Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@22:52:24 GMT

توضیحات وزیر درباره نحوه حضور دانش‌آموزان در مدارس

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۷۶۸۳

توضیحات وزیر درباره نحوه حضور دانش‌آموزان در مدارس

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس کشور در تمام مناطق از 15 شهریور دایر است.

به گزارش فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، اظهار کرد: ما دو اولویت بسیار مهم داریم که هر تصمیمی تحت این دو اولویت است که اولی، سلامت است و هیچ تصمیمی نخواهیم گرفت، مگر اینکه سلامت در آن لحاظ شود و اولویت دوم، تداوم آموزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تجربیات دنیا را هم در این خصوص بررسی می‌کنیم؛ مدارس برخی کشورها از جمله مدارس کشورهای اروپا و آسیای جنوب شرقی از یک هفته قبل باز شده است و هیچ آموزشی هم جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود بنابراین اولویت آموزش حضوری، اصل است.

* تفاوت معناداری بین مناطق سفید، زرد و قرمز نیست/ همه مناطق پرخطر هستند

حاجی میرزایی اضافه کرد: عنوان شده است تفاوت معناداری بین وضعیت‌های مختلف سفید، زرد و قرمز نیست و می‌گویند حتی از وضعیت سفید بیشتر نگران هستیم چون عدم رعایت پروتکل‌ها موجب می‌شود این مناطق به سرعت تبدیل به منطقه زرد و قرمز شوند و بر همین اساس باید همه مناطق را مناطق پرخطر دانست و رعایت پروتکل‌ها را در نظر گرفت پس در تمام مناطق کشور، یک پروتکل رعایت شود.

وی به رعایت پروتکل سلامت در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: از جمله این موارد می‌توان به رعایت فاصله یک متر بین دانش‌آموزان در کلاس درس، عدم افزایش زمان کلاس درس بیشتر از 35 دقیقه، توقف فعالیت‌های ورزشی و برنامه صبحگاهی مدارس، تفاوت در زمان تردد دانش‌آموزان به مدرسه، ضدعفونی مدارس و استفاده از ماسک توسط معلمان و دانش‌آموزان اشاره کرد؛ هر جا که بتوانیم این پروتکل ها را رعایت کنیم، کلاس‌ها را دایر خواهیم کرد.

* 38 درصد مدارس بیش از 100 دانش‌آموز دارند

وزیر آموزش و پرورش به وضعیت تراکم مدارس و تعداد دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: 62 درصد مدارس دارای جمعیت کمتر از 100 نفر و 40 درصد مدارس دارای جمعیت کمتر از 50 دانش‌آموز هستند یعنی مانند شرایط عادی و روزهای طبیعی مدارس است و می‌توانند کلاس‌های درس را با رعایت پروتکل‌ها برگزار کنند.

وی اضافه کرد: 38 درصد مدارس بالای 100 دانش آموز دارند که متناسب با متراژ مدرسه و کلاس به شورای مدرسه اختیار دادیم که دانش آموزان را گروه بندی کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس همه مدارس را در 15 شهریور باز می کنیم؛ مدارسی که امکان رعایت پروتکل هست، به شکل طبیعی هر روز دایر هستند؛ اگر کلاس پرجمعیت باشد که 7، 8 درصد کلاس ها اینگونه است، ممکن است سه گروه شوند.

حاجی میرزایی نمی شود که هر خانواده ای بپرسد که امروز بفرستم . هر هفته اوضاع را رصد می کنیم. پروتکل های سخت گیرانه را در آموزش و پرورش ایجاد کردیم و همه کادر ستادی قرار شد تک تک به مدارس سر بزنند.

وی افزود: از سرویس مدارس می توانند استفاده کنند که بر اساس پروتکل است. قبل و بعد از حضور دانش آموزان باید ضدعفونی شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدارس حاجی میرزایی آموزش و پرورش رعایت پروتکل دانش آموزان درصد مدارس پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

موحدی ادامه داد: امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا سی‌ام خرداد تمام می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های امتحانی پایه متوسطه اول به همه شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده و امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار خواهد شد.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان فقط امتحانات هنرستان‌های فنی و کار و دانش به صورت داخلی است و سوالات در مدرسه طراحی می‌شود.

وی همچنین به تجهیز ۹۲ حوزه امتحانی در استان اشاره کرد و افزود: این حوزه‌ها مجهز به دوربین‌های مدار بسته و دستگاه‌های سیگنال یاب هستند.

موحدی همچنین گفت: ۸ حوزه تصحیح به صورت الکترونیکی داریم که برگه‌های امتحانی پس از رونوشت‌برداری بر روی سامانه آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دو تصحیح کننده از نقاط مختلف کشور برگه‌های امتحانی را بدون اعمال نظر نمره می‌دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت