Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@23:27:31 GMT

تاثير آرامش بخش امگا 3

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۰۳۹۰

تاثير آرامش بخش امگا 3

خبرگزاری آریا- غذا‌های حاوی امگا 3 برای درمان انواع مشکلات روانی ازجمله اختلال بیش فعالی، افسردگی و اختلال دوقطبی توصیه می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از دویچه وله،  نتایج یک مطالعه جدید که توسط  محققان دانشگاه داربی و دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلیس انجام شده است ، نشان داد که برخی اسیدهای چرب امگا 3 که در رژیم‌های غذایی به وفور یافت می‌شوند، برای کنترل رفتارهای پرخاشگرانه بسیار مفیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش مدیکال اکسپرس، امگا 3 برای عملکرد سالم مغز و بدن مهم است و در برخی غذاها مانند ماهی‌های چرب، روغن کلزا، دانه‌های کتان، گردو، سویا، تخم‌مرغ های غنی شده با امگا 3، برخی سبزی‌ها از جمله آووکادو، اسفناج و کاهو به وفور یافت می‌شود. مصرف ناکافی این اسیدهای چرب با بروز افسردگی، رفتار پرخاشگرانه، سستی و کاهش انگیزه در کودکان و بزرگسالان رابطه مستقیم دارد.
از طرف دیگر، از مکمل‌های غذایی حاوی امگا 3 برای درمان انواع مشکلات روانی استفاده شده است، به عنوان مثال اختلال بیش فعالی، افسردگی و اختلال دوقطبی.
در مطالعه اخیر، به بررسی نقش برخی اسیدهای چرب امگا 3 به ویژه Eicosapentaenoic) EPA) در رابطه با نحوه واکنش افراد در پاسخ به یک تهدید پرداخته شد. نتایج تحقیقات نشان داد افرادی که بیشترین میزان مصرف امگا 3 را دارند، بهتر قادر به کنترل خشم خود در وضعیت‌های تهدیدآمیز هستند.
این یافته ها نشان می‌دهد مصرف امگا 3 نقش مهمی در تنظیم احساسات دارد و به گفته محققان این امکان وجود دارد که مکمل‌های غذایی حاوی اسیدهای چرب EPA برای انواع خاصی از اختلالات شخصیت ضد‌اجتماعی مؤثر باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آرامش بخش امگا اسیدهای چرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۰۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میرزازاده: مسئولان به آرامش تیم کشتی در المپیک کمک کنند

امین میرزازاده ملی‌پوش وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در حاشیه جام تختی در مورد حضورش در المپیک پاریس گفت: تمام تلاش خود را در المپیک برای کسب مدال خوشرنگ به کار می‌گیرم. امیدوارم مسئولان به آرامش تیم کمک کنند ضمن اینکه رنگرز و کادرش با دانش هستند.

دریافت 22 MB

                 

دیگر خبرها

  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • تاثیر عملیات وعده صادق بر اقتصاد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • کاپیتان مس: آرامش نویدکیا عامل نتایج ماست
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش تیم کشتی در المپیک کمک کنند
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند