Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@09:07:37 GMT

بازدید رئیس مجلس از شرکت لوله سازی اهواز

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۹۸۴۲

بازدید رئیس مجلس از شرکت لوله سازی اهواز

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بازدید نظارتی از شهر‌های خوزستان، از شرکت لوله سازی اهواز بازدید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در آخرین روز از بازدید‌های میدانی خود در استان خوزستان، ابتدا با حضور در شهر سوسنگرد علاوه بر کانال mc ۱، از طرح‌های کشاورزی شهر سوسنگرد بازدید و از روند اجرای آن‌ها دیدن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر قالیباف سپس راهی اهواز شد و از شرکت لوله سازی اهواز بازدید کرد.  
شرکت لوله سازی اهواز تا سال ۷۹ متعلق به شرکت ملی نفت ایران بود و پس از آن به صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نفت واگذار شد.

خط انتقال گوره به جاسک به عنوان یک طرح ملی با هدف انتقال یک میلیون بشکه نفت خام سبک و سنگین صادراتی در روز از کوره به پایانه جاسک و ذخیره‌سازی نفت خام و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک تکمیل می‌شود.

خط انتقال نفت خام گوره به جاسک هم‌اکنون ۳۹ درصد پیشرفت دارد که شامل ۸۶۰ کیلومتر عملیات مسیرسازی، ۴۴۰ کیلومتر ساخت لوله، ۳۵۰ کیلومتر لوله حمل شده به کارگاه و ۲۶۰ کیلومتر عملیات جوشکاری است.

یکی از مهمترین مشخصات این طرح تامین یک‌هزار کیلومتر لوله سازگار با نفت ترش، احداث خط لوله ۴۲ اینچ انتقال نفت خام از تلمبه‌خانه گوره به پایانه جاسک به طول تقریبی یک‌هزار کیلومتر است که بخش مهمی از آن در شرکت لوله‌سازی اهواز در حال ساخت است.

در طرح خط لوله نفتی گوره به جاسک، حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار قرارداد تأمین لوله و حدود ۴۸ میلیون دلار مربوط به ساخت پمپ‌های انتقال می‌شود که از کارخانجات داخلی و با تکیه بر توان داخلی در حال تأمین است.

دکتر قالیباف دیروز هم در سومین روز از بازدید میدانی خود در استان خوزستان از شهرستان‌های اندیکا، دزفول، شوشتر، اندیمشک و شوش دیدن کرد. برچسب ها: رئیس مجلس شورای اسلامی ، دکتر قالیباف ، سفر ، خوزستان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس مجلس شورای اسلامی دکتر قالیباف سفر خوزستان شرکت لوله سازی اهواز رئیس مجلس نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۹۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان، معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان گفت: در پی اعلام نتایج پیگرانی هوشمند و مشخص شدن تعداد ۱۴۴ نقطه دارای خوردگی در بازرسی واحد خوردگی منطقه، عملیات ایمن سازی در دستور کار قرار گرفت.
محمدحسن بگی افزود: از نکات حائز اهمیت این عملیات با توجه به خوردگی‌های خط لوله ۱۲ اینچ درون کیسینگ تقاطع بلوار پالایشگاه، می‌توان به دو مرحله عملیات برش و جابجایی کیسینگ ۲۴ اینچ اشاره کرد که ایمن سازی آن با نصب و جوشکاری درمجموع به طول ۲۸.۵ متر نیم لوله با تلاش کارکنان واحد تعمیرات خط محقق شد.
وی گفت: در این عملیات برای نخستین بار هافسل هات بند شعاع خم ۷D با تلاش کارکنان واحد تعمیرات خط منطقه در شرکت خطوط لوله طراحی و نصب شد که پس از تعمیرات و ایمن سازی لازم لوله، کیسینگ مجدد به صورت استاندارد با شرایط اولیه نصب شد.
بگی با اشاره به تست سر جوش‌ها توسط کارشناسان بازرسی فنی گفت: در این عملیات که با همکاری واحد‌های تعمیرات خط، خوردگی، ترابری، HSE و بازرسی فنی انجام شد، جمعا ۱۴۴ نقطه خوردگی که از این تعداد ۶۳ مورد بالای ۳۰ درصد و همچنین بیشترین خوردگی با ۷۹ درصد ثبت شده بود، ایمن سازی شد.

دیگر خبرها

  • چراغ سبز تغییر نام باشگاه استقلال تهران
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • چگونه عملیات بیت المقدس موفق شد؟
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد