Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:19:30 GMT

چرا دانش آموزانی چاق و کم تحرک داریم؟

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۹۲۸۲

چرا دانش آموزانی چاق و کم تحرک داریم؟

بررسی علل چاقی و کم تحرکی دانش آموزان ایران نشان می‌دهد که سه مقوله عوامل اجتماعی یا مدرسه‌ای، سبک زندگی والدین و ویژگی‌های دانش آموز نقش ویژه‌ای در این پدیده نگران کننده دارند.

به گزارش ایسنا، اضافه وزن و چاقی در دانش آموزان عوامل موثر و زمینه ای متفاوتی دارد و باید اذعان کرد که نمی توان چاقی و اضافه وزن را نتیجه انتخاب آگاهانه سبک زندگی کودکان و نوجوانان دانش آموز دانست، بلکه عوامل زمینه ای و محیطی در جامعه، مدرسه، منزل و همچنین عادات رفتاری، نوع تغذیه و سبک زندگی والدین تاثیرات تعیین کننده ای در ایجاد اضافه وزن و چاقی دانش آموزان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوامل اجتماعی یا مدرسه‌ای

بر اساس دستورالعمل کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم که از سوی فدراسیون دانش آموزی در اختیار ایسنا قرار گرفته است، از جمله عوامل اجتماعی یا مدرسه ای می توان به عادی شدن چاقی در محیط اجتماعی، نبودن مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روی شهری، کم توجهی سازمان های محلی به توسعه فعالیت ورزشی کودکان، فروشگاه های مواد غذایی در مسیر مدرسه، نحوه گذراندن اوقات فراغت جامعه، کم توجهی به برنامه و فوق برنامه تربیت بدنی در مدارس، عدم دسترسی به مراکز ورزشی، زندگی ماشینی و شهری، کمبود عرضه و امکانات ورزشی مدارس و نیز توزیع مواد غذایی چرب، شیرین و نمکدار در بوفه مدارس اشاره کرد.

سبک زندگی والدین

عدم نظارت والدین بر میزان تماشای تلویزیون و استفاده فرزند از وسایل رایانه ای، کنکورزدگی والدین، موقعیت و اندازه کوچه و منزل، کم تحرکی والدین، عدم ترغیب والدین به فعالیت حرکتی، وضعیت وزن والدین، ترجیحات غذایی والدین، دسترسی به غذا در منزل، میزان مصرف غذایی والدین، دانش تغذیه خانواده عواملی هستند که به عنوان سبک زندگی والدین در اضافه وزن و چاقی دانش آموزان تاثیر گذار هستند.

ویژگی‌های دانش آموز

علاوه بر این، ویژگی های دانش آموزان نظیر سن، وراثت، جنس، عادت به پرخوری، قدرت تصمیم گیری و اراده، نداشتن برنامه شخصی، عادت به کم تحرکی و وابستگی به فضای مجازی در اضافه وزن و چاقی آن ها اثرگذار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چاقی کودکان چاقی كم تحركي دانش آموزان چاقی دانش آموزان کم تحرکی دانش آموزان سبک زندگی والدین اضافه وزن و چاقی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901135

دیگر خبرها

  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)
  • (ویدئو) روش خطرناک دانش آموزان یک روستا برای رفتن به مدرسه
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • وضعیت غمناک دانش‌ آموزانی که به‌ دلیل سیل و تخریب جاده ها به کنکور نرسیدند