Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه آرژانتین در گفت و گو با تسنیم در واکنش به کاریکاتور موهن پیامبر اسلام گفت: در سال ۲۰۱۵ که کاریکاتور اول را کشیدند شاهد حمله مشکوک دو افراط‌گرای مسلمان به دفتر این مجله بودیم. طی این حادثه تروریستی، سناریوی دشمن برای اسلام‌هراسی آغاز شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مجله هفتگی فکاحی «شارلی ابدو» که دفتر تحریریه‌ آن، هفتم ژانویه سال 2015 به دلیل توهین به نبی مکرم اسلام (ص) مورد حمله مشکوک دو تن از مسلمانان افراطی قرار گرفت، همزمان با آغاز دادگاه همدستان این کشتار، تصاویر موهنی از نبی مکرم اسلام (ص) منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال 2015 دو برادر به نام‌ شریف و سعید کواشی در ژانویه 2015 به دفتر «شارلی ابدو» در پاریس حمله کردند و دوازده نفر از جمله چند تن  از مشهورترین کاریکاتوریست‌های فرانسه را به قتل رساندند. 

 امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در واکنش به این رویداد وهن‌آلود این اقدام را در مسیر آزادی بیان دانست و گفت "در جایگاهی نیستم که بتوانم علیه تصمیم نشریه برای انتشار کاریکاتورها حکم صادر کنم؛ کشورم از آزادی بیان و عقاید برخوردار است، اما در عین حال شهروندان فرانسوی باید به یکدیگر احترام بگزارند و از پرداختن به «گفت‎وگوی نفرت‌انگیز» اجتناب ورزند."

عبدالکریم پاز، امام جمعه آرژانتین در گفت و گو با تسنیم کاریکاتور موهن پیامبر (ص) را حربه‌ای از سوی دشمنان اسلام دانست و گفت: فرانسه کشوری است که به اسم آزادی بیان به خود اجازه می‌دهد به مقدسات توهین کند، اما به خوبی می‌دانیم آنها همواره در ورای این حرکت‌ها، به دنبال طراحی سناریوهای جدید هستند. 

وی در این باره گفت: در سال 2015 که کاریکاتور اول را کشیدند، مدتها بعد پی به توطئه آنها بردیم، چرا که پس از این ماجرا شاهد حمله مشکوک دو افراط‌گرای مسلمان به دفتر این مجله بودیم. طی این حادثه تروریستی، سناریوی دشمن برای اسلام‌هراسی آغاز شد و موجی از اعتراضات علیه مسلمانان آغاز شد تا به این ترتیب اسلام را دینی وحشی و خطرناک و مسلمانان را افرادی تروریست معرفی کنند. دشمن به اینها بسنده نکرد و رهبران سیاسی و دینی دنیا را به صحنه آورد. به عنوان نمونه «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان گفت در حمله امروز «آزادی بیان» هدف قرار گرفته‌است. «دیوید کامرون»، نخست‌وزیر بریتانیا هم گفت کشورش در مبارزه با هر شکل از تروریسم، در کنار مردم فرانسه و همراه با آنهاست همچنین «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان گفت که آزادی بیان مطلق نیست به ویژه اگر موجب توهین یا تمسخر اعتقادات دیگران باشد.

پاز افزود: سفر برخی رهبران سیاسی دنیا به فرانسه برای شرکت در تظاهرات به اصطلاح صلح‌جویانه مردم این کشور، سناریوی دیگر آنها بود تا اسلام را به انزوا بکشانند؛ به ویژه آنکه شاهد شرکت نخست وزیر تروریست اسرائیل نتانیاهو در تظاهرات بودیم، در حالی که خود او و کشورش مشاهده می‌کنیم چگونه خون هزاران مظلوم را با انواع و اقسام سلاح‌های غیرمجاز بر زمین می‌ریزند. 

امام جمعه آرژانتین با تأکید بر اینکه نباید در زمین دشمن بازی کرد و لازم است در چنین رویدادهایی منتظر پازل‌های بعدی آنها بود، افزود: گمان می‌رود آنها به دنبال تکرار سناریوی قبلی هستند؛ به این صورت که مسلمانان را تحریک و افرادی هم به اسم مسلمان اجیر کنند تا اقدامات مخربانه انجام دهند و بعد اسلام را دینی خشن دانسته که تاب آزادی بیان را ندارد. به طور قطع بدانید آنها بدون اجازه مسئولان امنیتی کشور دست به چنین اقدامی نمی‌زنند. 

وی گسترش اسلام در جهان را هراسی برای دشمنان جهت اقدامات ددمنشانه معرفی کرد و گفت: دشمنان از روند گسترش اسلام در سراسر دنیا هراس دارند و به دنبال این هستند که به هر طریق ممکن این دین را منزوی کنند، لذا از اولین اقدامات آنها ترسیم چهره خشن از اسلام و مسلمانان است. پس باید مراقب توطئه دشمن بود و در زمین او بازی نکرد. 

اهانت به پیامبر اسلام(ص) تلاش‌ مذبوحانه غرب برای جلوگیری از نفوذ اسلام است/ واکنش بهنگام ضروری استکاریکاتورهای موهن شارلی‌ ابدو علیه پیامبر اسلام/ چرا مسئولان غربی‌ به اهانتها چراغ سبز نشان می‌دهند؟

انتهای‌پیام/ 

R1392/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط پیامبر اکرم (ص)| رسول اکرم بیشتر بخوانید... مجله هتاک فرانسوی بار دیگر کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر اسلام(ص) منتشر کرد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مجله هتاک فرانسوی بار دیگر کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر اسلام(ص) منتشر کرد واژه های کاربردی مرتبط پیامبر اکرم (ص)| رسول اکرم پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ وقایع روز سیزدهم محرم| از سخنرانی حضرت زینب(س) در مجلس ابن‌زیاد تا شهادت یکی دیگر از یاران امام حسین(ع) ۲ بتمن به کرونا مبتلا شد ۳ نماهنگ خداحافظ با صدای نریمان پناهی منتشر شد + فیلم ۴ چرا هتک حرمت به ساحت مقدس رسول خدا(ص) نشانه ضعف دشمن است؟/ ضرورت تشخیص دوگانگی در رفتار و گفتار دولت‌های غربی ۵ نماهنگ | با تو غم‌ها هم زیباست ۶ رجعت امام حسین با اصحاب در عصر ظهور و سپهسالاریِ حضرت عباس ۷ موافقت شورای پروانه نمایش برای ۳ فیلم ۸ فیلم‌های آخر هفته تلویزیون کدامند؟ مهمترین اخبار فرهنگی بازنشر کاریکاتور موهن به پیامبر(ص) نشان می‌دهد که غربی-صهیونیست‌ها در میدان مبارزه هنری کم آورده‌اند فیلم‌های آخر هفته تلویزیون کدامند؟ آخرین محرم شهید مصطفی احمدی روشن چگونه بود؟ سروده کلامی زنجانی درباره اقدام توهین‌آمیز نشریه "شارلی ابدو"/ هزاران جلد اگر آیات شیطانی شود تألیف؛ تو بر عالم همان بدرالدجایی یا رسول‌الله مهمترین اخبار تسنیم بازگشایی مدارس در تفاهم با وزارت بهداشت انجام شد/ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه کمتر می‌شود ابراز نگرانی نمکی از وقوع موج جدید کرونا به‌دلیل بی‌توجهی‌ها وام ودیعه مسکن مشکل مسکن استیجاری را حل نمی‌کند امام جمعه آرژانتین: سناریوی دشمن در توهین به پیامبر را رصد کنیم / تکرار سناریوی ۲۰۱۵ در اسلام‌هراسی ریشه تورم اخیر در اقتصاد ایران چیست؟/ واکاوی اثر کسری بودجه دولت و شوکهای ارزی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیامبر اکرم ص رسول اکرم پیامبر اکرم ص رسول اکرم سناریوی دشمن پیامبر اسلام اسلام هراسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۸۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان بیان کرد: هفته معلم را به همه جامعه فرهنگیان، اساتید در حوزه و دانشگاه تبریک می‌گوئیم.

وی افزود: امروز در جامعه با مشکلاتی مواجه هستیم، اما سوال اینجاست که راه حل اساسی این مشکلات کجاست؟

شعبانی با اشاره به اینکه یکی از مسائل و معضلاتی که امروز با آن روبرو هستیم، مساله اشتغال جوانان است، گفت: نسل جوان ما باید به عنوان یک تولید کننده ثروت مطرح شود.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین نهادی که می‌تواند و باید در این مسیر حرکت کند، نظام تعلیم و تربیت کشور است، گفت: علاوه بر آموزش باید این مسائل تبدیل به رفتار اجتماعی و عملی بشود.

امام جمعه همدان اظهار کرد: تعلیم و تربیت، اساسی‌ترین و حساس‌ترین بخش از وظایف جریانات انقلابی است که گاهی از موارد به آن بی‌توجهی شده است.

شعبانی با اشاره به اینکه کار نهاد تعلیمی و آموزشی ما تربیت انسان است و فقط بنا نیست به دانش آموزان آموزش داده شود، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز به مساله معاونت پرورشی اشاره کردند و این اهمیت کار را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مبانی اصیل و قابل دفاعی که ما داریم، باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار بگیرد، گفت: طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی برای جوانان این کشور دارد.

شعبانی بیان کرد: با طولانی شدن دوره تحصیل، فرصت جوانی از فرزندان ما گرفته می‌شود و لذا نیازمند اصلاح است که وزیر آموزش و پرورش نیز به آن اشاره دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در ایام اخیر پس از شکست در میدان نظامی، با شایعه پراکنی و دروغ‌پردازی به سراغ جنگ رسانه‌ای رفته است، ادامه داد: وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است.

شعبانی با اشاره به اینکه فراموش نکنیم که جریان رسانه‌ای دشمن ابلیس صفت است، گفت: سال‌ها بسیاری از غرب زده‌ها، صحبت از آزادی بیان در غرب داشتند، اما امروز شاهدیم که چگونه با دانشجویان خودشان برخورد می‌کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی از اول معتقد بود آزادی بیان در غرب، یک شعار تو خالی است و امروز حقانیت موضع‌گیری ما در بلاد کفر دیده می‌شود، افزود: امروز مواضع جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا فراگیر شده و این موفقیت جمهوری اسلامیست.

وی با اشاره به اینکه شأن امامت جمعه مطالبه‌گری است، اضافه کرد: هدف از مطالبه‌گری تقویت و حمایت از مسئولان در مسیر حل مشکلات مردم است نه تضعیف آنها.

شعبانی با بیان اینکه خیلی از مطالبات مردمی در جلسات خصوصی و عمومی مطرح و ائمه جمعه پیگیر مشکلات مردم هستند، ادامه داد: تریبون نماز جمعه، تریبونی برای بیان دغدغه‌ها و مطالبات همه مردم است که انتظار دارند حرف آنها شنیده شود.

وی با اشاره به اینکه انتظار این است که مسئولان در سطح استان و در سطح ملی نسبت به این مطالبات برخورد شایسته داشته باشند، گفت: امام صادق (ع) تشیع، امامت و ولایت را زنده کردند و امروز همه ما سر سفره امام صادق (ع) هستیم.

شعبانی ادامه داد: آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای حضرت آیت الله طه‌محمدی که در بیمارستانی در قم بستری هستند، داریم.

کد خبر 6095821

دیگر خبرها

  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه باوجود تبلیغات شدید اسلام هراسی
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • اسلام هراسی پای شهردار مسلمان لندن را هم گرفت
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد