Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، با بالا گرفتن تنش‌ها میان ترکیه و یونان در دریای مدیترانه، دو کشور پذیرفتند درباره موضوعات مورد اختلاف مذاکره کنند.

بر این اساس، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در بیانیه‌ای با تایید این توافق، خاطر نشان کرد: بعد از آنکه با متحدان خود در یونان و ترکیه مذاکره کردیم، آن‌ها پذیرفتند برای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از اقدام نظامی ناخواسته مذاکراتی را در ناتو انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست‌وزیر یونان پیشتر طی سخنانی از ترکیه خواسته بود در مواجهه با مسائل مربوط به دریای مدیترانه عاقلانه رفتار کند.

همزمان با اوج گرفتن تنش‌ها بین ترکیه و یونان، آتن خطرات از سوی ترکیه را پررنگ خوانده و گفت ترکیه تهدیدی برای صلح در شرق دریای مدیترانه محسوب می‌شود.

ترکیه عملیات اکتشاف منابع نفتی را در اطراف جزیره‌ای متعلق به یونان آغاز کرده و همین موضوع نگرانی یونان را برانگیخته است. همزمان، آماده‌باش نظامی در یونان به حداکثر خود رسیده است.

یونان دو جزیره «رودس» و «کاستلوریزو» در شرق دریای مدیترانه را خط قرمز خود اعلام کرده و از ترکیه خواسته تا از نزدیک شدن به این دو جزیره امتناع کند.

با این حال، دو طرف رضایت خود برای کاهش تنش ها را اعلام کرده اند. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دریای مدیترانه سازمان ناتو تنش میان ترکیه و یونان دریای مدیترانه تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۷۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی تالش از وقوع یک فقره قتل در این شهرستان خبر داد و گفت: قاتل ۳۴ ساله که در اختلاف ملکی اقدام به قتل کرده‌بود، در کمتر از ۵ ساعت در حین فرار به یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ محمد رستمی امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت تلاش می‌کند و اجازه نخواهد داد مجرمان با اقدامات غیرقانونی موجب برهم زدن نظم و امنیت شوند.

وی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد درگیری منجر به قتل با سلاح گرم در یکی از ییلاقات شهرستان تالش پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد قاتل به علت اختلافات ملکی با استفاده از سلاح شکاری اقدام به شلیک به سمت مقتول کرده و وی را به قتل رسانده است.

این مقام انتظامی افزود: با سرعت عمل پلیس قاتل در کمتر از ۵ ساعت در حین فرار به یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر و از وی یک قبضه سلاح شکاری کشف شد.

سرهنگ رستمی در پایان با اشاره به اینکه قاتل ۳۴ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، خاطرنشان کرد: نظم و امنیت خط قرمز پلیس است و افرادی که بخواهند آن را خدشه‌دار کنند با برخورد مقتدرانه و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • اختلافات ملکی در تالش منجر به قتل شد
  • دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند
  • (تصاویر) آستیپالیا؛ جزیره‌ای دیدنی در یونان با ۳ هزار نفر جمعیت
  • آستیپالیا ؛ اینجا 3 هزار نفر جمعیت دارد و فوق العاده دیدنی است (+تصاویر)
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • همه چیز درباره قلعه جنی کیش