Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-27@17:46:45 GMT

۱۰ متخصص روانپزشکی به شهدای سلامت پیوستند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۹۲۲۲

صراط:

مجید صادقی روانپزشک، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص شیوع ویروس کرونا و خدمت رسانی روانپزشکان و روان شناسان در بیمارستان ها و مراکز روانشناختی و مشاوره به بیماران گفت: کادر درمان اصولاً بیشترین تعداد مبتلایان به این بیماری را دارند، تعدادی از همکاران روانپزشک و روان شناس با حضور در بیمارستان ها و مراکز درمانی به پرستاران، پزشکان و خانواده های آسیب دیده کرونایی روحیه می دادند تا علاوه بر درمان خستگی جسمی، خستگی روحی آنها نیز برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: متاسفانه تعداد بسیار زیادی از همکاران متخصص حوزه روانپزشکی در حین انجام وظیفه به این بیماری مبتلا شده  و حدود ۱۰ تن از این متخصصان جان خود را از دست دادند و به جمع شهدای سلامت پیوستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: متاسفانه ما در دوران حساسی به نام کرونا قرار داریم، ویروس هزار چهره ای که زندگی را به نسبت سال های گذشته با تغییراتی رو به رو کرده است.

او افزود: بیماری باعث شده است تا برخی از افراد جامعه شیوه نامه های بهداشتی را به شدت رعایت کنند و حتی با بیماری وسواس فکری ناشی از ترس ابتلا به کرونا رو به رو شوند و برخی دیگر نیز این موضوع برایشان بی اهمیت است و می توانند شیوع بیماری را در جامعه افزایش دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: اگر فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و به طور کلی شیوه نامه های بهداشتی را در کشور رعایت کنیم، این بیماری به سرعت ریشه کن می شود، لذا به افراد توصیه جدی می شود از دیدار خانواده به ویژه افراد مسن خودداری کنند و در صورت لزوم هنگام ملاقات تمام موارد بهداشتی رعایت شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مجید صادقی روانپزشکان شهدای سلامت صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۹۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا