Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:12:53 GMT

بیشترین سرقت‌ها مربوط به خودرو است/ پراید در صدر آمار

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۰۸۶۱

بیشترین سرقت‌ها مربوط به خودرو است/ پراید در صدر آمار

سرگرد طاها ساسان در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: در وقوع هر سرقتی عوامل متعددی دخیل هستند که لزوماً همه این عوامل در کنترل پلیس نیست و شاید بتوان گفت ۲۰ درصد این عوامل در اختیار پلیس است.

وی افزود: عواملی همچون فقر، بیکاری، نابرابری اجتماعی، شکاف طبقاتی و سهل‌انگاری‌هایی که بعضاً شهروندان در نگهداری اموال خود دارند موجبات سرقت را فراهم می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اطلاع رسانی و رصد فضای مجازی فرماندهی نیروی انتظامی استان کرمان گفت: مثلاً پلیس بارها نکات پیشگیرانه در خصوص سرقت از اتومبیل را به شهروندان اطلاع رسانی کرده است. افراد باید خودروی خود را در یک مکان عمومی مثل پارکینگ یا مکان‌های دارای روشنایی کافی پارک کنند و لوازم با ارزش را روی صندلی خودرو رها نکنند.

ساسان تصریح کرد: سرقت به غیر از این ضرر مالی، بر مالباخته اثرات روانی هم می‌گذارد گر چه در هیچ جای دنیا نمی‌توانیم بگوییم سرقت وجود ندارد اما با رعایت یک سری از نکات ایمنی در حوزه خودرو، منزل، مغازه و … راحت می‌توانیم تا تعداد زیادی از سرقت جلوگیری کنیم.

وی به وظایف پلیس در زمینه پیشگیری از سرقت اشاره و تصریح کرد: مأموران نیروی انتظامی به صورت مرتب و شبانه‌روزی در حال گشت زنی هستند اما متأسفانه امکانات و توان پلیس کم است ضمن اینکه شاهد رشد جمعیت در شهرها و روستاها و افزایش تعداد خودرو هستیم که این روند با امکانات پلیس تناسب ندارد و پلیس به تنهایی قادر به جلوگیری از سرقت نیست.

ساسان با اشاره به اینکه مردم باید در تولید و حفظ امنیت به پلیس کمک کنند، یادآور شد: مردم باید به خوبی از اموال خود مراقبت کنند چرا که این مساله باعث کاهش سرقت می‌شود.

مردم از نگهداری طلا و وجه نقد در منزل پرهیز کنند

رئیس اداره اطلاع رسانی و رصد فضای مجازی فرماندهی نیروی انتظامی ادامه داد: یکی از توصیه‌های پلیس که همواره مورد تاکید قرار دارد این است که اموالی از جمله وجه نقد، طلا و … در منزل نگهداری نشود.

وی با اشاره به کشف اموال یک مالباخته در کرمان طی روزهای گذشته ادامه داد: مقادیری طلا به ارزش یک میلیارد تومان سرقت شده بود که با تلاش مأموران پلیس کشف شد. نگهداری طلا با ارزش ریالی بالا در منزل خطر بزرگی است حتی اگر همه موارد ایمنی را هم رعایت کرده باشیم. توصیه می‌شود افراد طلا و اشیا قیمتی خود را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند؛ نگهداری وجه نقد در منزل، کیف پول، داشبورد ماشین و …با وجود کارت‌های بانکی قابل قبول نیست.

ساسان ابراز داشت: مأموران نیروی انتظامی با تمام توان و امکانات محدودی که در اختیار دارند در تلاش برای حفظ امنیت جامعه هستند شاید برخی از شهروندان که از بیرون نگاه می‌کنند انتقاد کنند که چرا گشت نیروی انتظامی کم است اما در یک شیفت ۱۲ ساعته (از ۸ صبح تا ۲۰ شب) که همکاران مشغول به کار می‌شوند بخش زیادی از آن شامل زمان خواب و استراحت مردم است اما پلیس در حال گشت زنی است.

بیشترین آمار سرقت مربوط به خودرو است

ساسان گفت: همانطور که در وقوع سرقت عوامل متعددی دخیل هستند در حوزه پیشگیری هم اگر بسیاری از دستگاه‌ها و سازمان‌ها به وظایف خود عمل کنند آمار سرقت بیش از این کاهش خواهد یافت؛ به عنوان مثال در قانون تملک آپارتمان‌ها یک ماده‌ای است که اگر در یک مجتمع مسکونی تعداد واحدها از ۱۰ واحد بیشتر باشد هیئت مدیره ساختمان موظف است که یک نگهبان استخدام کند لذا از شهروندان می‌خواهم که این موضوع را پیگیری کنند.

وی افزود: در برخی از ساختمان‌های دوربین‌های مدار بسته نصب است که خود یکی از عوامل بازدارنده سرقت به شمار می‌رود.

رئیس اداره اطلاع رسانی و رصد فضای مجازی فرماندهی نیروی انتظامی استان کرمان یادآور شد: در استان کرمان درصد کشف سرقت‌ها سالانه افزایش داشته است یعنی پلیس هر سال نسبت به سال قبل موفقیت بهتری در خصوص کشف سرقت‌ها داشته است و پلیس قصد دارد که کشف سرقت‌ها را به صورت هفتگی اعلام کند.

وی ابراز داشت: بیشتر سرقت‌ها مربوط به سرقت قطعات خودرو و محتویات داخل خودرو است ضمن اینکه طبق گفته رئیس پلیس آگاهی ناجا حدود ۷۰ درصد سرقت‌های که انجام می‌شود مربوط به خودروهای خانواده پراید است و از این آمار حدود ۹۰ درصد سرقت‌ها پرایدهای مدل ۸۶ به پایین هستند که فاقد سیستم ضد سرقت هستند و به راحتی سرقت می‌شوند.

ساسان ادامه داد: بهتر است رانندگان این گونه وسایل نقیله خوروهای خود را در پارکینگ‌ها پارک کنند.

کد خبر 5013813

منبع: مهر

کلیدواژه: سرقت کشف سرقت سرقت خودرو فرماندهی انتظامی کرمان سرقت از منزل سرقت لوازم خودرو محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت مراسم عزاداری شیراز ماه محرم عاشورا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه مجلس شورای اسلامی گرگان قزوین مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین نیروی انتظامی اطلاع رسانی سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدقاسم طرهانی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره سرقت منزل در محدوده دولت آباد بلافاصله مأموران کلانتری ۱۶۷ برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی افزود: پس از حضور مأموران کلانتری دولت آباد در محل مشخص شد سارقان درون یک دستگاه خودرو با پلاک جعلی آماده سرقت هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: با حضور به موقع و مقتدرانه پلیس، سارقان که متوجه حضور مأموران شده بودند، اقدام به فرار کردند و پس از تعقیب و گریز کوتاهی با شلیک پلیس هر ۲ سارق زمین گیر و دستگیر شدند و در بازرسی از آنان آلات و ادوات سرقت کشف شد.

سرهنگ طرهانی با اشاره به اینکه متهمان دارای سوابق متعدد سرقت منزل بودند و پس از انتقال به کلانتری ضمن اقرار به جرم خود به بیش از ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند، افزود: تاکنون یک مالباخته متهمان را شناسایی کرده و سارقان برای کشف جرایم احتمالی بیشتر تحویل پلیس آگاهی این شهرستان شدند.

کد خبر 6092098

دیگر خبرها

  • نوشتن و برچسب زدن روی خودرو ممنوع است | بیشترین شکایت مردم به پلیس راهور از ۳ مورد
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • پلیس در خرمشهر ۱۳ فقره سرقت کشف کرد
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • باتری‌دزد ارومیه به آخر خط رسید
  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان
  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد