Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@23:29:38 GMT

آغاز برداشت انگور در ملایر

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۸۹۲۱

آغاز برداشت انگور در ملایر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیدمهدی میرباقری، مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر افزود: میزان تولید انگور در ملایر به طور میانگین ۲۳ تن در هکتار است که سالانه بیش از ۲۴۰ هزار تن انگور از سطح باغ‌های این شهرستان برداشت می‌شود.

میرباقری بیان کرد: امسال به دلیل ریزش تگرگ و سرمازدگی بهاره، باغ‌های انگور ملایر دچار خسارت شد و شاهد کاهش حدود ۳۰ درصدی تولید انگور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر پیش‌بینی کرد: امسال بیش از ۲۰۰ هزار تن انگور از سطح تاکستان‌های ملایر برداشت شود.

میرباقری گفت: روستا‌های انگورخیز ملایر در بخش مرکزی و زند همچون پیهان، مصلحان، مرویل، میشن و ۱۲ روستای دره جوزان به دلیل بارندگی بهاره دچار خسارت شدند.

او  افزود: با وجود بارندگی‌های فصل بهار، انگور ملایر از کیفیت بالایی برخوردار است که از ۲۴۰ هزار تن انگور، حدود ۷۵ درصد آن به انواع کشمش تبدیل می‌شود.

میرباقری با بیان اینکه از هر چهار کیلو انگور، یک کیلو کشمش به‌دست می‌آید گفت: سالانه بیش از ۳۵ هزار تن کشمش از این شهرستان به کشور‌های حوزه خلیج‌فارس، کشور‌های اروپایی و اقیانوسیه صادر می‌شود که کشمش ملایر دارای برند جهانی است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر خاطرنشان کرد: این میزان کشمش توسط ۶۱ کارخانه فرآوری کشمش با ظرفیت اسمی ۸۱ هزار تن تولید می‌شود که در فصل فعالیت زمینه اشتغال برای بیش از یک‌هزار نفر را فراهم می‌کند.

میرباقری ادامه داد: ۸۵ درصد انگور ملایر رقم بی‌دانه سفید است که به‌تازگی چند رقم تجاری جدید که دارای بازارپسندی و ارزآوری خوبی هستند و برای تازه‌خوری مصرف می‌شود، در احداث باغ‌های جدید وارد شده است.

او گفت: از میزان انگور تولیدی ملایر ۲۵ درصد به مشتقات دیگر همچون شیره، باسلق، آبغوره، سرکه، رب انگور، شیرشیره و شربت انگور تبدیل می‌شود که در این راستا در صدد حمایت از سرمایه‌گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی انگور هستیم.

میرباقری همچنین به برگزاری جشنواره خوشه برتر انگور در باغ نمونه داربستی غفاری در بیستم شهریور اشاره کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ د 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی برداشت انگور هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۸۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سلمان فارسی» یک پروژه جریان ساز است/ پخش سریال در ۱۴۰۵

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما با همراهی محسن برمهانی معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی» بازدید کرد و در جریان روند تولید آن قرار گرفت. در این بازدید مهدی نقویان رئیس سیمافیلم و جمعی از مدیران ستادی معاونت سیما حضور داشتند.

در ابتدا جبلی در کنار داود میرباقری (کارگردان)، برمهانی (معاون سیما) و حسین طاهری (تهیه‌کننده) و گروه همراه به تماشای سکانس‌هایی از پروژه نشستند و بخش‌هایی از سریال در حضور وی تصویربرداری شد. در ادامه میرباقری و طاهری، رئیس سازمان صداوسیما را در جریان روند تولید سریال قرار دادند و توضیحاتی درباره لوکیشن آتشکده ماربین ارائه کردند.

انوش معظمی، امیررضا دلاوری، فرخ نعمتی و حسام منظور از جمله بازیگرانی بودند که در لوکیشن آتشکده ماربین حضور داشتند و مقابل دوربین رفتند.

سکانسی که در بازدید جبلی تصویربرداری شد، مربوط به بازی انوش معظمی و حضور هنروران بسیاری بود که در کنار این بازیگر قرار داشتند و به خاطر دقت و حساسیتی که میرباقری در کارگردانی دارد، این سکانس چند بار تکرار شد تا مورد تایید کارگردان قرار بگیرد.

جبلی در حاشیه بازدید از پشت صحنه این سریال گفت: من برای عرض خسته نباشید به گروه تولید سریال خدمت آقایان میرباقری، طاهری و عوامل تولید این مجموعه از جمله بازیگران، هنروران و عوامل پشت دوربین رسیدم تا همچون گذشته در جریان روند تولید و پیشرفت پروژه قرار بگیرم. ما در سازمان صداوسیما تمام هم و غم و تلاشمان این است که نیاز‌های این مجموعه فاخر و تاریخی و جریان ساز تامین شود. خوشبختانه مراحل تولید اعم از تهیه و تامین زیرساخت‌ها و ساخت و ساز‌ها و یا تامین مراحل مختلف تولید طبق برنامه پیش می‌رود.

وی ادامه داد: امسال یکی از سخت‌ترین سال‌های تولید سریال در طول این هفت سال است که تولید این سریال آغاز شده است. می‌توانم بگویم امسال یک سال سرنوشت ساز است؛ لذا وظیفه ما در سازمان صداوسیماست که از همه ظرفیت‌ها و اختیارات مان استفاده کنیم تا این مجموعه طبق برنامه ریزی پیش برود. چون استاد میرباقری و همکارانشان با جدیت مثال زدنی کار را پیش می‌برند. در سرمای زمستان و در مناطق پربرف و در گرمای تابستان زیر آفتاب کار را با دقت و وسواس و حساسیت کار را دنبال می‌کنند. امیدوارم ما و همکارانمان در سازمان و به خصوص سیمافیلم هم بتوانیم همچون گذشته در خدمتشان باشیم.

تلاش برای پخش در ۱۴۰۵

در ادامه میرباقری در باره روند تولید سریال افزود: فصل تولد سلمان را گرفته ایم و این روز‌ها کار ادامه دارد. در اصل سکانس‌ها مربوط به بودخشان (پدر سلمان)، فرماندار جی است که در آتشکده ماربین مقابل دوربین می‌رود. 

وی در پاسخ به این سوال که کار چه زمانی به پایان خواهد رسید هم گفت: ما طبق برنامه پیش می‌رویم؛ تدوین هم در حال انجام است و تلاشمان می‌کنیم سریال را سال ۱۴۰۵ به پخش برسانیم. 

سریال سلمان فارسی یک دانشگاه عظیم است

حسین طاهری هم درباره تولید سریال گفت: سلمان فارسی یکی از مجموعه‌های بزرگ صداوسیماست که در تولید آن هم نگاه مدیران و هم نگاه ما به آینده و نسل‌های بعدی است. اینجا یک دانشگاه عظیم است که نسل‌ها را برای صنعت فیلمسازی رشد می‌دهد.

وی ادامه داد: در معماری مجموعه تلاش شد تا یک کار جدی از ایران باستان را به جا بگذاریم. دوره‌ای که مغفول مانده بود، اما با همت دکتر جبلی این بستر ایجاد شد. 

جبلی در انتها به تماشای راش‌هایی از سریال نشست و با طاهری، میرباقری و احمدجو درباره قصه و بخش‌های مختلف این سریال گفتگو کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • «سلمان فارسی» یک پروژه جریان ساز است/ پخش سریال در ۱۴۰۵
  • میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را ۱۴۰۵ به پخش برسانیم
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه