Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@02:12:41 GMT

سهم 40 درصدی شهرک صنعتی توس در شاخص آلودگی فاضلاب

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۹۷۹۶

سهم 40 درصدی شهرک صنعتی توس در شاخص آلودگی فاضلاب

تفضلی گفت: عدم تحقق تعهد شهرک صنعتی در احداث تصفیه‌خانه مستقل، سبب کاهش راندمان تصفیه‌خانه‌ غرب مشهد شده به‌طوری‌که 40 درصد شاخص آلودگی فاضلاب متعلق به فاضلاب صنعتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد تفضلی، مدیر دفتر تجهیزات منابع مالی و توسعه مشارکت شرکت آبفای مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، در رابطه وضعیت فعلی تصفیه فاضلاب شهرک صنعتی توس گفت: مدول اول تصفیه‌خانه شهرک صنعتی توس در حال حاضر با ظرفیت 4 هزار مترمکعب در شبانه‌روز در حال بازچرخانی آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود : حجم فاضلاب بیشتر از 4 هزار مربع که از ظرفیت تصفیه‌خانه بیولوژیکی شهرک صنعتی خارج است وارد خط صنایع شده و به تصفیه‌خانه‌های غرب مشهد منتقل می‌شود.

 

مدیر دفتر تجهیزات منابع مالی و توسعه مشارکت شرکت آبفای مشهد ضمن اشاره به مشکلات بیولوژیکی تجمیع فاضلاب خانگی و صنعتی در یک تصفیه‌خانه خاطر نشان کرد: به‌کرات به شرکت شهرک‌های صنعتی هشدار داده‌شده که ادغام فاضلاب خانگی و صنعتی و انتقال پساب صنعتی از شرق به غرب مشهد به‌عنوان معضلی زیست‌محیطی به‌حساب می‌آید و در آینده مخاطراتی به همراه دارد.

 

وی افزود: پساب صنعتی با فاضلاب خانگی همخوانی ندارد و فرآیند تصفیه فاضلاب شهری را دشوار‌تر می‌کند.

 

تفضلی اذعان داشت: در جلسات مختلف از شهرک صنعتی توس درخواست شده تا نسبت به تعیین و تکلیف قرارداد منعقدشده مبنی بر احداث تصفیه‌خانه مستقل شهرک صنعتی توس اقدام کنند ولی آن‌ها خبر قراردادشان با پیکان کار پروژه منتشر کردند و نزدیک به دو دهه است که هیچ‌گونه اقدام و حرکت مثبتی در این زمینه از سوی شهرک‌های صنعتی برداشته نشده است.

 

وی افزود: عدم تحقق تعهد شهرک صنعتی در احداث تصفیه‌خانه مستقل، سبب کاهش راندمان تصفیه‌خانه‌ غرب مشهد شده است به‌طوری‌که 40 درصد شاخص آلودگی فاضلاب متعلق به فاضلاب صنعتی است.

 

مدیر دفتر تجهیزات منابع مالی و توسعه مشارکت شرکت آبفای مشهد تصریح کرد: بر اساس شرح وظایف شرکت آبفای مشهد تنها وظیفه ما تحویل فاضلاب خانگی از مشترکین و تصفیه آن است و هیچ‌گونه اختیاری برای پیگیری بررسی وضعیت تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی به شرکت آبفای مشهد داده نشده است.

 

وی افزود: نه می‌توانیم جلوی ورود فاضلاب شهرک صنعتی توس به مدار اگو شهری را بگیریم و نه فاضلاب صنعتی به محیط بیرون ریخته می‌شود که محیط زیست استان به قضیه ورود پیدا کند، لذا بایستی سازمانی متولی بررسی وضعیت فاضلاب شهرک‌های صنعتی شود تا این‌گونه حدود 20 سال هزینه تصفیه فاضلاب خود را بر دوش بیت‌المال نیندازند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت آبفای مشهد شهرک های صنعتی شهرک صنعتی توس فاضلاب خانگی تصفیه خانه غرب مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید صادقی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید علیرضا فخاری، استاندار تهران از ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی «ایران اکسپو ۲۰۲۴» و واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مفتخر شدیم که امروز در خدمت استاندار تهران بودیم و ایشان از غرفه شرکت شهرک های صنعتی استان تهران بازدید کردند.

صادقی حضور شهرک های صنعتی استان تهران در این نمایشگاه را متفاوت از سال های دیگر دانست و گفت: امسال برای حضور تعدادی از واحدهای صنعتی یک پاویون اختصاصی در نظر گرفتیم و با توجه به اینکه نمایشگاه در سالن های مختلف در رشته صنعت های خاص برگزار می شود، ما در سالن ۳۸ و در رشته صنعت ساختمان حضور پیدا کردیم.

وی در ادامه به بازدید استاندار تهران از ۱۰ شرکت فعال در حوزه صادرات و مستقر در نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» اشاره و عنوان کرد: ایشان در این بازدید از میزان توانمندی، صادرات و مشکلات این واحدها مطلع شدند، که انشالله با پپگیری های لازم در حوزه رفع موانع شاهد حل معضلات و افزایش میزان صادرات خواهیم بود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران برپایی نمایشگاه توانمندی های صادراتی را فرصت خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی بین کشورها اعلام کرد و افزود: با وجود تمام محدودیت هایی که در دنیا برای ایران ایجاد کرده اند، خوشبختانه شاهد تلاش همه صنعتگران، کارگران، کارآفرینان، جوانان و دانشمندان هستیم که روز به روز به دانش تولیدی ما افزوده شده و دنیا نمی تواند چشمش را بر تولیدات با کیفیت و بادوام ایرانی ببندد.

صادقی با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از ۱۶ هیات تجاری در پاویون شرکت شهرک های صنعتی استان تهران حضور پیدا کردند، گفت: بسیاری از جلسات توسعه بازار برگزار شد و به نظر می رسد که پس از پایان نمایشگاه بتوانیم گزارش خوبی از انعقاد تفاهمنامه و قراردادهای همکاری و فروش محصولات را اعلام و افزایش صادرات محصولات تولیدی کشور با اولویت تهران را داشته باشیم.

کد خبر 6092487

دیگر خبرها

  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر