Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۹ مهلت انتخاب رشته داوطلبان از فردا، شنبه ۱۵ شهریورماه آغاز می‌شود و تا سه‌شنبه  ۱۸ شهریور ادامه خواهد داشت.

اتباع غیرایرانی شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون، شرایط و ضوابط اتباع خارجی بند مربوط را در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی را علامتگذاری کرده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنانچه اتباع غیرایرانی در ردیف پذیرفته شدگان نهایی این آزمون قرار گیرند و در زمان ثبت نام بند ۱۶ تقاضانامه را علامتگذاری نکرده باشند، پذیرش آنان لغو خواهد شد.

فقط اتباع غیرایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر (مندرج در دفترچه راهنمای شماره یک) در صورت قبولی در دانشگاه ثبت نام خواهند شد. اتباع غیرایرانی مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مناطق ممنوعه تردد و اسکان اتباع خارجی نیستند. در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در مناطق ممنوعه، پذیرش آنان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آن مناطق، لغو می‌شود.

پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران شود (از جمله تعهدات استخدامی) و رشته‌های خاص و حساس ممنوع است.

تمامی اتباع غیرایرانی پذیرفته شده آزمون‌های کارشناسی ارشد در دوره‌های روزانه، موظف به پرداخت شهریه تحصیلی طبق مصوبات هیات امنای دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حداکثر تا ۸۰ درصد شهریه دوره‌های توبت دوم (شبانه) هستند.

رشته‌های ممنوعه برای داوطلبان اتباع غیر ایرانی

پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهدات استخدامی برای جمهوری اسلامی ایران شود و همچنین رشته‌های تحصیلی: فیزیک اتمی، فیزیک هسته ای، فیزیک مولکولی (پلاسما)، فیزیک ذرات بنیادی، مهندسی پلاسما، مهندسی ایمنی (گرایش بازرسی فنی و حفاظت هواپیما)، مهندسی تعمیر و نگهداری (هلیکوپتر و هواپیما) مهندسی هوا فضا، مهندسی هوانوردی (خلبانی، ناوبری هواپیما، تعمیر و نگهداری هواپیما، خلبانی هلیکوپتر و مراقبت پرواز)، علوم نظامی، الکترونیک هواپیمایی، تعمیر و نگهداری هواپیما، مخابرات هواپیما، مراقبت پرواز، فناوری اطلاعات IT (گرایش مخابرات امن)، مهندسی فناوری ماهواره و مهندسی کامپیوتر (گرایش رایانش امن) ممنوع است.

مناطق ممنوعه برای انتخاب محل تحصیل اتباع غیرایرانی

هر یک از اتباع غیرایرانی که متقاضی شرکت در آزمون‌های سراسری هستند، باید واجد شرایط و ضوابط اعلام شده در دفترچه‌های راهنمای هر یک از آزمون‌های ذی‌ربط باشند و در زمان انتخاب رشته، محل تحصیل خود را با توجه به شرایط و ضوابط مربوط انتخاب کنند.

اتباع غیرایرانی مقیم، مجاز به انتخاب رشته در مناطق ممنوعه نیستند؛ بدیهی است در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در رشته‌ها و مناطق ممنوعه، پذیرش آنان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آن مناطق لغو شده و امکان بررسی جهت رشته‌های مناطق مجاز به هیچ عنوان مقدور نیست و از ثبت نام آنان ممانعت به عمل می‌آید.

تبصره: آن دسته از اتباع غیرایرانی که دارای دفترچه مخصوص مدرک اقامت ویژه صادره از سوی پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هستند، محدودیتی برای تردد و یا سکونت در هیچکدام از شهر‌ها و یا مناطق کشور را ندارند.

جدول مناطق ممنوعه برای تردد و اقامت اتباع غیرایرانی

بیشتر بخوانید

نتایج کارشناسی ارشد ۹۹ اعلام شد زمان اعلام نتایج کنکور سراسری و کارشناسی ارشد ۹۹ اعلام شد دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۹ منتشر شد +لینک دانلود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان سنجش دانشجویان خارجی جمهوری اسلامی ایران اتباع غیرایرانی کارشناسی ارشد مناطق ممنوعه انتخاب رشته دانشگاه ها اعلام شد رشته ها ارشد ۹۹ ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی بخشنامه‌ای میزان جدید جریمه کارفرمایانی که از خدمات اتباع خارجی غیرمجاز و فاقد پروانه کار استفاده می‌کنند را برای اجرا به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ابلاغ کرد.

بر اساس این بخشنامه به استناد بند (ج) ماده (۱۱) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی کار مبنی بر تعیین حداقل حقوق و دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۳، میزان جریمه کارفرمایانی که از خدمات اتباع خارجی غیرمجاز و فاقد پروانه کار استفاده کنند، بابت هر روز اشتغال غیرمجاز مبلغ ۱۱ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۴۰ ریال تعیین شده که در صورت تکرار تخلف، این میزان ۲ برابر خواهد شد.

ماده ۱۱ قانون سه بند دارد که مربوط به حوزه کاری اتباع خارجی است. بر اساس بند «ب» این ماده قانونی، وزارت کار و امور اجتماعی موظف است درآمد حاصل از صدور و تمدید پروانه کار اتباع خارجی در ایران را براساس تعرفه‌ای که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، وصول و به حساب درآمد عمومی واریز کند.

کارکنان محلی و ماموران خدماتی اعزامی نمایندگی‌های سیاسی خارجی که در نمایندگی‌های مربوط اشتغال دارند، مشروط به رعایت عمل متقابل توسط کشور مذکور از پرداخت وجوه فوق مستثنی هستند.

در بند (ج) این ماده قانونی آمده است که به‌منظور جلوگیری از حضور نیروی کار غیرمجاز خارجی در بازار کار کشور، وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی مکلف است کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه را به کار می‌گیرند بابت هر روز اشتغال غیر مجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه کند و در صورت تکرار تخلف این جریمه ۲ برابر خواهد شد.

برپایه این گزارش، درآمد حاصله به درآمد عمومی (نزد خزانه داری کل) واریز خواهد شد. کارفرمایان مذکور در صورت اعتراض می‌توانند در محاکم صالحه طرح دعوی کنند. در صورت خودداری کارفرمایان از پرداخت جریمه مقرر در این بند، تعقیب کیفری براساس ماده (۱۸۱) قانون کار مصوب ۲۹ آبان ۱۳۶۹ مجمع تشخیص مصلحت نظام به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جریمه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • الکترونیک سبز می‌شود/ ابداع نانوسیم‌هایی که از هوا برق تولید می‌کنند 
  • ۲ دوپینگ جدید در کشتی پهلوانی!
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • از پذیرش اتباع جدید معذوریم؛ از ایران خارج شوند
  • خبر مهم وزیر کشور؛ از پذیرش اتباع جدید معذوریم!
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال