Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

در سال های گذشته برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی شناسنامه صادر نمی شد که تعداد این فرزندان کم هم نبود. اما با جلساتی که در مجلس گرفته شد، هیات دولت تصمیم گرفت تا آئین نامه تابعیت فرزندان که مادرشان ایرانی و پدرشان غیرایرانی است تصویب کند، به دنبال این آئین نامه تمامی افراد که دارای این شرایط هستند(مادر ایرانی و پدرخارجی) و فاقد شناسنامه هستند می توانند برای دریافت شناسنامه خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی- برای دریافت شناسنامه باید مراحل زیر را به نوبت طی کنید، اما در ابتدا باید مدارکی چون گواهی ولادت در ایران، پروانه زناشویی والدین، کپی شناسنامه و کارت ملی مادر، کپی مدارک شناسایی فرد و پدر، در صورت فوت والدین، گواهی فوت، در صورت طلاق، حکم طلاق، تکمیل فرم های پرسشنامه متقاضیان، اظهاریه تحصیل تابعیت و تعهدنامه خروج از تابعیت و در صورت نبود پدر، امین نامه، قیم نامه و یا حکم طلاق را باید با خود به همراه داشته باشید.

پس از تکمیل مدارک در اولین مرحله باید برای استعلام مدارک خود به مرکزی که قانون گذار اعلام کرده است مراجعه کنید.

متقاضیان پس از دریافت مدارک برای استعلام لازم به مراجعی که قانونگذار اعلام کرده، معرفی و پس از طی مراحل لازم به اداره های ثبت احوال برای دریافت شناسنامه معرفی می‌شوند تا مراحل صدور شناسنامه به انجام برسد. پس از تایید و استعلام مدارک باید به یکی از مراکز ثبت احوال برای صدور شناسنامه خود مراجعه کنید.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شناسنامه شناسنامه صدور شناسنامه شناسنامه صدور شناسنامه گرفتن شناسنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۷۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌

ایسنا/زنجان مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: از تعداد فوت‌های ثبت شده در سال گذشته، ۵۷.۶ درصد مرد و ۴۲.۴ درصد زن بوده‌اند.

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۶ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن در زنجان فوت شده‌ است.

وی تصریح کرد: براساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۴۲۰ واقعه فوت به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۹ درصد افزایش داشته است.

ژاله‌چیان با اشاره به اهمیت ثبت به‌موقع وقایع حیاتی در استان برای داشتن داده‌های به‌روز، افزود: با تلاش‌های انجام شده و همکاری بین‌بخشی بیش از ۹۸.۳ درصد از وقایع فوت در استان در مهلت قانونی به ثبت می‌رسد که تلاش داریم این عدد را ارتقا دهیم.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به ثبت بیش از ۹۹ درصد از ولادت‌ها در استان در مهلت قانونی نیز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در استان و استقرار نیرو در بیمارستان‌ها و فرهنگ‌سازی مناسب نزدیک به ۱۰۰ درصد از ولادت‌ها در استان در موعد اعلامی ثبت می‌شود و تلاش داریم درصد اندک باقی مانده نیز در زمان مورد نظر به ثبت برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • در «اندرونی»؛ از جمع گرم حرمسرا تا عکس اینستاگرامی فخرالتاج!
  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • پیوندهای قومی بخش مهم شناسنامه اقوام ایرانی است
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات
  • آخرین جزئیات استخدام پلیس فتا + شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام
  • با دقت در نحوه خوابیدن به خواسته‌های درونی خود پی ببرید