Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در جمع فعالان صنعت نساجی و پوشاک استان یزد گفت: امروز یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های جامعه ما بحث اشتغال و اقتصاد است.

او تأکید کرد: یکی از راهکار‌های اصلی که ما می‌توانیم به صورت زودبازده و با هزینه اولیه بسیار پایین اشتغال قابل توجهی ایجاد کنیم و زمینه رفع مشکلات اقتصادی زیادی را به وجود آوریم، بحث صنعت نساجی و پوشاک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه صنعت نساجی گستردگی بسیار بالایی دارد، افزود: یزد از دیرباز تاکنون قطب صنعت نساجی کشور و منطقه بوده و انواع فعالیت‌های مرتبط با این صنعت در استان یزد انجام می‌شد، ولی مرحله آخر آن که پوشاک بود با ضعف روبرو است.

آیت الله ناصری یزدی با انتقاد از اینکه امروز بازار پوشاک کشور به دست چین و ترکیه افتاده عنوان کرد: یکی از مسائلی که باید در کشور ما برطرف شود تا بتوانیم اشتغال و اقتصاد را سامان دهیم بحث همین صنعت پوشاک است.

امام جمعه یزد خاطرنشان ساخت: قطعا اگر این صنعت را ایجاد کنیم، چند میلیون نفر اشتغال در کشور به وجود می‌آید و به این وسیله مشکلاتی که امروز در ارتباط با بیکاری جوانان مشاهده می‌کنیم برطرف می‌شود.

او افزود: اگر این طرح از سوی دولت گسترش یافته و کارگاه‌های کوچک پوشاک را در سراسر کشور راه‌اندازی کند، می‌توان تمام بازار پوشاک کشور را به دست گرفت و به واسطه آن زمینه تقویت هرچه بیشتر سایر صنایع نساجی یزد و کشور را فراهم کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: نکته بسیار مهم در این رابطه این است که با یک آموزش اولیه می‌توان افراد را در این صنعت فعال کرد و پس از آن تداوم آموزش‌ها را برای تقویت کار دنبال کرد.

ناصری یزدی این مساله را سبب در دست گرفتن بازار داخلی و صادرات به کشور‌های خارجی عنوان کرد و افزود: خیلی از صنعتگران ما خودشان و دیگر نخبگان را دست کم می‌گیرند و به قابلیت‌هایی که ما در داخل کشور داریم اعتماد و توجه نمی‌کنند.

انتهای پیام/ غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه محرم محرم 99 ائمه اطهار صنعت نساجی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۷۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه

اداره آمار ترکیه اعلام کرد صادرات این کشور به ایران در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۶ درصدی به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست 2024 به یک میلیارد و 364 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 16 درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و 635 میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته 934 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت 41 درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به 547 میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد 16 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 817 میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل 701 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود .

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال 2023 به 5 میلیارد و 490 میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال 3 میلیارد و 310 میلیون دلار کالا به ایران صادر و 2 میلیارد و 180 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • رد شکایت سپاهان و نساجی از صنعت نفت آبادان
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر