Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید ضیا الدین مظهری گفت: مصرف کلسیم در زنان باردار و افراد در سنین 60 سال به بالا الزامی است، چون کلسیم نه تنها در حفظ سلامت دندان و استخوان‌های بدن موثر است، بلکه فعل و انفعالات متعدد در این باره انجام می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در کشور ما سرانه مصرف لبنیات کاهش یافته است. از سوی دیگر با پیری جمعیت مواجه هستیم و همین امر می‌طلبد تا میزان مصرف لبنیات و کلسیم در کشور افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد بالای 60 سال کلسیم مصرف کنند

سیدضیاءالدین مظهری، متخصص تغذیه، در این خصوص به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: برای افراد در سنین 60 سال به بالا مصرف کلسیم الزامی است، چون کلسیم نه تنها در حفظ سلامت دندان و استخوان‌های بدن موثر است، بلکه فعل و انفعالات متعدد در این باره انجام می‌شود.

 او اظهار کرد: اگر افراد در سنین بالا نتوانند کلسیم مورد نیاز بدن را تامین کنند ناچار بدن برای خنثی کردن محیط اسیدی خود باید به استخوان‌ها متوسل شود و کلسیم را از استخوان‌ها خارج کرده و فعال و انفعالات عصبی همچون ضربان قلب و انعقاد خون را از استخوان‌ها تامین کند.

کمبود کلسیم و هزینه‌های گزاف

 این پزشک افزود: در صورتی که تامین لبنیات برای میانسالان و سالمندان جامعه انجام نشود تا بتوانند منابع کلسیمی خود را بدست آورند هزینه‌های هنگفت بر اثر شکستگی لگن به خانواده‌ها تحمیل می‌شود و در نهایت در راستای ترمیم  شکستگی‌ها باید هزینه‌های گزاف صرف شود.

 او تصریح کرد: بنابراین شایسته است تا نهادهای مسئول در راستای تامین شیر و لبنیات سالمندان اقدامات اساسی انجام دهند. بنده به عنوان متخصص تغذیه این پیشنهاد را به دست اندرکاران عرضه می‌کنم.

مظهری درباره مقدار مصرف لبنیات در بین افراد گفت: سلامتی ما در گروی رعایت رژیم غذا متناسب، متنوع و مناسب است. بنابراین هرچیزی که فراتر از نیاز باشد به جای اینکه جان بخشی باشد جان‌ستان می‌شود. هرچیز کمتر از نیاز هم مسئله ساز است.

زنان باردار بیش از دیگر افراد جامعه لبنیات مصرف کنند

به گفته این متخصص تغذیه باید منابع مناسب از طرق مختلف تامین شود. در زمان بارداری مقدار نیاز کلسیم بدن افزایش پیدا می کند و هر فرد به طور معمول بین 600 تا 800 میلی گرم در روز به کلسیم نیاز دارد. به شرطی که کلسیم به همراه دی 3 تامین شود.

 این متخصص تغذیه  در ادامه گفت: بنابراین حداقل یک تا دو لیوان، شیر، ماست و کشک نیاز افراد بالغ را  به طور روزانه برطرف می‌کند.  

او در پایان تاکید کرد: به اعضای هر 100 کنجد 670 میلی‌گرم کلسیم معادل مصرف سه برابر شیر است. در حالی که یک لیوان شیر 250 میلی گرم کلسیم دارد.

انتهای پیام: 2/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لبنیات کلسیم متخصص تغذیه استخوان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۸۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو ناصر اسکندری در همایش سراسری مدیران نیروگاه‌های کشور با وزیر نیرو با اشاره به اینکه بیش از ۹۲ درصد برق کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین می‌شود، افزود: ضریب آمادگی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در تابستان سال گذشته در حالی به ۹۸ درصد رسیده است که میانگین جهانی این رقم در حدود ۹۵ درصد است و در تلاشیم امسال نیز نیروگاه‌های حرارتی را با آمادگی بالایی در مدار تولید داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه راندمان نیروگاه‌های حرارتی در پایان سال گذشته با افزایش دو دهم درصدی به ۳۹.۳ درصد رسیده است، ادامه داد: در سال گذشته سوخت مصرفی نیروگاه‌ها در حالی ۲.۹۱ درصد افزایش یافته که میزان تولید برق این واحدها به دلیل افزایش راندمان نیروگاه‌ها بیش از این رقم بوده است.

اسکندری یادآور شد: تنها در مدت زمان فعالیت دولت سیزدهم ۱۴ واحد بخار سیکل‌ترکیبی جدید به ظرفیت دو هزار و ۱۷۱ مگاوات بدون مصرف سوخت جدید وارد مدار شده است که از محل احداث این واحدها سالانه ۳.۲ میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت نیروگاه‌ها صرفه‌جویی شده و شاهد رشد راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور هستیم.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی در ابتدای امسال ۲.۹ درصد افزایش یافته است، گفت: روند افزایش نیاز مصرف در ابتدای امسال رشد ۵.۵ درصدی داشته و با توجه به اینکه در سال جدید نیاز مصرف برق کشور رشد شتابانی دارد، باید آمادگی بیشتری برای تولید برق مورد نیاز مشترکان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال قابلیت تولید در نیروگاه‌های حرارتی را باید به ۵۲ هزار مگاوات برسانیم، اضافه کرد: این رقم از طریق پروژه‌های جدید نیروگاهی، طرح‌های رفع محدودیت و افزایش آمادگی در نیروگاه‌های مختلف ایجاد خواهد شد که در همین راستا از مهرماه سال گذشته حدود ۱۰۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی به منظور افزایش آمادگی این واحدها برای تولید برق پایدار و مطمئن در پیک تابستان امسال در دستور کار قرار گرفته است.

اسکندری ادامه داد: در حال حاضر ۹۲ درصد از فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این بخش مطابق برنامه آغاز شده و بیش از ۹۸ درصد از برنامه‌های تعمیراتی شروع شده نیز به پایان رسیده است و تا چند روز آینده با اتمام برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی سراسر کشور این واحدها آماده تولید برق مورد نیاز مشترکان در پیک تابستان امسال خواهند بود.

کد خبر 6094611 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید
  • نیاز آینده جامعه ما نسل جوان پرجسارت و متعهد است
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • بی‌نمک زندگی کنید!