Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@20:43:25 GMT

۳۸۰۰ خانوار از صندوق بیمه روستایی استان زنجان مستمری دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۹۴۸۸

۳۸۰۰ خانوار از صندوق بیمه روستایی استان زنجان مستمری دریافت می‌کنند

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان با اشاره به اینکه "۳ هزار و ۸۰۰ خانوار در استان زنجان مستمری‌بگیر این صندوق هستند" گفت: این افراد ماهانه حدود ۱.۵ میلیارد تومان مستمری دریافت می‌کنند. - اخبار استانها -

علی عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زنجان با بیان این‌که "تعداد بیمه شدگان صندوق بیمه روستائیان، کشاورزان و عشایر استان قریب به 47 هزار نفر است" اظهار داشت: عضویت در این صندوق دارای محدودیت سنی است و طبق قانون احکام دائمی کشور افراد در محدوده سنی 18 تا 50 سال می‌توانند به عضویت صندوق درآیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود تفاهم‌نامه‌ی بین صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر با معاونت صنایع دستی اداره میراث فرهنگی که از دو سال گذشته منعقد شده است افزود: بعد از ابلاغ بخش‌نامه مذکور به استان، بیش از 100 نفر از فعالان صنایع دستی در رشته‌های مختلف عضو این صندوق بیمه شده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان با بیان این‌که "اخیرا بخش‌نامه جدیدی نیز صادر شده تا بر طبق آن کسانی که در دبیرخانه مشاغل خانگی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعال‌ هستند درصورت ارائه معرفی‌نامه از این سازمان به عضویت این صندوق وارد شوند" گفت: فهرست مشاغل خانگی در حوزه‌های مختلف شامل کشاورزی در 52 رسته، صنایع دستی و گردشگری در 57 شغل، صنعت و معدن 24 شغل، فرهنگ و ارشاد با 13 رسته شغل، می‌باشند و افراد مشغول در رسته‌های اعلامی می‌توانند با ارائه معرفی‌نامه‌ معتبر از دبیرخانه مشاغل خانگی وزرات تعاون مجوز تایید شده از سوی دبیرخانه، در صورت سکونت در روستا و شهر‌های زیر 20 هزار نفر جمعیت و بالای 20 هزار نفر جمعیت به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر درآیند.

وی با بیان این‌که "افراد عضو صندوق بیمه روستائیان بعد از 15 سال عضویت با 65 سال سن بازنشسته شده و از حقوق و مزایای صندوق استفاده می‌کنند" خاطرنشان کرد: پرداخت حقوق به مستمری‌بگیران بر اساس میانگین حق بیمه پرداختی در دو سال آخر انجام می‌گیرد به طوری که دو سوم مبلغ فصل درآمد دو سال آخر حق بیمه پرداختی و تعداد سنوات بیمه پردازی معیار پرداخت مستمری ماهانه قرار می‌گیرد.

عباسی با بیان این‌که "3 هزار و 800 خانوار مستمری‌بگیر در استان زنجان وجود دارد که ماهانه حدود یک و نیم میلیارد تومان مستمری ماهانه به حساب افراد مذکور واریز می‌شود" گفت: میزان پرداختی ماهانه به مستمری‌بگیران از 150 هزار تومان تا 900 هزار تومان متغیر است با این وجود طبق ابلاغیه دولت همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران انجام شده است که بر اساس آن امسال حقوق مستمری بگیران 26 درصد افزایش خواهد یافت و ظرف مدت یک ماه آینده نیز مابه‌التفاوت حقوق از ابتدای فروردین ماه تا حال حاضر به حساب مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه: صندوق‌های بیمه روستایی در شرایط کرونا نیازمند حمایت بیشتری است105 هزار خانوار استان مازندران زیرپوشش صندوق بیمه روستاییان و عشایر شدندجوکار: عدالتی در توزیع یارانه ها در کشور نیست/ روستاییان و مناطق محروم کمترین یارانه را دریافت می‌کنند

به گفته این مسئول، در طول سال گذشته 500 خانوار عضو صندوق از تسهیلات ارائه شده استفاده کرده‌اند اما در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمام 3 هزار و 500 خانوار مذکور در لیست دریافت تسهیلات سه تا پنج میلیون تومانی بدون ضامن، صندوق قرار خواهند گرفت. 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان تاکید کرد: با توجه به ادامه‌دار بودن شیوع ویروس کرونا، کمپین روستای بدون کرونا نیز تمدید شده و در حال فعالیت است، با این وجود بعد از شیوع کرونا در استان تا حال حاضر 20 نفر توسط کمپین روستای بدون کرونا تایید شده و از امکانات و تسهیلات که صندوق بیمه در اختیارشان قرار داده است، استفاده کرده‌اند.

وی در بخش دیگر با اشاره به این‌که همزمان با روز ملی روستا همایش روستا‌ها نیز برگزار خواهد شد عنوان کرد: هدف از برگزاری همایش روستا بازخوانی تجارب و طرح‌های اجرا شده توسط سازمان‌های مردم نهاد، تسهیل‌گران حوزه‌های توانمندسازی، اشتغال، محیط زیست، سلامت و حمایت اجتماعی از زنان و کودکان روستایی و عشایری و در نهایت استفاده از ظرفیت این افراد در گسترش رفاه و بیمه‌های اجتماعی در میان جوامع روستایی و عشایری است.

عباسی گفت: در پایان همایش ضمن رونمایی از طرح جدید صندوق در توسعه روستایی، از طرح یاوران روستا که پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار توسعه روستایی در بحث ترویج، تسهیل‌گری، تبلیغات هستند در طول مراسمی که در تهران به میزبانی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل خواهد شد تقدیر به عمل خواهد آمد.

این مسئول تصریح کرد: همایش روستا‌ها پانزدهم مهر ماه همزمان با روز ملی روستا برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند برای کسب اطلاعات بیش‌تر با شماره 02184682368 تماس بگیرند، شرکت کنندگان نیز می‌توانند آثار خود را حداکثر تا 15 شهریور ماه به ایمیل دبیرخانه جشنواره به نشانی roozeroosta@gmail.com ارسال کنند.

انتهای پیام/س

R7707/P/S6,59/CT1 بیشتر بخوانید... سقط ده‌ها جنین در استان زنجان در پی آلودگی شدید کارخانه‌ها / چرا مردم منطقه باید تاوان بدهند؟ عضو کمیسیون برنامه و بودجه: صندوق‌های بیمه روستایی در شرایط کرونا نیازمند حمایت بیشتری است ۱۰۵ هزار خانوار استان مازندران زیرپوشش صندوق بیمه روستاییان و عشایر شدند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... سقط ده‌ها جنین در استان زنجان در پی آلودگی شدید کارخانه‌ها / چرا مردم منطقه باید تاوان بدهند؟ عضو کمیسیون برنامه و بودجه: صندوق‌های بیمه روستایی در شرایط کرونا نیازمند حمایت بیشتری است ۱۰۵ هزار خانوار استان مازندران زیرپوشش صندوق بیمه روستاییان و عشایر شدند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با تسنیم: برای بازگشت مرزبانان گروگان‌ گرفته‌شده در تلاشیم / ادعای ‌افغانستانی‌ها ‌بی‌اساس بود‌ ۲ مدیرعامل شرکت توانیر: کم‌مصرف‌ها از پرداخت ‌‌قبوض برق معاف خواهند شد ۳ از زمان محدود آغاز سال تحصیلی تا نگرانی‌های والدین اصفهانی؛ سال تحصیلی به چه صورت برگزار می‌شود؟ ۴ بی‌تدبیری دولت در حوزه گندم /‌ عرضه آزاد کالاهای وارداتی با ارز دولتی ۵ آستان قدس رضوی هتک حرمت به قرآن مجید را محکوم کرد ۶ شورای ائتلاف نیروهای انقلابی خوزستان: نظارت میدانی رئیس مجلس فرصتی مناسب برای توسعه خوزستان است ۷ بازگشایی مدارس استان خوزستان به صورت حضوری منتفی شد ۸ آمادگی بالای نیروی دریایی سپاه در حفاظت از مرزهای ‌آبی‌ ایران / دشمن را در خلیج فارس به ستوه آورده‌‌ایم مهمترین اخبار استانها بی‌تدبیری دولت در حوزه گندم /‌ عرضه آزاد کالاهای وارداتی با ارز دولتی وعده‌ای در نطنز که پس از ۶ سال هنوز محقق نشد /زیرساخت‌های رفاهی ایستگاه راه آهن بادرود چه زمانی افتتاح می‌شود؟ اصفهان|حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست/ نظارت سرسختانه‌ در اجرای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس پیش‌بینی افزایش تولید برنج در گیلان؛ بسیج مهندسین کشاورزی برای تأمین امنیت غذایی وارد عمل شد مهمترین اخبار تسنیم بازگشایی مدارس در تفاهم با وزارت بهداشت انجام شد/ ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه کمتر می‌شود ابراز نگرانی نمکی از وقوع موج جدید کرونا به‌دلیل بی‌توجهی‌ها وام ودیعه مسکن مشکل مسکن استیجاری را حل نمی‌کند امام جمعه آرژانتین: سناریوی دشمن در توهین به پیامبر را رصد کنیم/ تکرار سناریوی ۲۰۱۵ در اسلام‌هراسی ریشه تورم اخیر در اقتصاد ایران چیست؟/ واکاوی اثر کسری بودجه دولت و شوکهای ارزی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان زنجان مستمری بگیران عشایر استان بیمه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است

سرحدی گفت: ولی الان باید به خانه بهداشت بروید و یک کد ارجاع می‌دهند که با آن به پزشک مراجعه کنیم و اگر پزشک آزمایش بنویسد باید برای جواب آزمایش یک کد ارجاع دیگری بگیریم و این کار وقت زیادی از بیمار را ضایع می‌کند و اگر زیر ساخت این کار آماده نشده چرا مردم را سردرگم می‌کنند.

وی افزود: افراد بر اساس ارزیابی وضع که متولی آن وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است ارزیابی وسع می‌شوند و پنج دهک اول درآمدی کاملاً به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه هستند و در مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد دولتی دانشگاهی و خصوصی خدمت می‌گیرند.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل استان در خصوص بیمه روستاییان و عشایر تصریح کرد: با بیان اینکه پوشش بیمه، بیمه‌شدگان روستایی و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا پنج درآمدی، به‌صورت سیستمی و متمرکز به‌صورت رایگان به مدت یک سال تمدید شد.

وی ادامه داد: بیمه‌شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ادارات بیمه سلامت جهت تمدید پوشش بیمه خود ندارند و در مراکز ارائه‌دهنده خدمات سلامت صرفاً با ارائه کد ملی می‌توانند خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند.

سرحدی اظهار کرد: دهک‌های یک تا پنج درآمدی به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و دهک‌های ۶ تا ۹ در آمدی مشمول تخفیف ۵۰ تا ۸۰ درصد سرانه از پوشش بیمه برخوردار می‌گردند؛ همچنین دهک یک تا سه درآمدی خدمات بستری را در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند.

معاونت بیمه و خدمات سلامت استان بیان کرد: بیمه سلامت دارای چهار صندوق است که عبارت‌اند از: صندوق روستاییان و عشایر، صندوق سلامت همگانی ایرانیان، صندوق سایر اقشار و صندوق کارکنان دولت و در صندوق روستائیان، ساکنین روستاها و عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه هستند.

وی با بیان اینکه بیمه‌شدگان صندوق روستاییان و عشایر به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه هستند گفت: بیمه‌شدگان صندوق روستاییان و عشایر با رعایت نظام ارجاع می‌توانند از خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی در سطح دو و سه بهره‌مند شوند؛ هر نوبت ارجاع تا یک ماه معتبر است و بیمه‌شدگان می‌توانند با هر نوبت ارجاع به دو یا سه پزشک متخصص دارای تخصص‌های متفاوت مراجعه نمایند.

سرحدی خاطرنشان کرد: سازمان بیمه سلامت ایران در بحث دولت الکترونیک پیشرو است؛ یکی از قابلیت‌های خوب خدمات غیرحضوری به بیمه‌شدگان سامانه شهروندی به نشانی bimehsalamatiranian.ir است، بیمه‌شدگان می‌توانند برای تکمیل روند پوشش بیمه سلامت خود به‌صورت حضوری به نشانی مذکور مراجعه نمایند و یا با گرفتن کد دستوری استحقاق سنجی #۱۶۶۶* از استحقاق و پوشش بیمه خود مطلع شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند