Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های امروز نمازجمعه این شهر هدف اصلی دشمنان را ایجاد شبهه و تردید در بین مردم در خصوص مسائل انقلاب اسلامی دانست و از مردم و مسوولان هوشیاری و بصیرت را خواستار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد در خطبه‌های امروز نمازجمعه این شهر هدف اصلی دشمنان را ایجاد شبهه و تردید در بین مردم در خصوص مسائل انقلاب اسلامی دانست و از مردم و مسوولان هوشیاری و بصیرت را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مردم و هیئت‌های مذهبی استان به خاطر برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قدردانی کرد و ادامه داد: توصیه اکید امام حسین (ع) به اصحابشان این بود که همواره اطاعت خدا کرده و تقوا پیشه کنند.

ناصری با بیان این که  دشمن می‌خواهد مسئله عاشورا را کمرنگ کند و به بهانه کرونا روضه و سلامت، شور و شعور حسینی را در مقابل یکدیگر قرار دادند تصریح کرد: اینکه روضه‌ها را تعطیل کنند اغواگری است زیرا می‌شد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، روضه برگزار کرد و خوشبختانه این اتفاق در یزد افتاد و مردم اجازه ندادند پرچم عزای امام حسین (ع) زمین بماند.

وی  رعایت دستورات بهداشتی تکلیف شرعی و دینی دانست و افزود: مردم عزادار با رعایت این شرایط و دستورالعمل‌ها، عزاداری‌ها را انجام دادند و روضه امام حسین (ع) را ترک نکردند.

ناصری تصریح کرد: هم روضه‌ها بهتر و با معنویت بیشتر و با صلابت‌تر برگزار شد و هم به مردم مواسات شد و هم زندانیان آزاد شدند و هم اتفاقات بسیار خوب دیگری افتاد که جمع اینها بسیار خوب است اما اینکه روضه تعطیل شود و هزینه آن صرف مواسات شود، درست نبود.

امام جمعه یزد اظهار داشت:  مردم در این شرایط هم گوش به فرمان رهبری بودند و هر آنچه رهبری تاکید داشتند، انجام دادند و خوشبختانه از این امتحان الهی نیز سربلند بیرون آمدیم.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بازگشایی مدارس پرداخت و گفت: به معلمان و مسئولان آموزش و پرورش در مورد پرورش و تربیت دینی توصیه می‌کنم زیرا مردم و بچه‌های ما توجه بیشتری دارند و آماده دریافت آموزه‌های دینی هستند.

وی با مخاطب قرار دادن دولتمردان اذعان داشت: مسئولین و دولتمردان در قضیه کنترل قیمت‌ها جدی پای کار باشند و هوای مردم را داشته باشند و اجازه ندهند به مردم بیش از این فشار اقتصادی وارد شود.

******


امام جمعه مهریز: لزوم همسان سازی امکانات آموزشی در مدارس دولتی و غیردولتی

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی، امام جمعه مهریز در خطبه‌های امروز نمازجمعه مهریز تاکید کرد: عدالت اجتماعی باید در آموزش و پرورش همسان سازی امکانات باشد به نحوی که امکاناتی که در مدارس دولتی و غیر دولتی وجود دارد باید برای همه مراکز یکسان شود.

وی اظهار داشت: بعضی از مدارس دولتی علاوه بر کمبود امکانات تحصیلی در مورد مسائل دینی ضعیف عمل می‌کنند و این مسئله شاید باعث سرخوردگی دانش آموزان شود.

محی الدینی  با اشاره به سند ننگین ۲۰۳۰ افزود: دشمنان دوباره این سند را مطرح کرده‌اند و فیلم‌ها و متن‌های غیر اسلامی را در آن انتشار می‌دهند که آموزش و پرورش کشور باید در این زمینه بصیر و هوشیار باشد.

وی ادامه داد: دشمنان اجرای برنامه‌های خود را از مهدکودک‌ها شروع کرده‌اند زیرا پایه رشد فرزندان از آنجا شروع می‌شود و آموزش و پرورش و بهزیستی باید رصد کامل برنامه‌های ارائه شده در این مکان‌ها را داشته باشد.

محی الدینی با بیان این که  آموزش و پرورش غذای روحی دانش آموزان را در فضای مجازی کاملاً رصد کند و والدین نیز نسبت به این موضوع هوشیار باشند. اذعان داشت: زمانی گوشی‌های هوشمند را برای فرزندانمان سم می‌دانستیم اما در زمان شیوع کرونا مجبور شده‌ایم این گوشی‌ها را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وزرا و دولتمردان گره گشای مشکلات اقتصادی مردم باشند، بیان کرد: آنها در سالی که ۳۵۶ روز است برای خدمت به مرد فرصت دارند، نباید خسته شوند و نگویند دولت بعد آنها کارها را انجام دهد که اینها پذیرفتنی نیست.

امام جمعه مهریز ضمن تقدیر از عزاداران حسینی در شهرستان مهریز اظهار داشت: مردم و هیئات مذهبی شهرستان مهریز محرم امسال با وجود شیوع کرونا با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی عزاداری‌های خوبی برگزار کردند که از آنها قدردانی می‌کنیم.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدارس دولتی جمعه مهریز امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال

امام جمعه تیران و کرون گفت: حمایت از جامعه کارگری و توجه به نیازهای این نیروهای مولد برای تحقق شعار سال لازم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین رشیدیان ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به روز کار و کارگر اظهار کرد: جوهره زندگی بشری کار بوده و به واسطه تلاش و کوشش موفقیت‌ها حاصل می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌هایی که کارگران در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهند، افزود: حمایت و توجه به نیازهای جامعه کارگری برای جهش تولید و تحقق سیاست‌های کلان اقتصادی کشور لازم است و نباید دغدغه‌های آنان مغفول بماند.

امام جمعه تیران و کرون ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) دست کارگران را بوسیدند که این نشان از اهمیت موضوع کار و تلاش برای رفع نیازهای فردی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام رشیدیان به روز مقام معلم و استاد نیز اشاره کرد و اذعان داشت: امروز فرآیندهای آموزشی و علم‌آموزی بر عهده این قشر قرار گرفته و باید قدرشناس آنان و تلاش‌های اساتید و معلمان در عرصه علم و دانش باشیم.

وی با بیان اینکه شهید مطهری الگوی کامل علم آموزی بود، تصریح کرد: اساتید و معلمان این شخصیت وارسته را الگوی رفتاری و عملی خود قرار دهند و توصیه و اندیشه‌های او را در وجود خود جاری کنند.

امام جمعه تیران و کرون اضافه کرد: اندیشه‌های شهید مطهری برای اقشار مختلف چاره ساز بوده و می‌تواند بسیاری از مشکلات را بهبود ببخشد و در امر تربیت حائز اهمیت است.

حجت الاسلام رشیدیان خاطرنشان کرد: اولین معلم انسان پروردگار عالم و دومین آموزگار ائمه معصومین هستند که توصیه‌های آنان برای بشر مایه هدایت و سعادت خواهد بود و هر چقدر از این اندیشه‌ها دور شویم عاقبت بدی را تجربه می‌کنیم.

وی در بخشی از خطبه‌ها همچنین به روز شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: این نهاد برای خدمت به مردم از طریق افراد جامعه تشکیل شده اما اختلافات بین اعضا که تبدیل به چالش برای اداره شهر می‌شود آنگاه آسیب دارد.

امام جمعه تیران و کرون ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی شهر اختلافات را کنار بگذارند و با احترام رأی مردم به شهر و شهروندان خدمت کنند و اگر شرایط فراهم نیست از مسئولیت خود کناره‌گیری کنند.

کد خبر 748081

دیگر خبرها

  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت