Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@15:29:51 GMT

حضور زوج و فرد دانش‌آموزان در ۳۸ درصد مدارس‌ کشور

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۷۷۵۴

حضور زوج و فرد دانش‌آموزان در ۳۸ درصد مدارس‌ کشور

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفتگوی ویژه خبری شبکه با موضوع آغاز سال تحصیلی جدید و رهنمودهای مورد تاکید مقام معظم رهبری اظهار کرد: ۲ اولویت مهم را در اموزش و پرورش دنبال می‌کنیم،به طوری که هر تصمیمی که اتخاذ می‌کنیم بر اساس آن تعیین می‌شود، اولویت اول سلامت دانش‌آموزان و خانواده و اولویت دوم استمرار آموزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین باوریم که نباید بین آموزش،وقفه ایجاد شود، زیرا در دراز مدت و کوتاه مدت تبعاتی برای جامعه خواهد داشت.


وی ادامه داد: نظام آمورشی‌ تمامی کشورها در دوران کرونا بررسی کردیم، بسیاری مدارس در جهان از یک هفته قبل بازگشایی شده است. قطعا هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود، این نوع آموزش به افزایش ظرفیت‌های اجتماعی آنان منجر خواهد شد. آموزش حضوری برای ما یک اصل است، مسئولان وزارت بهداشت بر این باورند که تفاوت چندانی بین وضعیت‌های قرمز، سفید و زرد وجود ندارد و وضعیت‌ها به سرعت می‌توانند به یکدیگر تبدیل‌ شوند.


وزیر آموزش و پرورش گفت: مسئولان بهداشتی بر این باورند که باید در همه مناطق کشور پروتکل‌های سختگیرانه‌ای اعمال شود. در همه مدارس کشور یک پروتکل ارائه خواهد شد. رعایت فاصله یک‌متری بین دانش‌آموزان الزامی است، همچنین زکان برگزاری کلاس‌های درس به ۳۵ دقیقه کاهش یافته و زنگ ورزش و برنامه صبحگاه نیز شده است.ساعات تفریح دانش‌آموزان هر کلاس تفاوت در نظر گرفته می‌شود. مدارس به صورت ضدعفونی می‌شود و معلمان و دانش‌آموزان باید از ماسک استفاده کنند.



وی بیان کرد: از آنجایی که اصل بر حضور دانش‌آموزان در مدرسه است، هر جایی بتوانیم این اصل را رعایت خواهیم کرد. ۶۲ درصد مدارس جمعیت کمتر از ۱۰۰ دانش‌آموز دارند، جمعیت ۳۵ درصد‌ مدارس کمتر از ۳۵ دانش‌اموز است و ۴۳ درصد مدارس نیز کمتر از ۵۰ دانش‌آموز دارند. این مدارس غالبا می‌توانند در شرایط عادی فاصله گذاری را رعایت کنند و نیازی به اجرای طرح زوج و فرد ندارند. ۳۸ درصد مدارس بیش از صد دانش‌آموز دارد، این مدارس متناسب به مساحت مدرسه امکان اجرای گروه‌بندی را دارد، ما به شورای مدرسه این اختیار را داده‌ایم که دانش‌آموزان را برای حضور در کلاس درس گروه‌بندی کند.



حاجی میرزایی افزود: هنه مدارس در ۱۵ مدارس بازگشایی و پروتکل‌ها در آن رعایت می‌شوند، مدارسی که می‌توانند هر روز پروتکلها را رعایت کنند، به طور طبیعی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. مدارسی که دانش‌آموزان آن بیشتر است، به دو حتی سه گروه تقسیم می‌شوند.

وی افزود: در هر صورت دانش‌آموزان، آموزش حضوری خواهند داشت، سال‌گذشته دو سوم محتوای آموزشی ارائه شده بود، امسال معلم هنوز دانش‌آموز را رویت نکرده است. ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه کوتاه‌تر شده و حضور آنان به نیمی از ایام معمول‌کاهش پیدا کرده است. برای‌دروسی که الزاما باید‌ به صورت حضوری آموزش داده شود، اموزش حضوری را در نظر گرفته‌ایم، دانش‌آموزان در فرصت‌های غیر حضوری دروسی که خودشان می‌توانند بخوانند را به صورت مجازی پیگیری خواهند کرد. اگر می‌دانستیم کرونا تایک ماه دیگر وجود دارد، ممکن بود تصمیمات دیگری بگیریم، اما آینده‌ای برای آن وجود ندارد و مجبور بودیم فعالیت مدارس را از سر بگیریم.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مدارس گفت: اگر در خانواده فردی مبتلا به کرونا باشد، دانش‌اموز نباید به مدرسه بیاید. همچنین در صورتی که دانش‌آموز علائم سرماخوردگی داشته باشد، نباید در مدرسه حاضر شود. به سرویسهای مدارس پروتکل‌های لازم ابلاغ شده، همچنین انجمن اولیا و مربیان آگاهی لازم را به خانواده‌ها ارائه خواهد کرد. دانش‌آموزان در زنگ تفریح بازی نخواهند کرد، ساعات تفریح آنان طوری نیست که همگی در کنار یکدیگر باشند، این ساعات باید تحت نظر مسئولان بگذرد، همچنین تهویه مدارس باید مورد بررسی قرار گیرد، پنجره ها‌ باید باز باشند.



وی در زمینه نگرانی‌هایی که برخی والدین در زمینه اموزش‌های فرزندانشان دارند خاطرنشان کرد: چند امکان پیش‌بینی کرده‌ایم، ترجیح و اولویت آموزش و پرورش آموزش حضوری است، اما برنامه تلویزیونی نیز داریم، به طوری که در روز حدود ۲۲ ساعت برنامه آموزشی از شبکه‌های مختلف ارائه خواهد شد. امروز از نسخه جدید شبکه شاد رونمایی شد که قابلیت جدیدی برای آن در نظر گرفته شده است.


وی افزود: با ۱۵۰۰ نفر از مسئولان استانی جلسات لتزم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهشداشتی و نحوه نظارت آنان برگزار کرده و به آنان اعلام کرده ایم نظارت متمایز از شرایط عادی بوده و با متخلفان سخنگیرانه برخورد خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به امکانات جدید شاد اظهار کرد: به دستور رئیس جمهور استفاده از شاد رایگان شد. در این نسخه تدریس به طور همزمان در اختیار دانش‌‌آموزانی که در خانه هستند، قرار می‌گیرد و نیازمند ساعت اضافه نیست و آموزش یکدست خواهد شد. ارتباط صوتی و تصویری از طریق‌این شبکه برقرار خواهد شد و معلم می‌تواند به دانش‌آموزان تکلیف دهد‌ همچنین این امکان ایجاد شده که دانش‌آموزان نکالیف خود را روی شاد بارگذاری کنند. تمامی این موارد در کارپوشه ضبط خواهد شد که معلم و دانش‌آموز به آن دسترسی دارند، برای معلم و دانش‌آموز نیز صفحه اختصاصی در نظر گرفته شده که می‌توانند از طریق آن تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

وی بیان کرد: تمامی محتوای دروس از پایه اول تا دوازدهم، از درس اول تا آخر تولید و در شبکه شاد بارگذاری شده است، معلمانی که برایشان دشوار بود هم زمان تدریس کرده و اشکالات دانش‌آموزان را نیز رفع کنند، میتوانند از این روش استفاده کنند. در این روش آموزش به صورت معکوس پیش می‌رود. با نسخه جدید شاد ظرفیت فوق العاده ای در دسترس خانواده‌ها و دانش‌آموزان قرار گرفته است. به هر حال هیچ فردی نباید از آموزش محردم باشد .

حاجی‌میرزایی گفت: ممکن است کسی به شاد دسترسی نداشته باشد، پس نیازی نیست که گوشی یا تبلت تهیه کند، ممکن اسن فردی در منطقه‌ای بدون پوشش اینترنت باشد، برای این فرد آموزش تلویزیونی و بسته‌های آموزشی در نظر گرفته شده است. همچنین برای افرادی که آموزش را از تلویزیون دریافت می‌کنند، امکان تعامل با معلم فراهم شده اشت.

وی با اشاره تنوع روش‌های آموزشی بیان کرد: مفاهیم آموزشی شاد با نظم مشخص و به صورت مشترک تولید شده است، اما معلمان از هر روشی که ترجیح می‌دهند باید استفاده کنند. از طرفی ما مسیر را برای خلاقیت معلکان باز گذاشته‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در گذشته برخی مدارس غیردولتی برای آموزش رسمی به دلیل محدود بودن شاد به نرم افزارهای دیگر مراجعه کردند، زیرا تعهد داشتنو که امکانات خوبی را ارائه دهند. دز حال حاضر ظرفیت شاد رایگان است، ممکن است مدارس غیردولتی بخواهند به تعهدات اضافی خود عمل کنند در این صورت می‌توانند از اپلیکیشن غیر شاد نیز استفاده کنند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی‌ اظهار کرد: با اپراتور همراه و ایرانسل گفت و گوهای لازم در این زمیننه صورت گرفته است و هر دو از هفته آینده سیم کارت شاد را ارائه می‌دهند، اپراتور همراه اول این سیم‌کارت را به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد، دانش‌آموزان می‌توانند منحصرا از این سیم‌کارت برای ارتبط شبکه شاد استفاده کنند.

ادامه دارد.

31 / 31 وزیر آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی بازگشایی مدارس مقام معظم رهبری گفت و گوی خبری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی بازگشایی مدارس مقام معظم رهبری گفت و گوی خبری وزیر آموزش و پرورش دانش آموزان استفاده کنند حاجی میرزایی دانش آموز آموزش حضوری دانش آموز درصد مدارس پروتکل ها سیم کارت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۷۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند

محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت : الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده و قرار شده این الگو در یک برنامه سه ساله در همه مدارس پیاده شود.

وی افزود: از مهرماه امسال این الگو در ۲۰ درصد مدارس دولتی اجرا خواهد شد و در سال تحصیلی بعد ۴۰ درصد و سال بعد از آن هم ۴۰ درصد دیگر مدارس زیر پوشش این طرح خواهند رفت.

وی اضافه کرد: قرار شده مهر ماه امسال ۵۰ درصد مدارس غیردولتی و خاص هم بر اساس الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اداره شوند.

محمدی اشاره‌ای به آثار مثبت اعمال معدل امتحانات نهایی در نتیجه آزمون سراسری داشت و گفت: نتیجه اجرای این طرح در مناطق محروم به خوبی خود را نشان داد. به عنوان مثال در استانی مثل کرمانشاه در حالی که در گذشته هیچ رتبه برتری در کنکور نداشتیم، سال گذشته دو رتبه برتر کنکور و ۲۷ رتبه زیر ۱۰۰ و بیش از۲۷۰ رتبه زیر هزار داشتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه بنا داریم امسال روی دو موضوع کیفیت بخشی به نظام آموزشی و تقویت مدارس دولتی به عنوان دو مطالبه اصلی مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و ترتیب تمرکز کنیم، گفت: در جهت کیفیت بخشی به نظام آموزشی برای بالا بردن معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 

وی اشاره‌ای هم به اجرای طرح شهید سید محمدسعید جعفری در استان داشت و گفت: در این طرح اردو‌های دانش‌آموزی به عنوان بستری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته و این طرح در نهایت شناسایی استعداد‌های دانش آموزان را دنبال می‌کند.

محمدی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای تجهیز مدارس به امکانات ورزشی، گفت: در ۱.۵ سال گذشته قریب ۶۰ مکان ورزشی با هدف نهادینه کردن ساحت زیستی بدنی در مدارس استان کرمانشاه ایجاد شده است.

وی با اشاره به افزایش سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها گفت: سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها از ۳۰ میلیارد تومان در سنوات قبل به ۱۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته رسید و امیدواریم در بودجه امسال شاهد توجه بیشتر به آموزش و پرورش در اختصاص بودجه باشیم.

کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش استان در سطح کشوری، کسب رتبه برتر شورای تحقیقات آموزش و پرورش و نیز رتبه برتر در اجرای پروژه مهر از مهمترین افتخارآفرینی‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان کرمانشاه در سال گذشته بود که محمدی از آنها یاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان