Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گره علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از نیوزوایز، پژوهشگران "دانشگاه کرنل" (Cornell University) آمریکا در بررسی جدید خود، نقشه‌هایی احتمالی در مورد نحوه ابتلای اندام‌های بدن به کروناویروس ارائه داده‌اند و عوامل مولکولی را شناسایی کرده‌اند تا شاید بتوانند به تسهیل و یا محدود کردن عفونت کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"سدریک فسکوت" (Cedric Feschotte)، نویسنده ارشد این پژوهش گفت: داده‌های این پژوهش نشان می‌دهند که کووید- ۱۹ تنها یک بیماری تنفسی نیست؛ بلکه بسیار گسترده‌تر است و ظرفیت تاثیرگذاری بر اندام‌های دیگر را نیز دارد. ارزیابی‌های ما نشان می‌دهند که طیف گسترده‌ای از آسیب‌پذیری سلولی در این میان وجود دارد.

پژوهشگران در این بررسی، نقشه ۲۸ ژن انسانی و گیرنده‌ها و عوامل مرتبط با کروناویروس را تهیه کردند. آنها می‌توانند با بررسی بیان آر ان ‌ای هر سلول در این ژن‌ها، بافت‌ها و سلول‌هایی که بیشتر نسبت به عفونت ناشی از کروناویروس آسیب‌پذیر هستند، را شناسایی کنند.

این گروه پژوهشی، بیان آران‌ای را در بافت‌های سالم انسانی بررسی کردند تا اطلاعات جامعی در مورد عوامل مولکولی که به تسهیل و یا محدودیت عفونت ناشی از کروناویروس منجر می‌شوند، ارائه دهند.

نقشه‌برداری از ورودی‌های متفاوت ویروس، برای پیش‌بینی محل ورود آن به بدن، ضروری است. به علاوه، پژوهشگران دیگر هم با مشخص کردن ریشه‌های مولکولی عفونت می‌توانند از این نواحی به عنوان اهدافی برای کشف دارو و غلبه بر عفونت استفاده کنند.

این پژوهش که مسیرهای ورود کروناویروس و نحوه ورود آن به ریه‌ها، سیستم عصبی مرکزی و قلب را نشان می‌دهد، از داده‌های بالینی پشتیبانی می‌کند که نشان می‌دهند کروناویروس، بر روده، کلیه و جفت هم اثر می‌گذارد.

به گفته پژوهشگران، گروه خاصی از سلول‌های پروستات نیز ممکن است تحت تاثیر کروناویروس قرار بگیرند و آسیب‌هایی برای مردان در پی داشته باشند.

این پژوهش، در مجله "Cell Reports" به چاپ رسید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

169 / 336 اندام بدن کرونا ویروس پژوهش ژن انسانی کشف دارو سلول‌های پروستات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اندام بدن کرونا ویروس پژوهش ژن انسانی کشف دارو سلول های پروستات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۹۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟

با توجه به شیوع زیاد آلرژی در فصل بهار فاطمه عدالت فر، کارشناس مامایی با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره احتمال آلرژی گرفتن مادران باردار در فصل بهار توضیح داد.

او گفت: ممکن است مادرانی که قبلا آلرژی نداشته اند، حین بارداری در فصل بهاری این آلرژی را داشته باشند.

او همچنین رعایت برخی نکات برای مادران بارداری که در فصل بهار دچار آلرژی شده‌اند را ضروری دانست و افزود: مادری که به آلرژی مبتلا شده٬ ممکن است به جنینش هم انتقال دهد.

عدالت فر در پاسخ به این سوال که آیا حتما مادران باردار آلرژی را به جنین منتقل می‌کنند؛ گفت: اگر رعایت نشود به صورت تنگی نفس یا وزن کم هنگام تولد خودش را بروز می‌دهد.

او همچنین در پاسخ به این سوال که افرادی که جراحی شکمی انجام داده‌اند هم می‌توانند باردار شوند؛ بیان کرد: بهتر است بگذارند زخم ترمیم شود.

این کارشناس درباره چکاپ‌های مهم برای مادران بالای ۴۰ سالی که می‌خواهند باردار شوند نیز توضیح داد.

او گفت: این افراد باید ذخیره تخمدانی کافی داشته باشد.

در پایان نیست موضوع افرادی که تعویض مفصل انجام داده‌اند و می خواهند باردار شوند بررسی شد.

عدالت فر در این باره گفت: باید تاییدیه پزشکشان را بگیرند.

توضیحات بیشتر را در ویدیوی زیر تماشا کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • انسان‌ها سوگیری یادگیری ماشینی را بیشتر از سوگیری خود تشخیص می‌دهند
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد