Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، محققان در مطالعه بر روی پشه‌های میوه، موش‌ها و کرم‌های حلقوی مشاهده کردند زمانی که این ژن از بین می‌رود، حیوانات نابارور شده یا قدرت باروری شأن را زودهنگام از دست می‌دهند.   محققان با بررسی داده‌های ژنتیکی افراد مشاهده کردند بین جهش در این ژن و یائسگی زودهنگام هم رابطه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ژن انسانی موسوم به NEMP۱ به طورگسترده مطالعه نشده است. در حیوانات، جهش در ژن مشابه با اختلال در رشد چشم در قورباغه‌ها مرتبط بوده است.   محققان این مطالعه قصد بررسی باروری را نداشتند. آنها با استفاده از تکنیک‌های ژنتیکی درصدد یافتن ژن‌های دخیل در رشد چشم در جنین‌های ابتدایی پشه‌های میوه بودند.   «هلن مک‌نیل»، سرپرست تیم تحقیق دانشگاه واشنگتن، در این باره می‌گوید: «ما بروز ژن را در پشه‌های میوه متوقف کردیم و دریافتیم که چشم‌های شأن سالم ماند. اما به بررسی وجود سایر مشکلات در این حیوانات پرداختیم و با کمال تعجب مشاهده کردیم که آنها نابارور شده بودند.»   حال محققان درصدد بررسی این موضوع هستند که آیا زنان با مشکلات ناباروری دارای جهش‌های در NEMP۱ هستند. آنها بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جهش ژنتیکی ناباروری یائسگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین عوامل ناباروری در بانوان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مواد غذایی موثر در کنترل استرس ناباروری (فیلم) تسهیلگری مجلس برای درمان ناباروری (فیلم) ترکیبات هورمونی در بدن‌سازان چه عوارضی دارد؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • کشف موجوداتی که 540 میلیون‌ سال قبل اقیانوس‌های زمین را نورانی می‌کردند (+عکس)
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • مهم‌ترین عوامل ناباروری در بانوان (فیلم)
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد