Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@22:09:12 GMT

عراق|پیشنهاد عضو دولت قانون برای تغییر نظام حکومتی

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۲۴۰۱

عراق|پیشنهاد عضو دولت قانون برای تغییر نظام حکومتی

‍‍‍‍‍‍

یک عضو ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی اعلام کرد وجود یک نظام ریاستی کمک می‌کند تا بسیاری از مشکلاتی که به واسطه ضعف قانون در شرایط کنونی در عراق به وجود آمده برطرف شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم و المعلومه، انتصار الغریباوی، نماینده پارلمان عراق از ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی اظهار داشت : روند سیاسی در عراق به گونه ای است که جریان های سیاسی درچار اختلاف شده اند که این بازتاب مثبتی بر اوضاع کشور ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد وجود یک نظام ریاستی کمک می کند تا بسیاری از مشکلاتی که به واسطه ضعف قانون در شرایط کنونی به وجود آمده برطرف شود.

 این نماینده پارلمان ابراز امیدواری کرد که نظام حکومتی در عراق به نظام ریاستی  یا شبه ریاستی تغییر کند. به گونه ای که کشور را به ساحل آرامش هدایت کند.

 وی افزود: بسیاری از کشورها و از آن جمله مصر ثابت کردند که نظام ریاستی برای وحدت رویه در تصمیم گیری و توسعه کشور اهمیت زیادی دارد.

خبر دیگر اینکه فراکسیون صادقون بر ضرورت اجرای مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان تروریست آمریکا از این کشور تاکید کرد.

محمد کریم نماینده پارلمان عراق از ائتلاف صادقون به اظهارات مشاور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق درباره موضوع خروج نظامیان آمریکایی واکنش نشان داد.

مشاور الکاظمی مدعی شده بود که دولت الزامی به اخراج نظامیان آمریکایی از عراق ندارد.

نماینده پارلمان عراق در واکنش به این اظهارنظر خاطر نشان کرد مصوبه های پارلمان عراق برای  دولت الزام آور است و به نظر می رسد که هشام داوود مشاور نخست وزیر از این مسئله اطلاعی ندارد، در حالی که نخست وزیر در نشست با رهبران گروههای سیاسی و در کنفرانسهای مطبوعاتی خود بر این مسئله تاکید کرده است.

عضو فراکسیون صادقون با انتقاد از اظهارات مشاور الکاظمی تصریح کرد اقدام مشاور نخست وزیر در بیان اظهاراتی که در این شرایط حساس سبب بروز مشکل و بحران جدید در کشور می شود، اقدام خوبی نیست، مگر اینکه واقعا چنین اظهاراتی با برنامه ریزی قبلی مطرح شده باشد.

انتهای پیام/

R36355/P/S1128,8,90/CT10 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ ترامپ سربازان آمریکایی کشته‌شده در جنگ را «بازنده» و «احمق» توصیف کرد ۲ نشریات ترکیه| دلار از ۷.۴۳لیره گذشت/ داود اوغلو: اردوغان منتظر غافلگیری باغچلی باشد ۳ چندین سناتور آمریکایی خواستار وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه شدند ۴ واکنش شدید فرانسه به تحریم آمریکا علیه دادگاه لاهه ۵ زاخارووا: خروج از عراق، بهترین کاری است که آمریکا می‌تواند انجام دهد ۶ آغاز واکسیناسیون کرونا در مسکو/ شرط فروش واکسن به سایر کشورها ۷ واکنشی آمریکایی به توئیت ریاکارانه ترامپ درباره "نوید افکاری": باعث فروپاشی زندگی ۸۰ میلیون نفر شدید! ۸ توئیت سفیر ایران در انگلیس درباره تصمیم مدیرکل جدید "بی بی سی" مهمترین اخبار بین الملل بیانیه پایانی نشست گروههای فلسطینی/ تشکیل کمیته ملی یکپارچه برای رهبری مقاومت همه جانبه نیویورک‌تایمز: نتانیاهو به فروش تسلیحات به امارات رضایت داده است فراکسیون صادقون: دولت الکاظمی ملزم به اجرای مصوبات پارلمان است منابع آمریکایی: کاخ سفید با فشار سیاسی بدنبال ارائه واکسن کرونا پیش از تائیدیه نهایی است مهمترین اخبار تسنیم نمکی: "کرونا" اقتصاد انگلیس را ۲۵ درصد و اقتصاد ایران را فقط ۳.۵ درصد کوچک کرد/کمتر از ۳۰ درصد از یک میلیارد دلار را گرفتیم اما و اگرهای حضور ایمن دانش‌آموزان در مدارس+جزئیات پروتکل‌های بهداشتی بیانیه جامعه مدرسین در محکومیت اهانت به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام مقصر افت ارزش ریال کیست؟/ دولت روحانی کاهش ارزش پول ملی را به اوج رسانده است با قهرمان جام حذفی از فرودگاه تا جشن قهرمانی/ در جشن تراکتوری‌ها چه گذشت؟ + تصاویر درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده پارلمان پارلمان عراق نظام ریاستی نخست وزیر بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایت‌دنس از قانون ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا شکایت کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیک‌تاک و شرکت مادر چینی آن بایت‌دنس به دادگاه فدرال آمریکا شکایت کردند و خواستار جلوگیری از اجرای قانونی شدند که توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا امضا شده است. بر اساس این قانون برنامه ویدیوی کوتاه تیک تاک که ۱۷۰ میلیون آمریکایی از آن استفاده می‌کنند، باید واگذار شود و در غیر اینصورت استفاده از آن ممنوع می‌شود.

این شرکت‌ها شکایت خود را به دادگاه استیناف ایالات متحده ارائه و استدلال کردند که این قانون، قانون اساسی ایالات متحده را به دلایل متعددی از جمله نقض قانون اساسی متمم اول قانون اساسی آمریکا نقض می‌کند. این قانون که در ۲۴ آوریل توسط بایدن امضا شد، به بایت‌دنس تا ۱۹ ژانویه فرصت می‌دهد تا تیک‌تاک را بفروشد یا با ممنوعیت مواجه شود.

این شرکت‌ها در این دادخواست می‌گویند: «برای نخستین بار در تاریخ، کنگره قانونی را وضع کرده است که یک پلتفرم را مشمول ممنوعیت دائمی و سراسری می‌کند.»

در این شکایت آمده است که واگذاری به سادگی امکان پذیر نیست: نه از نظر تجاری، نه از نظر فناوری، نه از نظر قانونی... هیچ سوالی وجود ندارد: قانون  تیک تاک را تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۵ تعطیل می‌کند و ۱۷۰ میلیون آمریکایی را سرکوب می‌کند؛ که از این پلتفرم برای برقراری ارتباط به شیوه‌هایی استفاده می‌کنند که در جای دیگر قابل تکرار نیستند.

کاخ سفید گفته است که می‌خواهد مالکیت مبتنی بر چین را به دلایل امنیت ملی پایان دهد. کاخ سفید و وزارت دادگستری از اظهار نظر در مورد این شکایت خودداری کردند.

این شکایت جدیدترین اقدام تیک‌تاک در راستای جلوگیری از تلاش‌ها برای تعطیلی آن در ایالات متحده است، زیرا شرکت‌هایی مانند اسنپ و متا به دنبال سرمایه‌گذاری برعدم اطمینان سیاسی تیک‌تاک هستند تا دلار‌های تبلیغاتی را از رقیب خود بگیرند.

به دلیل نگرانی قانونگذاران آمریکایی مبنی بر اینکه چین می‌تواند به داده‌های آمریکایی‌ها دسترسی داشته باشد یا از آنها با این برنامه جاسوسی کند، این اقدام تنها چند هفته پس از معرفی در کنگره به تصویب رسید. تیک‌تاک این موضوع را رد کرده است که داده‌های کاربران آمریکا را به اشتراک گذاشته است یا هرگز به اشتراک گذاشته است و قانون‌گذاران آمریکایی را در این شکایت به ایجاد نگرانی‌های «سفته‌بازی» متهم کرده است.

راجا کریشنامورتی، نماینده ارشد دموکرات در کمیته مجلس نمایندگان در مورد چین، گفت: این قانون تنها راه برای مقابله با تهدید امنیت ملی ناشی از مالکیت بایت دنس بر برنامه‌هایی مانند تیک تاک است.

او گفت: «به جای ادامه تاکتیک‌های فریبنده، زمان آن فرا رسیده است که بایت دنس فرآیند واگذاری را آغاز کند.

این قانون فروشگاه‌های اپلیکیشنی مانند اپل و گوگل آلفابت را از ارائه تیک تاک منع می‌کند و خدمات میزبانی اینترنتی را از پشتیبانی تیک تاک منع می‌کند، مگر اینکه بایت دنس تا ۱۹ ژانویه تیک تاک را واگذار کند.

در این دادخواست آمده است که دولت چین «به وضوح اعلام کرده است که اجازه واگذاری تیک تاک را که کلید موفقیت در ایالات متحده است را نمی‌دهد».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصمیم‌گیری برای تغییر مدیران بر عهده دولت است
  • شکایت تیک‌تاک از دولت آمریکا
  • توضیحات معاون حقوقی رئیسی درباره پول های بلوکه شده ایران در عراق
  • بایت‌دنس از قانون ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا شکایت کرد
  • مژده به کارگران ، مجلس بیخیال تعیین حقوق کارگری شد
  • اسکای‌نیوز: دولت چین وزارت دفاع انگلیس را هک کرده است
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • کالابرگ فجرانه سوم تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد