Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@16:24:03 GMT

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۶/۱۴| برنت ۴۳ دلار و ۶۶ سنت شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۸۸۵۹

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۶/۱۴| برنت ۴۳ دلار و ۶۶ سنت شد

‍‍‍‍‍‍

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر امروز با ۴۱ سنت معادل ۰.۹۳ درصد کاهش به ۴۳ دلار و ۶۶ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که تقاضای ضعیف و عرضه مازاد نفت موجب شده تا اثر افزایشی ناشی از تضعیف دلار خنثی شود، قیمت نفت امروز شاهد کاهش یک درصدی بود و در مسیر ثبت بیشترین کاهش هفتگی از ماه ژوئن قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر امروز با 41 سنت معادل 0.93 درصد کاهش به 43 دلار و 66 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر نیز امروز با 41 سنت معادل 0.99 درصد کاهش به 40 دلار و 96 سنت رسید.

بر اساس امارهای موسسه رفینیتیو ایکون، حجم نفت ورودی به چین، به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت جهان که در طی 5 ماه گذشته همواره روندی افزایشی داشت، از ماه سپتامبر روند کاهشی به خود خواهد گرفت. ظاهرا پالایشگاه های چینی به تدریج در حال استفاده از ذخایر نفتی خریداری شده هستند.

در آمریکا پالایشگاه ها که با میزان بالایی از ذخایر گازوئیل مواجه اند، بعید است به زودی تولید خود را افزایش دهند.

مایکل تران تحلیلگر موسسه آر بی سی کپیتال در یادداشتی نوشت: «حاشیه سود پایین فعالیت های پالایشگاهی احتمالا مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت خواهد شد.»

کاهش تولید سبب شده تا میزان ذخایر بنزین آمریکا طی دو ماه گذشته کاهش قابل توجهی داشته باشد. این در حالی است که آمارها نشان می دهد طی 6 تا 8 هفته گذشته میزان مصرف بنزین در آمریکا رشد چشمگیری نداشته است.

تحلیلگران موسسه اف جی ای گفتند، افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهان و قرنطینه مجدد شهرها موجب کاهش امیدها نسبت به مصرف نفت ذخیره شده ماه های اخیر خواهد شد.

انتهای پیام/

R1012128/P/S7,85,80/CT10 واژه های کاربردی مرتبط قیمت نفت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط قیمت نفت پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ اختصاصی تسنیم|عرضه سنگین ارز در بازار/ ۷۰میلیون دلار وارد بازار شد/ کاهش قیمت ارز در راه است؟ ۲ قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۶/۱۳؛کاهش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد ۳ اجرای حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی از تیر مطابق مصوبه شورای عالی کار نیست ۴ ریشه تورم اخیر در اقتصاد ایران چیست؟/ واکاوی اثر کسری بودجه دولت و شوکهای ارزی ۵ تصمیمات جدید برای افزایش رونق و تسهیل نقدشوندگی بازار سرمایه ۶ ضربه سهمگین سیاستهای لیبرالی اقتصادی بر پیکره کشاورزی ایران ۷ وام ودیعه مسکن مشکل مسکن استیجاری را حل نمی‌کند ۸ قیمت کود برای سال زراعی جدید چند برابر گران شد مهمترین اخبار اقتصادی تعمیق تدریجی معاملات سامانه نیما/ تأمین ۱۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کشور طی ۵ ماه ریشه تورم اخیر در اقتصاد ایران چیست؟/ واکاوی اثر کسری بودجه دولت و شوکهای ارزی ضربه سهمگین سیاستهای لیبرالی اقتصادی بر پیکره کشاورزی ایران کرونا ضرورت توجه به آبخیزداری را دوچندان کرده است مهمترین اخبار تسنیم بازگشایی مدارس در تفاهم با وزارت بهداشت انجام شد/ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه کمتر می‌شود ابراز نگرانی نمکی از وقوع موج جدید کرونا به‌دلیل بی‌توجهی‌ها وام ودیعه مسکن مشکل مسکن استیجاری را حل نمی‌کند امام جمعه آرژانتین: سناریوی دشمن در توهین به پیامبر را رصد کنیم / تکرار سناریوی ۲۰۱۵ در اسلام‌هراسی ریشه تورم اخیر در اقتصاد ایران چیست؟/ واکاوی اثر کسری بودجه دولت و شوکهای ارزی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۸۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمز طلای جهانی در مسیر صعود

قیمت طلای جهانی با تمرکز سرمایه گذاران بر نشست فدرال رزرو آمریکا، ثابت ماند.

به گزارش ایسنا، قیمت طلا امروز، سه شنبه (۳۰ آوریل) ثابت بود و برای سومین افزایش ماهانه متوالی قرار گرفت زیرا فعالان بازار منتظر تصمیم سیاست فدرال رزرو ایالات‌متحده و داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی بودند که اواخر این هفته برای کاهش نرخ بهره منتشر می‌شود.

هر اونس طلا بدون تغییر به ۲۳۳۴ دلار و ۹۲ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۲۳۴۶ دلار آمریکا رسید. قیمت شمش تا کنون در این ماه ۴.۶ درصد افزایش یافته است.

بازارها بر جلسه سیاست دو روزه فدرال رزرو امروز و داده‌های حقوق‌ و دستمزد غیرکشاورزی روز جمعه تمرکز دارند. به نظر می رسد فدرال‌رزرو در این نشست نرخ بهره پایه خود را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد ثابت نگه داشته است. تورم که اخیراً نشانه‌ای از کاهش یا محدود شدن را نشان نمی‌دهد، سیاست‌گذاران فدرال رزرو را در این هفته در مورد چگونگی توصیف گام‌های بعدی خود به چالش می‌کشد.

گزارش تورم قیمت مصرف‌کننده بیش از حد انتظار در ماه مارس، معامله گران را بر آن داشت تا انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را کاهش دهند. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد.

تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود را در مورد قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ افزایش دادند و انتظار داشتند که مشکلات ژئوپلیتیکی تدریجی برای سرمایه‌گذاران به پناه بردن به دارایی‌های امن و افزایش قیمت‌های رکورددار بیشتر با تقویت ذخایر بانک‌های مرکزی افزایش یابد.

نظرسنجی رویترز نشان داد که تحلیلگران و معامله گران پیش‌بینی قیمت پلاتین و پالادیوم در سال ۲۰۲۴ را به دلیل تقاضای ضعیف بخش خودرو کاهش داده اند اما همچنان انتظار دارند قیمت پلاتین در سال ۲۰۲۵ افزایش یابد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۰۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۵۲.۴۵ دلار رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۷۲.۶۸ دلار رسید.

دیگر خبرها

  • طلای جهانی سقوط کرد
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱