Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل پتروشیمی لردگان با تایید افزایش مقطعی غلظت آمونیاک پساب خروجی از این مجتمع که در مراحل پیش راه اندازی و راه اندازی‌ غیرطبیعی نیست، گفت که استفاده تعداد انگشت شماری از کشاورزان از این پساب علی رغم نصب تابلوهای هشدار دهنده موجب اتفاقی شده که برخی اقدامات تخریبی علیه شرکت را در پی داشت.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی شرکت کود شیمیایی اوره لردگان، محسن محمودی با بیان اینکه این مجتمع در آستانه راه‌اندازی است، اظهار داشت: به دلیل انجام مراحل پیش راه‌اندازی و راه اندازی و همچنین رسیدن پساب آب آمونیاکی به آب بارانی، در‌یک‌نوبت غلظت آمونیاک در پساب خروجی از مجتمع افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این اتفاق در مراحل پیش راه‌اندازی که هنوز تولید به استاندارد موردنظر نرسیده‌اند و دستگاه‌ها در حال آزمایش هستند، ممکن است پیش آید و امری غیرطبیعی نیست که متاسفانه این اتفاق رخ داد.
مدیرعامل شرکت کودشیمیایی لردگان تصریح کرد: ما تابلوهای هشداردهنده درباره آشامیدنی نبودن آب در اطراف این لاگون نصب کرده بودیم اما پساب ورودی به این لاگون خاکی، نوعی کود ارزشمند برای درختان و زمین‌های کشاورزی به شمار می‌رود و تعداد انگشت شماری از کشاورزان و باغداران بعضاً با تغییر مسیر پساب ورودی به این لاگون، از پساب مجتمع برای آبیاری درختان و زمین‌های کشاورزی خود استفاده می‌کردند.
محمودی افزود: همزمانی افزایش غلظت پساب و راهیابی این پساب به مخزن بارانی و تکرار چندباره تغییر مسیر پساب ورودی به این لاگون توسط تعداد معدودی از باغداران و کشاورزان برای آبیاری درختان و مراتع و استفاده یک گله گوسفند از این آب، موجب شد تا ۳۰ راس گوسفند تلف شوند که اگر این افزایش غلظت و استفاده از این پساب برای آبیاری رخ نمی‌داد یا حداقل استفاده این گوسفندان از این پساب، دو ساعت بعد از خروج از مسیر لاگون، به دلیل تبخیر شدن آمونیاک انجام می‌شد، این مشکل به وجود نمی‌آمد.
مدیرعامل شرکت کود شیمیایی لردگان با تاکید بر اینکه از ابتدای ساخت این مجتمع، لحاظ کردن بالاترین استانداردهای محیط‌زیستی مدنظر بوده و مهندسان و کارشناسان ایرانی در زمان تحریم با بالاترین استانداردها موفق به ساخت و تکمیل این پروژه شدند و تاکنون این مجتمع مشکلی اینچنینی برای منطقه به وجود نیاورده، گفت: با تمهیدات انجام شده و همراهی شورای تامین، حفاظت از این لاگون موقت خاکی تا زمان احداث لاگون دائمی افزایش خواهد یافت.
وی در پایان خاطر نشان کرد که در کمترین زمان ممکن خسارات وارده به این دامداران محترم را جبران خواهیم کرد و برای جلوگیری از تکرار آن، سختگیرانه‌ترین تدابیر را به کار خواهیم بست.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۰۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد

 با حضور مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجتمع چند منظوره موسسه آوای کوچه در شهرستان بروجرد افتتاح شد.
محمد حسین اسماعیلی با اشاره به طرح ملی تابا برای تجلیل از الگو‌های برتر آموزشگاهی در سطح کشور گفت:این طرح برای اولین بار در شهرستان بروجرد افتتاح شدو این آموزشگاه به عنوان الگوی برتر آموزشی در کشور معرفی شد. 
 همچنین در این مراسم از تعدادی از هنرمندان شهرستان بروجرد تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران