفت که برخی از کشورهای عربی به تعهدات خود در قبال فلسطین و کمک به فلسطینی‌ها پایبند نبوده و این تصمیمات و اقدامات تشکیلات خودگردان بود که طرح اشغالی الحاق کرانه باختری و معامله قرن را متوقف کرد.

عباس گفت: «ما [در این مدت] تأکید کردیم و گفتیم چنانکه اشغالگران طرح الحاق را اجرایی کنند ولو در یک وجب از خاک اراضی ما، این دولت اشغالگر است که مسئولیت همه عواقب این اقدام خود را باید برعهده بگیرد».

تشکیلات خودگردان فلسطین از زمان مطرح شدن جدی اشغال کرانه باختری و معامله قرن، همکاری‌های امنیتی خود با رژیم صهیونیستی را لغو کرده و گفته دیگر بر توافقات حاصل شده در «توافق اسلو» پایبند نیست.

او در این نشست به توافق امارات و رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط نیز اشاره کرد و آن را «آخرین خنجر زهرآلودی» دانست که بر پیکر فلسطین جای گرفته است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «ما در اینجا باقی‌ خواهیم ماند و هرگز سرزمین‌مان را ترک نخواهیم کرد و همه تلاش خود را برای حمایت از مقاومت و ایستادگی اهالی و مردم خود انجام خواهیم داد».

اخبار مرتبط موافقت سعودی ها با عبور هواپیماها از آسمان عربستان بین امارات و فلسطین اشغالی گفت و گوی دستیار قالیباف با رئیس مجلس فلسطین در مورد سازش امارات با صهیونیست ها عذرخواهی همسر یاسر عرفات از امارات به دلیل اعتراضات مردم فلسطین! پاسخ منفی اتحادیه عرب به درخواست فلسطین برای برگزاری نشست اضطراری امارات حلقه محاصره را بر فلسطینی ها تنگ تر کرد سفیر فلسطین امارات را ترک کرد گفت و گوی ظریف با وزیر خارجه فلسطین/ تاکید بر همبستگی گروههای فلسطینی فلسطینی ها تصاویر بن زاید خائن و پرچم امارات را آتش زدند+تصاویر

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا رژیم صهیونیستی فلسطین محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین رژیم صهیونیستی کرانه باختری معامله قرن فلسطینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۷۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترور فرمانده نظامی سرایا القدس به دست تشکیلات خودگردان (+عکس)

عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد امروز در تلاش برای ترور یکی از فرماندهان گردان طولکرم به نام «عمر ابوالفول» به سوی خودروی وی شلیک کردند که به شهادت وی منجر شد.   به گزارش نور نیوز؛ همزمان درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان گردان طولکرم (وابسته به سرایا القدس-شاخه نظامی جهاد اسلامی) و عناصر امنیتی محمود عباس در شهر طولکرم گزارش می‌شود.   در این راستا «ابوشجاع» فرمانده گردان طولکرم نیز در بیانیه‌ای گفت: «سکوت ما به درازا نخواهد انجامید و تجاوزات این دستگاه‌های امنیتی ما را وادار می‌کند تا به این سکوت پایان دهیم».    «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم    جنبش حماس نیز در واکنش به شهادت «عرم ابوالفول» از فرماندهان گردان «طولکرم» وابسته به «سرایا القدس» (شاخه نظامی جهاد اسلامی) به دست نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان آن را یک «ننگ سیاسی» برای این نهاد سیاسی دانست.   حماس گفت که اینگونه اقدامات تنها خدمت به اسرائیل است.   در این بیانیه آمده است: همگی باید به مسئولیت خود برای پایان دادن به این اقدامات خلاف و تغییر روند نهادهای امنیتی در مسیر صحیح،عمل کنند.   خودرو «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم که به آن شلیک شد کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • مقامات صهیونیست تهدید کردند؛ حکم بازداشت نتانیاهو صادر شود...
  • اسرائیل خطاب به آمریکا: حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!
  • واکنش تند حماس و جهاداسلامی به جنایت خائنانه تشکیلات ابومازن
  • حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!
  • اسرائیل تهدید به فروپاشی تشکیلات خودگردان کرد
  • ترور یک فرمانده مقاومت توسط تشکیلات خودگردان
  • ترور فرمانده نظامی سرایا القدس به دست تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان
  • چرا سران تشکیلات خودگردان از «طوفان الاقصی» خشمگین هستند؟