Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@12:22:37 GMT

۶۰ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان عضو تعاونی ها هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۹۳۱۹

۶۰ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان عضو تعاونی ها هستند

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه بر عملکرد تعاونی های نظارت شود، گفت: ۶۰ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان عضو تعاونی ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «احمد علی موهبتی» در آیین تجلیل از تعاونی های برتر سیستان و بلوچستان گفت: اگر فعالیت برخی از تعاونی ها را مرور کنیم می بینیم بسیار تاثیر گذار بوده اند که بخش عظمی از اقتصاد کشور را به پویایی و تحرک وا داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

  استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با آنچه که مورد انتظار از تعاونی ها بود فاصله زیاد است زیرا تعاونی ها در جهت رفاه حال محرومین گسترش نیافته ست.

 

موهبتی با اشاره به اینکه کارکردهای تعاونی ها آسیب شناسی شود، گفت: یکی از میاحثی که تعاونی را با شکست روبه رو می کند زیاده خواهی انسان است. مدیران و اعضای تعاونی ها طوری رفتار می کنند که فقط خودشان را می بینند که باید دستگاه های مربوطه بر تعاونی ها نظارت داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه 60 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان عضو تعاونی ها هستند افزود: تعاونی ها زمینه اشتغال 50 هزار نفر را فراهم کرده است.

 

موهبتی به طرح های زود بازده اقتصادی اشاره کرد و گفت:  اگر تعاونی شکل می گیرد و این تعاونی وظیفه خودش را به خوبی انجام دهد ولی نتیجه نداشته باشد اثری نخواهد داشت.

 

وی افزود: اگر اشتغالی در حوزه تعاونی ها ایجاد می کنیم نتیجه آن تولید نباشد محکوم به شکست است.

 

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کمک دولت به تعاونی ها در بخش تسهیلات بوده است، ادامه داد: این تسهیلات به خوبی در استان استفاده نمی شود.

 

موهبتی با اشاره به اینکه بر نظارت  بر تعاونی ها برای جلوگیری از انحراف به جد عمل کنیم، گفت: برخی از تعاونی ها اثر لازم را ندارد و تولیدکنندگان ما در بخش کشاورزی هیچ منفعتی از این وجود این تعاونی ها نمی برند.

 

وی افزود: اعتماد مردم را به تعاونی ها جلب کنیم اگر یک تعاونی ما در حوزه استان آسیب ببیند و نتیجه ندهد و در عوض آن 99 نپموفق باشد این یک تعاونی اثر منفی آن بیشتر از 99 تعاونی موفق است.

 

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تلاش کنیم یک تعاونی راکد نشود زیرا که اثر سوء بر جامعه می گذارد و  قطعا در شرایط فعلی که کشور  درحوزه کار و تلاش رنج می برد و آسیب جدی دیده است.

 

موهبتی با تاکید بر اینکه تعاونی ها به سمت و سوی فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی هدایت شوند، گفت: اشکال بزرگ تعاونی ها ما این است که تولید می کنند اما منفعت حداکثری را واسطه ها می برند.

 

وی با اشاره به اینکه کالای ایرانی استفاده کنیم، افزود: همگان در گسترش فرهنگ تعاونی هاس مسئول هستند و در این راستا گام برداریم تا انحراف ایجاد نشود.

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: تعاونی راکد بخش کشاورزی تعاونی ها استاندار سیستان و بلوچستان تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۹۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان

دریافت 11 MB

دیگر خبرها

  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود