Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@23:32:44 GMT

فرض را بر تداوم چند ساله تحریم‌ها بگذاریم

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۲۰۲۵

ساعت 24 -عضو سابق اتاق بازرگانی ایران معتقد است همانطور که رهبر انقلاب در منویات اخیر خود تاکید کرده‌اند، اقتصاد ایران باید با این تصور که تحریم‌ها فعلا ادامه دارند، برای آینده خود برنامه ریزی کند.

جمشید عدالتیان شهریاری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اقتصاد ایران در سال‌های گذشته با تحریم‌های اقتصادی گوناگونی مواجه بوده است و در چنین بستری صرفا نگاه به خارج از کشور و امید به کنار رفتن تحریم‌ها، با واقعیت سازگار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند در صورت فراهم بودن مقدمات لازم باید نسبت به کاهش تحریم‌ها اقدامات لازم را انجام داد اما فعلا اقتصاد ما با تحریم مواجه است و برای عبور از مشکلات اقتصادی باید با فرض باقی ماندن تحریم‌ها برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به برخی مشکلات و نگرانی‌های داخلی که اقتصاد ایران با آنها مواجه است، بیان کرد: حتی اگر تحریم‌ها را نیز کنار بگذاریم می‌بینیم که برخی محدودیت‌های داخلی، کار را برای تولیدکنندگان کشور دشوار کرده است. این تولیدکنندگان که حاضر شده‌اند سرمایه‌های خود را وارد عرصه تولید کنند، نیاز به فراهم شدن کمترین مقدمات دارند اما بعضا این مقدمات نیز فراهم نبوده است.

عضو سابق اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: وقتی بررسی شاخص محیط کسب و کار نشان می‌دهد که چقدر سرمایه گذاری در ایران دشوار است و برای آغاز یک فرایند تولیدی، چه محدودیت‌هایی وجود دارد، مشخص می‌شود که ما نتوانسته‌ایم آن طور که باید از تولید حمایت کنیم.

به گفته عدالتیان، محصولات ایرانی در سال‌های گذشته توانسته‌اند با وجود تحریم، در بازار کشورهای منطقه نقشی مهم ایفا کنند و به کمک نرخ ارز، توان رقابت بیشتری نیز پیدا کرده‌اند. در صورت بهبود فضای تولید، قطعا می‌توان به افزایش این سهم امیدوار بود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی تحریم‌های بین المللی ادامه دارد، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی، بیشترین اهمیت را دارد. در چنین بستری، می‌توان انتظار داشت که با اشتغالزایی و افزایش رونق، بخشی از مشکلات اقتصادی مردم حل شود و اگر بناست راه حلی ارائه شود با توجه به واقعیت‌ها و داشته‌های امروز در رابطه با آنها تصمیم‌گیری شود.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۲۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس

 به گزارش تابناک، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • لبه تیغ
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • تداوم بارش‌ها در ایران؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • هواشناسی ایران/ تداوم بارندگی در برخی استان‌های کشور